FANDOM

Sklepik Osobliwości Ienstreta Mk. II

Tak to wygląda od zewnątrz.Dzięki Aliant.

Sklepik osobliwości Ienstreta - to termin którym określa się stary położony w krainie Necrocronus, mocno już nadgryziony zębem czasu monastry, mieszczący się na granicy Lasu. Budowla przez długi czas stała zapomniana i niszczała do czasu gdy nie pojawił się jej obecny właściciel (tak zgadliście) Ienstret. Zapomniane miejsce, gdzie już wcześniej nikt nie przychodził czy to ze strachu czy to dlatego, że nie było tam nic ciekawego, było wymarzoną siedzibą dla istoty z innego wymiaru, która chciała żyć w spokoju. Ienstret znacznie przebudował monastry od wewnątrz, pozostawiając zewnętrzną część praktycznie nienaruszoną. Ienstret nie musi się obawiać o swoją własność, gdyż przed nieproszonymi gośćmi dom jest chroniony przez całkiem niezły system obrony. Od czasu gdy w nim zamieszkał ze środka bije zielona poświata, która przeraża i ciekawi niektórych. W rzeczywistości jest ona wywoływana przez specjalne lampy a także rdzeń generatora ukrytego pod domem.

Opis sklepiku

Chociaż z zewnątrz wygląda bardzo niepozornie, a i wewnątrz wydaje się nie być niczym wyjątkowym, dom Ienstreta jest specjalnie dostosowany tak, aby mógł pełnić funkcje domu i sklepu jednocześnie. W centrum monastyru znajduje się okrągłe pomieszczenie, które jednocześnie stanowi swego rodzaju centrum zarządzania domem. Istota lub człowiek, który wchodzi do świątyni zastaje tylko pusty hol, zamurowane boczne nawy i okrągłe pomieszczenie z niewielkim ustawionym pionowo wałem, wykonanym z czarnego metalu, wokół którego leniwie obracają się unoszące się nad ziemią okręgi, zdobione złotymi symbolami. Symbole te są zapisane w języku rasy Ienstreta, więc nikt nie jest w stanie ich odczytać poza właścicielem. Ten natomiast siedzi zwykle za nim i za ołtarzem, który postanowił przerobić na swego rodzaju ladę. Trzyma na niej też swoją nietypową listę rachunkową. Nietypową bo w wykonany z granitu ogromny głaz wmontowana jest baza danych, zawierająca całą listę rachunkową. Naturalnie także ona jest napisana w języku dawnej rasy. Sam wał stojący na środku jest tak naprawde sprytnym narzędziem teleportacji, generatorem pola fazowego o róznym natężeniu i "okiem mistyfikacji". Osoby przybywające do sklepu pierwszy raz, nie mają pojęcia że pod spodem znajduje się kilkanaście poziomów zbudowanych dokładnie pod okrągłym pomieszczeniem i holem. Na każdym z nich znajdują się przedmioty różnych kategorii. W sklepie Ienstreta można znaleźć absolutnie wszystko od zabawek, maskotek, artykułów gospodarstwa domowego takich jak pralki, lodówki, czy odkurzacze, przez pożywienie i książki a na broni kończąc. Jednak cóż byłby to za sklepik osobliwości, gdyby oferował jedynie zwykły badziew dostępny w każdym supermarkecie. Dla przykładu, oferowane przez sklep maskotki zawierają pakiety medyczne. Poczaktowo miały unkcje dronów strażniczych ale system z jakiegoś powodu zaczął szwankować, co narobiło bałaganu. Ienstret musiał okleić swoje produkty masą ostrzeżeń, a na koniec zamontować panel po tym jak kolejni rodzice przybiegli z płaczem, bo "odkurzacz zdezintegrował ich dziecku usta" albo "pułapka na robale wywaliła kota do innego wymiaru". Oczywiście to arsenał był, jest i będzie najczęśniej sprawdzaną opcją. Fazowe ostrza, miecze, topory a także inne robione na zamówienie fikuśne bronie dają właścicielowi niezły zarobek. Podobnie jest zresztą z dezinegratorami, chociaż te ze względu na małą popularność broni dystansowej mają małe wzięcie. No i oczywiście nie można zapomnieć o granatach implozyjnych i bombach czasowych. Ponadto po wojnie z Federacją zniknęła cała masa sprzętu używanego przez federacyjną armie. Towar ten dziwnym trafem można znaleźć na półkach w sklepiku. Biorąc pod uwagę, że w przypadku swoich broni Ienstret produkuje po kilka sztuk danego przedmiotu, nie miał najmniejszego problemu z upchnięciem towaru, zajmującego połowe magazynu. Ienstret byłby pewnie rozchwytywanym dostawcą broni gdyby nie fakt, że bardzo wysoko ceni swoje usługi i niewiele jest osób, które stać na takie cacko jakim jest fazowe ostrze. Resztę domu stanowią dwie pozornie zamurowane boczne nawy. W rzeczywistości są one ukryte przed oczami ciekawskich tą samą technologią, którą wykorzystuje pierścień Ienstreta. W lewej nawie znajduje się wielo-poziomowy warsztat, gdzie Ienstret tworzy swoje towary, a w prawej pokój prywatny i... więzienie. Każdy złodziej, jaki dostarł do trzeciego poziomu zabezpieczeń, jest w nim zamykany. Jednak jak dokładnie działa pułapka a także dlaczego tak skutecznie zniechęca innych do kradzieży "rozdział" niżej.

