FANDOM

System Kolonijny Hoor'ar - pierwotnie organizacja, później imperium, która działała pod flagą Hoor'ar i zajmowała się kontrolą skolonizowanych światów.

System Kolonijny Hoor'ar
Kolonia horros
Logo Systemu
Typ Organizacja/imperium w późniejszych latach
Data założenia 12 marca 1901r.
Data stworzenia imperium 2 grudnia 2196
Założyciel (organizacja) Khaarov
Założyciel (imperium) Nexus Prime
Aktualny władca Nexus Prime

Historia

Opis

System powstał w ramach rozpoczęcia powszechnej kolonizacji planet przez Hoor'ar. Była ona jedną z najważniejszych organizacji działających w zasięgu najdalszych granic imperium Hoor'ar. Miała ona za zadanie kontrolowanie wszystkich skolonizowanych światów, aby nie miały możliwości buntu przeciwko władcom.

Powstanie

Organizacja wg. kalendarza ludzkiego powstała w 1901 roku 12 marca na planecie Horros. Pierwotnie System nadzorował również swoją macierzystą planetę, na której to znalazła sie główna baza, jednak w 1907 roku organizacja odłączyła się, skupiając sie maksymalnie na raczkujących jeszcze koloniach Hoor'ar. Główna baza została przeniesiona na orbitę Horros, następnie nadano jej nazwę Nexus Frevite. Na Frevite w roku 1908 narodził się Nexus Prime, który stał się później jednym z ważniejszych członków Systemu Kolonijnego.
Frevite

Nexus Frevite

Rozkwit

System Kolonijny Hoor'ar w ramach sprawowania nadzoru nad planetami czerpał często z tego ogromne zyski, ponieważ sporą część otrzymywanych surowców dostawał własnie on, powodując wzbogacanie swoich baz, statków itd. System z czasem stawał się coraz potężniejszy, w roku 1929 został dołączony do rady Khaarova, a zaledwie rok później zorganizował swoją własną prywatną armię.

Wielka Wojna i Imperium

Skutkiem Wielkiej Wojny z ludźmi było utracenie Horros oraz sporą część kolonii. Pozostałości Hoor'ar rozsiane po pozostałych koloniach złączyły się ponownie i dołączyły do mocno poszkodowanego, ale dalej działającego Systemu Kolonijnego, który to mocno odczuł utratę Nexus Frevite. Kilka lat po wojnie Nexus Prime, będąc wtedy zarządcą Systemu, stworzył imperium pod tą samą nazwą, które kontynuowało ideę Hoor'ar, jednak już teraz z powodu masywnych strat nie angażowało się tak bardzo w podbijanie planet. Planetą macierzystą stała się Skao IV. Przemianowanie Systemu z organizacji na imperium odbyło się 2 grudnia 2196r. System Kolonijny już nigdy nie odzyskał siły tak wielkiej jak wcześniejsze Hoor'ar.

Struktura militarna i polityczna

Czasy przed Wielką Wojną (1901r. - 2172r.)

Podstawowym członem Systemu były bazy - były one zawsze umieszczane na orbitach planet, aby unikn
Nadzór 1

Oddział Nadzoru

ąć jakiegokolwiek zagrożenia ze strony buntujących się mieszkańców podbitych światów. Te umieszczone na powierzchni planet stanowiły miejsce, w którym żyli sprawujący służbę żołnierze, w niektórych przypadkach były również lądowiskami. Były one mocno ufortyfikowane, w czasach przed Wojną odnotowano tylko 2 skuteczne ataki na takowe bazy, a zwracając uwagę na ich liczebność te ataki praktycznie nic nie znaczyły.

Na planetach, na których posiadanie żołnierzy było zbyt drogie, służbę sprawowały roboty Nadzoru, swoją prace wykonywały bardzo sprawnie i były dosyć tanie, jednak nie były idealne, ponieważ były zasilane na paliwo oraz względnie często posiadały awarie. Z tych właśnie powodów nie pojawiły się na każdej kolonii wypierając żołnierzy.

W wioskach (czasami miastach) na podbitych światach zdarzało się zauważyć ingerencję zaawansowanej technologi - były to w większości systemy obronne organizacji, aby zapobiec zamieszkom oraz różnym buntom wsród mieszkańców.

W tamtych czasach władzę sprawował Khaarov, zamiast za nim jednak znajdował się Prime, który to został mianowany na zarządcę organizacji w 1968 roku.

Po Wielkiej Wojnie (2191r. - ???)

System Kolonijny w przeciwieństwie do planety Horros dał radę przetrwać w formie sprzyjającej do rozwoju, jednak z powodu wygranej Wojny przez ludzi System nie poszerzał swoich granic o kolejne kolonie, pilnując jedynie swoich już wcześniej zdobytych planet. Imperium to wdawało się w mniejsze potyczki z ludźmi tylko okazjonalnie, ponieważ moc militarna bardzo mocno została zredukowana przez utratę Horros. Roboty Nadzoru otrzymały rolę również w wojsku, głównie z powodów taniej produkcji oraz braków żołnierzy.

Nexus Prime został mianowany na władcę Systemu w roku 2198, po dwóch latach teorytycznego panowania populacja imperium zgodziła się na objęcie władzy własnie przez niego. Został uwielbiony przez swoich poddanych, gdy w roku 2201 nawiązał kontakt z (jak wierzono) zaginioną ekspedycją, która przekazała informacje na temat ich miejsca zamieszkania.

Ustawa Zero

W związku z powyższym ustanowił on Ustawę Zero, która nakazywała przygotowywać flotę z zapasami na długą podróż gdy tylko sytuacja pomiędzy ludzkością a Systemem zrobi się napięta, aby w trakcie rozpoczęcia nowej, zapewne nie do wygrania wojny mieć możliwość wysłania tejże floty do miejsca, w którym rozrosła się zaginiona ekspedycja. Miałoby to zapewnić przetrwanie rasy i ucieczkę od potężnego wroga.

Ciekawostki

  • Nadzór znany jest ludzkości jako wróg względnie słaby, jednak przewyższający ludzi swoją liczebnością.
  • Ludzie zniszczyli lub zabrali ponad 75% wszystkich skolonizowanych planet Systemu
  • Planowano, by System zamiast nadzorować planety kolonizował nowe.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki