FANDOM

Vasaria
Status Istnieje
Mieszkańcy Demony, Widma, inne
Populacja Nieokreślona, liczona w setkach tysięcy
Lokalizacja Piekło
Władca Tenebrae Nihilum, Asmodeusz (dawniej)

Vasaria (hebr. וסריא ) to trzydziesty drugi dystrykt znanego Piekła, nazywany również Mroczną Kopułą.

Vasaria powstała w środku tworzenia podziału Piekła. Pierwotnie otrzymał go Asmodeusz, ale po Pierwszej Wojnie Rüvalu terytorium przejął Black, podczas walki z Asmodeuszem. Ten przejął kontrolę nad innym Dystryktem, Sadorą.

Historia

Vasaria powstała w okresie środkowym tworzenia podziału Piekła. W domyśle miała być tylko pomniejszym terytorium, nieistotnym dla rządu Piekieł. Mimo to Asmodeusz przejął kontrolę i został do niej przypisany na własną wolę. W krótkim czasie rozwinął Vasarię, przejmując otaczające ją tereny. Władze Piekieł były zaniepokojone takim obrotem spraw, ale Lucyfer uznał, że Asmodeusz nie ośmieli się stanąć naprzeciwko Piekieł. Tak też zresztą się stało, Asmodeusz poszerzył Vasarię do pewnych granic, a następnie zaprzestał działań podboju. Mimo to widziało mu się jeszcze większe poszerzenie swych wpływów. Marzyło mu się przejęcie terytorium samego Lucyfera, Helel.

Jego plany pokrzyżowała jednak Pierwsza Wojna Rüvalu, która zmusiła Niebo i Piekło do współpracy, co nie spodobało się Asmodeuszowi. Jego gniew wzrósł, gdy tereny i ludność Vasarii stały się ofiarami wojny. Asmoday poprzysiągł zemstę na obu stronach za zniszczenie jego krainy.

Ostatecznie wojna dobiegła końca, dzięki przybyciu i pomocy tajemniczego przybysza z tej samej Otchłani, z której przybyli wrogowie. Asmodeusz był jedną z tych osób, które domagały się wygnania Blacka z ich świata, bądź jego egzekucji. To jednak się nie stało.

Asmodeusz, rozgniewany do granic możliwości, wypowiedział wojnę Piekłu i ruszył swymi legionami na terytorium Forasa. Po tygodniach żmudnych walk Asmodeusz przejął kontrolę nad dystryktem Forasa. On sam umknął podczas ostatnich chwil walki. Rannego Forasa odnajduje Tenebrae, który akurat był w trakcie podróży do Helelu. Rozumiejąc sytuację, zebrał kilku wojowników i ruszył wraz z uleczonym Forasem na jego niedawne terytorium. Szybko przebijają się przez obronę wroga, a Tenebrae i Foras docierają do pałacu, w którym przebywa Asmodeusz. Po męczącym starciu Black pokonuje Asmodeusza, wypalając mu przy tym oko.

Asmodeusz został oskarżony o zdradę Piekieł, ale karę umorzono z inicjatywy Lucyfera, który uważał, że Asmoday pewnego dnia przyda się Piekłu. Pozbawił go jednak ogromnego dystryktu Vasarii i przypisał do mało znaczącej Sadory. Vasarię natomiast, w ramach podziękować i najwyższych zaszczytów, przekazał Tenebrae. Ten jednak nie chciał przewodzić niczemu, wolał być nieograniczony. Pomysł Forasa jednak nakłonił go do przejęcia władzy. Dystrykt Forasa i Dystrykt Blacka miały od tej pory współistnieć w wielkiej unii, dzięki czemu problemy Tenebrae rozwiały się. Foras został ustanowiony Kanclerzem Vasarii, tak samo jak zaszczyt kanclerza jego terytorium przypadł Blackowi.