System obronny

Monastyr Ienstreta nie ucierpiał zbytnio podczas żadnej "apokalipsy" jaka dotknęła CreepyTown. Wynika to z prostego faktu. Sklepik jest obwarowany niczym prawdziwa forteca, a nie ma praktycznie żadnej wartości strategicznej. Wygląda jak wygląda tylko dlatego, że według właściciela taki widok wpasowuje się w całą reszte okolicy. Cały monastry dysponuje pięciopoziomowym systemem obronnym. Kolejno poziomy to:

- Pola nieumarłych - niestety ilość energii jaką wytwarza monastyr, do poprawnego działania pozostałych systemów jest tak duża, że oddziałuje ona na nieumarłych z okolicy. Co jakiś czas Ienstret musi ich "wykosić", bo zbiera się ich po prostu za dużo. Ponieważ są pokraczne i powolne mogą być też używane jako cele do testowania nowych broni i innych artykułów oferowanych przez sklep.

- Oko mistyfikacji - jedna z licznych mocy, jaką posiada wał umieszczony wewnątrz monastyru. Oko sprawia, że osoby (żywe czy martwe), które zbliżają się do sklepu, a jego właściciel nie życzy sobie aby w danym momęcie ktoś się do niego zbliżał, widzą różne przerażające rzeczy. Nie jeden już przybiegał do miasta krzycząc, że w monastyrze siedzi smok albo kraken. Ta sama moc sprawia, że nieumarli dookoła sklepu stają się otępieni i nie stawiają oporu, kiedy ktoś ich "kosi".

- Dezintegratory - stanowiska strzelnicze sterowane sztuczną inteligencją. Doskonale wiedzą, kto jest ich celem, a kto nie. Umieszczone są w nawach bocznych i w zniszczonej rozecie nad wejściem. Aktywują się i ujawniają tylko wtedy, gdy wykryją zagrożenie. Niewielu jest zdolnych uciec ich mocy, zwłaszcza gdy trzeba jeszcze myśleć o tym, że "ta macka krakena, próbująca cię zmiażdżyć wcale nie jest prawdziwa".

- Pole fazowe - kiedy wszystko inne zawiedzie najlepszą tarczą monastyru jest pole fazowe, które z pewnością zatrzyma każdego intruza jaki chce wtargnąć do sklepu. Jest ono aktywne cały czas w małym natężeniu, na tyle silne by zatrzymać chociażby padający deszcz. Ponoć dla osób oglądających to zjawisko to piekny widok o ile sami wtedy nie skwierczą paląc się o emitowane fale.

- Tygiel cierpienia - kiedy już wszystko inne zawiedzie, bo przeciwnik przekradł się jakims cudem przez ochronę dezintegratorów, które jeśli nie wykryją wroga to pole fazowe ma standardową moc by nie marnować energii i zdołał umysłem zablokować wpływ iluzji, czeka jeszcze spotkanie z tyglem. Tygiel to omówiony wcześniej wał, który swą mocą potrafi zassać do siebie każego przeciwnika. Jego moc jest skierowana tylko na konkretną istotę, a podczas uaktywnienia swej zdolności wciąga ofiarę niczym czarna dziura. Nie rozbija go jednak na atomy,a kompresuje do bardzo małej formy, gdzie pod wpływem bólu, porównywalnego do łamania wszystkich kości jednocześnie, ofiara cierpi czekając aż właściciel sklepu przypomni sobie o tym by sprawdzić "czy coś się złapało". Nie było jeszcze ofiary, która wyszła z tygla i nie utraciła rozumu.

Ciekawostki

Nie ma tego w opisie, ale w sklepie można kupić także różne "nieprzyzwoite" zabawki.

Sklepu mieli początkowo chronić jeszcze wartownik, który obecnie jest zwierzątkiem Ienstreta.

Wyposażenie jakie oferuje sklep w wielu miejscach przebija to noszone przez samego właściciela.

Ten sklep jest bardziej OP od postaci która go ma.

Podobno mają tam najlepsze monte na świecie.

Salai czesto przychodzi do tego sklepu aby zaopatrzyć się w łapki na pająki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki