FANDOM

"Drużyna Alfa na pozycji bojowej, oczekujemy dalszych rozkazów"

- dowódca drużyny Goliatów podczas manewrów

SzKJO 4WRKZ/2WRDZ/DA/2LDZ/DS w.5x "Goliat", którego pełna nazwa brzmi Szturmowa, Krocząca Jednostka Ofensywna wyposażona w 4 Wyrzutnie Rakiet Krótkiego Zasięgu, 2 Wyrzutnie Rakiet Dalekiego Zasięgu, Działo Automatyczne, 2 Lasery Dalekiego Zasięgu oraz Działo Szynowe wzór 5x "Goliat".

HistoriaEdytuj

Goliat powstał podczas "próby na stanowisko naczelnego technika federacji, jaką przechopdził Kharlez. Po przejściu testów w warunkach poligonów, a następnie na manewrach, gdzie 4 osobowe drużyny "Goliatów", "Kruków " oraz "Puszczyków " miały pokazac na co ich stac naprzeciw doświadczonych weteranów Armi Federacji. Udało im się.

Od tamtej pory te wspaniałe maszyny produkowane są w zakładach AdMach i stanowią trzon formacji maszyn tego typu. Z powodu, że pilotaż tych maszyn wymaga od pilota niemalże psychicznego złączenia się z "Goliatem" często zdobią oni swoje pojazdy, aby nadac im osobiste cechy.

OpisEdytuj

Goliat ma humanoidalną sylwetkę, trochę kanciastą, ale jednak. Kokpit znajduje się w "głowie" wyglądem przypominającej hełm greckiego hoplity z charakterystycznym grzebieniem. Wizjer jest dosyć wąski i zapewnia pilotowy widok tylko tego, co jest na wprost, lecz nie jest to problemem dzięki systemowi radarowemu i projekcji holograficznej znajdującej się na wyświetlaczu przed pilotem pozwalającej mu widzieć pole bitwy nie tylko z perspektywy trzeciej osoby, ale także, po sprzężeniu radarów kilku jednostek otrzymuje mapę taktyczną najbliższej okolicy z naniesionymi modelami (w bliskiej odległości) i sygnaturami (w dalszej) jednostek.

Na barkach znajdują się wyrzutnie RDZ, każda wyposażona w 12 rakiet na prowadnicach oraz drugie tyle w zasobnikach, z których mogą to one zostać załadowane. Pod kokpitem znajdują się natomiast Lasery Dalekiego Zasięgu, będące w stanie przepalić większość rodzajów pancerza używanych na terenie Kraju. Jednakże generują one stosunkowo dużo ciepła przez co szybko się przegrzewają oraz potrzebują do działania znacznych ilości energii. W klatce piersiowej natomiast znajdują się dwie 10 prowadnicowe wyrzutnie RKZ. Rakiety te posiadają zarówno mniejszy zasięg, jak również mniejsze rozmiary niż RDZ za czym idą zmniejszone obrażenia celów, lecz mogą być one znacznie szybciej załadowane do wyrzutni z zasobników. Jego głównym uzbrojeniem są jednak montowane na ramionach Działo Automatyczne oraz Działo Szynowe. To pierwsze strzela pociskami wybuchającymi kal. 150mm, które sieją śmierć i zniszczenie na średnim dystansie. To drugie strzela pociskami stalowo-nikolwymi rozpędzanymi za pomocą pola elektromagnetycznego do prędkości dźwięku, dzięki czemu są one w stanie przebić się przez większość rodzajów pancerzy pojazdów oraz ścian budynków.

Opancerzenie "Goliata" stanowi pancerz kinetyczny. Natomiast napęd to silnik hybrydowy na bazie silnika "Vulkan" co pozwala na bezpośrednie przełożenie obrotu wału do mechanizmów krocznych.

DANE TECHNICZNE

Nazwa SzKJO 4WRKZ/2WRDZ/DA/2LDZ/DS w.5x "Goliat" Uzbrojenie (Tors) WRDZ,WRKZ,LDZ
Napęd Silnik Hybrydowy na bazie silnika "Vulkan" Opancerzenie (Głowa/Tors/Ramiona/Nogi/Plecy 320/560/280/320/320 mm
Masa do 60 ton Amunicja (DA/DS) 81/40 pocisków
Wysokośc 18,5m Amunicja (RDZ/RKZ) 72/80 rakiet
Długośc 5,5m Wyposażenie Dodatkowe Radar Dalekiego Zasięgu; Zakłucacz Radiowy; Systemy Walki Elektronicznej; Nadajnik Krótkofalowy; 
Szerokośc 12m Wyposażenie Wspomagające Filtr Promieniowania Cieplnego; Filtr Noktowizyjny; Systemy Autonamierznia Celów; Znacznik Laserowy; System Szybkiego Chłodzenia; System Naprowadzania RDZ;
Głębokośc brodzenia 10m Maksymalna prędkośc 56 km/h
Załoga Pilot Wychył Nadwozia Względem Podwozia (Prawo-Lewo) od 0* (na wprost) do 100*
Uzbrojenie (Prawe Ramię) Działo Szynowe typu "Błyskawica" kal 88mm Wychył Nadwozia Względem Podwozia  (Góra-Dół) od -30* do 45*
Uzbrojenie (Lewe Ramię) Działa Automatyczne typu "Dewastator" kal 150mm Użytkownicy Siły Zbrojne Federacji

Więcej z Fandomu

Losowa wiki