FANDOM

Zdarzenie- ciąg wydarzeń mający miejsce w latach 2015- 2018 który zmienił całą Ziemię. W wyniku Zdarzenia, ludzkość przestała być rasą dominującą na planecie i została gatunkiem zagrożonym.

HistoriaEdytuj

Za pierwszy rok zdarzenia uznaje się rok 0, czyli 2015. W tamtym roku właśnie w Europie pojawiły się pierwsze przypadki tzw. Opętań/Mutacji/Zarażeń. Początkowo były to tylko odosobnione przypadki, ale liczba Opętań szybko wzrosła i do marca 2015 już ok. 3% ludności świata zamieniło się w mutanty. Większość z nich przemieniła się w bezmyślne potwory, pragnące tylko i wyłącznie śmierci wszystkich ludzi, jednak część zachowała zdrowe zmysły.

Wszystkich Opętanych łączyła jedna rzecz- niemożliwe do okiełznania pragnienie dojścia do tzw. Żywych Miast. Było ich pięć: Moskwa, Nowy Jork, Tokio, Nazret i Rio. Wszystkie te miasta w jakiś sposób przyzywały Opętanych, choć nie wiadomo jak i dlaczego. Gdy Zmutowani docierali do Żywych Miast, zwykle wpadali w berserkerski szał i zabijali i niszczyli wszystko co tylko się dało. Nawet ci którzy zwykle byli świadomi.

Pod koniec 2018 czyli roku uznanego za koniec wydarzenia, liczba Opętanych osiągneła 37% ludności świata. Od tamtego czasu pomiędzy ludźmi a nowymi gatunkami rozpoczeła się wojna totalna. Wojna ta trwa już 300 lat i to Opętani są jej zdecydowanymi zwycięzcami. Opanowali oni bowiem większość planety i wybili praktycznie całą ludzkość oraz dobytki ich kultury. Praktycznie wszystkie państwa już dawno znikneły, pozostawiając niegdyś dominujący gatunek w sytuacji szczurów. Jedynymi państwowo-podobnymi tworami w których ludzie mogą się ukryć to: Carstwo Wszechmoskiewskie, Federacja Północnoamerykańska i Cesarstwo Himalajskie. Cała reszta planety jest zdominowana przez Opętanych.

WyjaśnienieEdytuj

Ludzkość do dzisiaj nie dokońca pojeła, co się stało. Mutacje następowały nagle, bez żadnych wcześniejszych objawów. Początkowo naukowcy całego świata twierdzili, że ci ludzie są zarażeni tzw. Wirusem X. Jednak teoria z wirusem zwyczajnie nie trzymała się kupy, bo jak połączyć działanie wirusów z np. wyrastaniem 10 dodatkowych kończyn lub umijętnością plucia kwasem?

Inna teori mówiła o tym, że Ziemia całkowicie zmienia swój ekosystem w sposób podobny do tego z czasów Eksplozji Kambryskiej. W czasie Eksplozji Kambryskiej, większość gatunków na ziemi wyewoluowała w nowe formy, zabijając przy okazji stare. Dla większości ludzi była to bardzo niepokojąca wiadomość, bowiem gatunki które istniały przed Eksplozją zostały bez wyjątku doprowadzone do wyginięcia przez nowe gatunki. Jeśli ta teoria okazała by się prawdziwa, to ludzkość musiała się w końcu poddać dominacji Opętanych.

Trzecia i najbardziej rozpowszechniona teoria mówi, że nadeszła zapowiadana w Biblii Apokalipsa, a wszelkie mutanty są tak naprawdę wcieleniem demonów. Obowiązkiem kościoła/kalifatu/czy jak kto woli, jest poprowadzenie ludzkości do walki z Szatanem i oczekiwać przybycia Jezusa. Wojna trwa już 300 lat, a ludzie wciąż czekają.

Po ZdarzeniuEdytuj

Po Zdarzeniu praktycznie cała planeta jest pod władaniem Opętanych. Tylko na obszarze Carstwa Wszechmoskiewskiego, Federacji Północnoamerykańskiej i Cesarstwa Himalajskiego nadal żyją ludzie. Jednakże mieszkańcy dwóch z tych państw od 300 lat żyją jak w oblężonej twierdzy a warunki ich życia stale się pogarszają.

Carstwem Wszechmoskiewskim może wkrótce wstrząsnąć wojna domowa, bowiem obecny Car, Piotr IV jest bezpłodny, przez co nie będzie mógł pozostawić po sobie potomka. Jeśli rodzina królewska nie dogada się sie w tej sprawie między sobą lub co ważniejsze z bojarami, może dojść do walki o władzę.

Cesarstwo Himalajskie jest natomiast oblegane 24 godziny na dobę przez Lordów Ghouli, jednych z najpotężniejszych Opętanych na Ziemi.

Jedynie w Federacji Północnoamerykańskiej brak stałych zagrożeń ze strony Opętanych.

Jeśli chodzi o stan Ziemi, to Opętani wcale nie zniszczyli jej tak bardzo, jak ludzie. W czasie Zdarzenia i par elat po nim, ludzkość niestety często sięgała po broń atomową i biologiczną. Całe szczęście nie spowodowało to tak wielkiej katastrofy naturalnej jak wielu się spodziewało. Po prostu przez pierwsze 20 lat cała planeta była pokryta gęstymi chmurami, zimy są surowsze a ziemia o wiele mniej urodzajna. Poza tym, wiele zwierząt i ludzi zaczeło mutować pod wpływem promieniowania. Z pozostałości broni biologicznej powstały nowe, śmiercionośne choroby. Zaczeli się równierz pojawiać telekinetycy, zwani równierz magami lub psionikami.

Nowy ekosystem Edytuj

Nowy ekosystem nie zmienił sie aż tak bardzo jakby sie mogło wydawać, poprostu zwięrzęta i rośliny przystosowały sie do nowych warunków naturalnych. Np. Przez wyniszczenie azotu z gleby(konkretniej bakteri które ten azot produkowały), czasy te okazały sie złotą erą roślin posiadających symbiozę z bakteriami brodawkowymi dzięki którym mogą one pobierać azot z atmoswery.( Przez co dominuje uprawa groszku)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki