FANDOM

Wyspy K#rwa Wyspiarskie (w Federacji znane jako Wyspy Drakków)- archipelag złożony z kilkunastu małych wysepek, znajdujących się niedaleko znanej części Kraju. Większość z nich jest niezamieszkana.

Historia

Z badań naukowców Federacji wynika, że archipelag ten jest o wiele starszy od Kraju, prawdopodobnie uformował się kilka tysięcy lat temu. Z powodu braku jakichkolwiek surowców lub chociaż egzotycznych roślin, wyspy były ignorowane przez mieszkańców Kraju. Bardzo często były jednak mijane, głównie przez należący do Strange okręt Mer de Sang, czasem nawet podróżnicy się na nich zatrzymywali.

Nazwa oficjalna została im nadana pewnego wieczoru, kiedy Salai upiła się i spędziła na jeden z wysp całą noc. Nazwa używana przez Federację wzięła się od Drakków- drapieżnych ptaków, występujących na większości wysp tego archipelagu.

Geografia

Wyspy K#rwa Wyspiarskie położone są w odległości 5 mil morskich od CreepyTown i panuje na nich umiarkowany klimat. Nikt nigdy nie policzył z ilu wysp składa się archipelag, ale jest ich maks. 50, wliczając te będące niemalże skałami.

Większość wysp jest gęsto zalesiona, ale zdarzają się tam również miejsca jałowe lub małe pustynie. Obecnie bezludne, ale na niektórych można zauważyć ślady cywilizacji. Na sporej części wysp i wysepek dominują owady, na niektórych można znaleźć zwierzęta i jest nawet kilka miejsc na których mieszkają ludzie lub istoty im podobne.

Ważniejsze wyspy

Baijt

Wyspa ta znajduje się stosunkowo niedaleko Kraju, lecz z powodu pola holograficznego bardzo trudno na nią trafić. Wyspa jest bogata w tropikalną florę i faunę, a na niemal całej jej nawodnej części dominują łukowe struktury skalne wzniesione przez Konklawe za pomocą inżynierii geomagnetycznej. Łuki te w 73% składają się z granitu, natomiast przed zawaleniem (gdyż to bardzo delikatne struktury wbrew pozorom) chronią je "żyły" wykonane z reagującego magnetyczne tworzywa, które wykorzystuje nienaturalnie silne pole magnetyczne wyspy do utrzymania ich w całości. Struktury te mają do 100 metrów wysokości i do 10 metrów grubości (oprócz tych w centrum). Dodatkowo na ich "grzbietach" rosną najróżniejsze rośliny, od traw i krzaków po olbrzymie drzewa, a pośród zarośli żyje mnóstwo przedstawicieli różnorodnych gatunków (niektóre występują tylko tutaj).

Im dalej wgłąb wyspy tym łuki stają się większe i jest ich coraz więcej, z czego niektóre przecinają się pod przeróżnymi kątami i na różnych wysokościach tworząc coś na kształt sklepienia wyspy. W matematycznym centrum wyspy pod sześcioma skrzyżowanymi ze sobą łukami o wysokości nieomal 200 metrów i średnicy 400 metrów. Pod nimi znajduje się 12 o połowę mniejszych łuków tworzących dwunastoramienną gwiazdę, której ramiona znajdują się idealnie w środku większych łuków. Następnie w odległości 50 metrów od boków gwiazdy znajdują się 4 filary zbudowane podobnie do łuków, z tą różnicą, że ich kąt wewnętrzny wynosi 90*. 3 z filarów mają wysokość 56 metrów, a czwarty ma 72 metry. W geometrycznym centrum tej zadziwiającej struktury znajduje się kamienne koło składające się z 3 pierścieni, na których jest po 9 symboli. Jest to portal do twierdzy konklawe, ale do jego aktywacji potrzeba znać kombinację otwierającą, oraz mieć mnóstwo energii. W tym także miejscu występuje najpotężniejsze pole magnetyczne na wyspie.

Una Puta

Can-stock-photo csp8176261
Najdalej wysunięta od Kraju wyspa archipelagu, znana też jako "Cmentarzysko". Druga nazwa wzięła się od setek szkieletów, pokrywających całą wyspę. Głównie ludzkich.

Una Puta jest wyspą porośniętą gęstą roślinnością, występują tam również dzikie zwierzęta jak tygrysy, lampraty czy Drakki. Na wyspie tej niefortunnie często lądowali ludzie, którym udało się przeżyć ich wypadki w Trójkącie Bermudzkim. Z powodu dominacji trujących owoców oraz drapieżników na wyspie, większość z nich i tak ginęła bolesną śmiercią.

Brzeg wyspy oraz okoliczne skały są nieraz tak wypełnione szczątkami oraz kośćmi, że ledwo widać piasek na plażach. Z powodu swojego odpychającego wyglądu jest szeroko omijana.

Św. Monitora

Całkowicie niezamieszkana wysepka,  pod względem rozmiarów jest niewiele większa od powierzchni dwóch boisk piłkarskich. Nieliczne i stare ślady stóp i butów swiadczą o tym że wyspa ta była odwiedzana, jednak nikt nigdy nie zatrzymał się na niej na dłużej.

Na tej wyspie miała miejsce walka Strange (wspartą przez Przemka i Smąriusza) z Wampirzycą Louise.

Kiero

Sporej wielkości wyspa, wyposażona w jedną sporą górę i kilkadziesiąt pagórków. Miejsce w całości pokryte jest trawą i drzewami, a sam środek wyspy przepoławia rzeka. Obecnie Kiero jest opuszczone, a jedyne co na nim jest, to dzikie zwierzęta, zamieszkujące resztki bazy bandyckiej grupy, zniszczonej tam w 2012 roku.

Wyspa Śmierci

Skull-island
Jest to najniezwyklejsza wyspa w całym archipelagu a przy tym najczęściej omijana. Powód tego jest prosty: przetrwanie na niej jest praktycznie niemożliwe.

Na wyspie tej roi się od gatunków uznanych powszechnie za zagrożone. Większość z nich była ostatnim razem widziana na Ziemi 8 mln lat temu, jak np. Argentawis czy Niedźwiedź Krótkopyski, choć obecne są tutaj np. Drakki. Wszystkie zwierzęta na wsypie są mięsożerne, podobnie jak spora większość roślin.

Innym zagrożeniem są choroby, takie jak dżuma czy grypa hiszpanka, które obecne są na tej wyspie. Prawdopodobnie zostały tutaj przyniesione przez nielicznych ludzi próbujących niegdyś zostać na wyspie na dłużej, jednak nie widomo jakim cudem utrzymały się przez te wszystkie lata.

Poza tymi zagrożeniami na wyspie obecne są inne atrakcje jak np. tornada, częste burze czy wycieki podziemnych gazów.

Zachęcam do dodawania swoich pomysłów ^^

Ciekawostki

  • Mieszkające na większości wysp Drakki, są spokrewnione z mieszkającymi w Heganie Jedkami.