FANDOM

Wilkołak (uniwersum Bezsenność) - według wszelkich podań, jak według religii i mitologii człowiek przemieniający się w wilka. Nie jest jednoznacznie określone, od kogo się wywodzą, jednak pewne jest, że posiadają swojego (swoją) Alfę. Po zabiciu Alfy wszystkie wilkołaki tracą swoją moc. 

Opis ogólnyEdytuj

Wilkołak ma dwie postacie - ludzką i wilczą. Nie od niego zależy, którą postać w danym momencie przybierze - chyba, że mowa o tzw. "Alfie". Alfa posiada taką umiejętność. Przemiana następuje w wyniku silnych uczuć bądź adrenaliny. Zaobserwowano przypadki, kiedy likantrop w ludzkiej formie zmieniał się w wilka po wstrzyknięciu adrenaliny. 

Likantrop w normalnej, ludzkiej formie żyje przeciętnie do pięćdziesiątego roku życia (nazywane fazą delta). Potem - w zależności od losu - "dostaje" określoną liczbę lat wyłącznie w wilczej postaci. Nie może wtedy przemienić się w człowieka, lecz pamięta swój cały żywot (nazywane fazą sectum). Po "skończeniu się" lat wilkołak umiera na tak zwaną żelazną toksynę. 

PostacieEdytuj

1. Ludzka Edytuj

Wilkołaka w ludzkiej postaci nie różni się niczym od zwykłego człowieka. U stosunkowo małej części wilkołaków (2% - 4%) wykryto zdolności typowo zwierzęce, jak na przykład lepszy węch czy słuch.

2. WilczaEdytuj

Wilkołak w tej postaci przybiera wygląd naprawdę dużego wilka. To, jakiej wielkości jest wilk jest zależne od wielkości likantropa w pierwotnej formie (załóżmy, że osoba X ma wzrost 170cm i waży 52kg - będzie wilkiem o wzroście [w kłębie] 100cm i wadze 83 kg). Kolor włosów nie ma znaczenia w przypadku umaszczenia wilka. Jedyne co się nie zmienia w tej formie to kolor oczu - ich barwa zostaje taka sama jak w przypadku ludzkiej formy (nawet, jeśli dany kolor nie występuje w naturze u wilków). 
Jw1.png

Julja Wołkow w wilczej postaci (nienaturalny dla wilka kolor oczu)

Ich zachowanie jest typowe dla każdego wilka - boją się ludzi, nie są agresywne, najczęściej aktywne wieczorem i nocą. 

Zarażenie wilkołactwemEdytuj

Zarazić się można przez kontakt z płynami chorego (ślina, krew, pot, sperma, etc). Wilkołakiem można się także urodzić (szansa na takie narodziny: 1 na 1 000 000). Również przeprowadzane są rytuały - (np. przeskoczenie trzy razy nad nożem, nasmarowanie się specjalną maścią, sprowokowanie normalnego wilka do ugryzienia) jak do dziś - nieskuteczne.

PrzemianaEdytuj

Przemiany przebiegają bardzo różnie. Dla niektórych są bardzo bolesne, natomiast inni przechodzą przez nią bezboleśnie. Faktem jest, że następują zmiany w ciele (zmiana całego koścca, wyrastanie pazurów, porastanie sierścią), przez które zmiana jest bardzo męcząca dla zarażonego. 

Tuż po zarażeniu wilkołak zmienia się nieustannie, z krótkimi przerwami. Na szczęście, ten okres trwa tylko około dwóch-trzech godzin. 

Powodem przemiany może być:

1. Zbyt wysoki poziom adrenaliny we krwi;

2. Bezpośrednie zagrożenie dla życia;

3. Silne emocje typu nienawiść.

Mity (kilka wybranych)Edytuj

1. Wilki zmieniają się w pełnię. - Wymyślone dla romantyczności tych stworzeń.

2. Wilkołaka można zabić tylko srebrnym pociskiem. - Wilkołaka można zabić tym, czym normalnego człowieka.

3. Tojad odstrasza wilkołaki. - Tojad do dla nich roślina jak każda inna.

4. Są niezwykle niebezpieczne dla siebie i otoczenia, zabijają ludzi. - Zdrowy wilkołak (na umyśle i niechorujący na wściekliznę) nie zabije człowieka; zwyczajnie się go boi w wilczej postaci.

AlfaEdytuj

Alfą nazywany jest najsprawniejszy, najsilniejszy i najbardziej doświadczony wilkołak na danym obszarze. Nazwa ta wzięła się od przywódcy/-ów stad w świecie zwierząt. 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki