FANDOM

SSz WRSn/WKA/DL w.6g "Kometa" jest to główny samolot bojowy Federacji.

Historia

Pomysł stworzenia samolotu napędzanego potrójnym plazmowym silnikiem fuzyjnym zrodził się w głowie Zicka Hao, twórcy Sił Powietrznych Federacji i jej obecnego zwierzchnika. Podstawy to stworzenia planów technicznych zostały wydobyte z jednej z nieskończonych ilości światów alternatywnych przez specjalny oddział Federacji, dowodzony przez Generała Wiktora Emanuela Russova.

Pierwsza prezentacja "Komety" odbyła się w 2011 roku, przed szeroką publicznością. Kordon złożony z pięciu pierwszych maszyn przeleciał w ciągu kilku godzin z Dystryktu, przez Mirai i Głębokie Gardło do Metropolii. Samoloty wzbudziły na tyle duży podziw, że jeszcze w tym samym roku Przywódca Federacji, Heinrich Welff, rozkazał rozpocząć ich masową produkcję.

Od tamtegoczasu "Kometa" jest głównym samolotem bojowym Federacji.

Opis

"Kometa" napędzana jest potrójnym plazmowym silnikiem fuzyjnym pozwalającym rozpędzić się przy ustawieniu maksymalnej przepustowości do prędkości 5Ma. Takie przeciążenie normalnie rozerwałoby poszycie i zabiło pilota normalnego samolotu, lecz nie w tym przypadku. Kadłub "Komety" zbudowany jest na bazie wzmocnionego pancerza kinetycznego, a w kokpicie panuje prawie próżnia przez co pilot nie jest wystawiony na tak duże przeciążenie jak by się mogło zdawać. Skrzydła zapewniają nośność w atmosferze, lecz pozbawione są sterówek, które po prostu przy prędkościach osiąganych przez tę maszynę nie miałyby większego wpływu na lot. Zamiast nich "Kometa" do manewrów używa małych silniczków rakietowych takich jak te używane na promach kosmicznych.

Uzbrojenie tego samolotu stanowią: Działo Laserowe dalekiego zasięgu, Wielolufowy Karabin Automatyczny na bazie karabiny GAU 19B oraz 16 rakiet samonaprowadzających średniego zasięgu. Laser zamontowany jest pod kadłubem, natomiast WKA po prawej, a RSn po lewej stronie kokpitu. Z powodu próżni piloci muszą być wyposażeni w specjalne egzoszkietety pozwalające i wspomagające ruchy. 

DANE TECHNICZNE

Nazwa SSz WRSn/WKA/DL w.6g "Kometa" Masa do 36 ton

Napęd

Potrójny fuzyjny silnik plazmowy "Kometa" Zasięg 4100km
Wysokośc 9,8m Rozbieg 170m
Długośc 18,9m Wyposażenie dodatkowe Radar Dalekiego Zasięgu; Zakłócacz Radiowy; Systemy Walkie Elektronicznej; Pojedynczy Ładunek EMP; Flary
Rozpiętosc 13,5m Systemy manewrowe 12 rakietowych silniczków manewrowych typu "Sasza"
Maksymalna predkosc 5Ma Wyposażenie wspomagające Filtr Promieniowania Cieplnego; Filtr Noktowizyjny; Systemy Autonamierznia Celów; Znacznik Laserowy; 
Maksymalny pułap 25000m Amunicja Bateria pozwalająca na strzelanie z Działa Laserowego ciągle przez 6h; 1000 naboi do WKA; 16 RSn
Pancerz Wzmocniony Pancerz Kinetyczny  Najwyższa skutecznosc  Walka Powietrzna; Precyzyjne Naloty
Załoga Pilot Najniższa skutecznosc Walka z jednostkami naziemnymi/nawodnymi posiadajacymi rozbudowane systemy plot
Uzbrojenie Działo Laserowe Dalekiego Zasięgu; Wielolufowy Karabin Automatyczny; Rakiety Samonaprowadzające Użytkownicy Siły Lotnicze Federracji

Ciekawostki

  • Nazwa wzięła się od długiego ognistego ogona pozostawianego za samolotem. 
  • Samolot po rozpędzenia się do maksymalnej prędkości, wyłączeniu silników i odwróceniu się za pomocą silniczków manewrowych jest w stanie lecieć tyłem przez pewien czas.
  • Napęd może zostać użyty jako broń przeciw wrogom, którzy nie zareagują wystarczająco szybko i wpadną w płomienie niszcząc silniki swych maszyn.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki