FANDOM

Kim jest Wilkołak?

Wilkolak w lesie

Likantrop pod postacią Bimorficzną

Wilkołak– w wielu mitologiach (m.in. słowiańskiej i germańskiej) i legendach człowiek, który potrafił się przekształcić w wilka. Był wtedy groźny dla innych ludzi i zwierząt domowych, gdyż atakował je w morderczym szale, tylko nieliczne wilkołaki potrafiły zapanować nad instynktem. Wierzono, że wilkołakiem można stać się za sprawą rzuconego uroku lub po ukąszeniu przez innego wilkołaka. Przeistoczenie w wilka było również możliwe dzięki natarciu się specjalną maścią. Inaczej wilkołaka można nazwać Likantropem. Likantrop, który nosi Amulet Theissa może sie przemieniać w jedną z form.

Przemiany

Likantropy mogą się przemienić w dwie postacie:

Wolfan - Bardzo groźny, zamienia się tylko w pełnie księżyca.

Wilkolak-pelnia-ksiezyc1

Likantrop pod postacią Wolfana

Nie potrafi zapanować nad rządzą zabijania. Wyglądem przypomina ogromnego wilka. Żywi się tylko w czasie pełni. Po pełni Likantrop nie pamięta, co robił podczas bycia wilkiem. 

Opis: Wolfan jest o wiele większy niż przeciętny wilk. Jest pokryty gęstą, lśniącą sierścią i jest wyposażony w silne i ogromne szczęki. Jest w pełni zwierzęciem.

Bimorf - o wiele rzadszy od Wolfana. Jest Likantropem czystej krwi lub posiadaczem Amuletu Theissa. Może zmienić swoją postać o każdej porze, w każdej chwili. Bimorf stoi wyprostowany, posiada pełną kontrolę nad swoją mocą i łączy potęgę ludzkiego umysłu z siłą zwierzęcia. W czasie pełni zmienia się ale kontroluje wewnętrzne zwierze.

Opis: Bimorf posiada wilcze/ludzkie kończyny i niezwykle potężną górną część tułowia oraz głowę.

Likantrop w postaci człowieka jest do niewykrycia.

Zajęcia

Wilkołaki zajmują się polowaniem, pilnowaniem swojego terytorium oraz wędrowaniem w poszukiwaniu nowych miejsc, które mogły by zasiedlić...

Również żyją normalnie jak zwykli ludzie. Niektóre wilkołaki postanawiają żyć jak dzikie zwierzęta i zamieszkują lasy.

Metoda działania

Wilkołaki formują watahy, aby łatwiej polować i się bronić jednak niektóre z nich wolą działać na własną łapę...

Albo żyją wśród ludzi niewykryci.

Mity

  • Srebrne pociski nie są skuteczne;
  • Wilkołaki nie koniecznie gustują w krwistym mięsie.

Ciekawostki

  • Wilkołaki często są opisywane jako coś złego co jest nieprawdą, ponieważ te atakują ludzi tylko wtedy, gdy są zagrożone;
  • Niektóre wilkołaki mogą się przemieniać kiedy tylko chcą. Nawet w dzień;
  • Likantrop, który nosi Amulet Theissa może się zamieniać w postać Bimorficzną;
  • Tojad odstrasza wilkołaki, ponieważ dla nich jest silnie śmierdzący.