FANDOM

"Ma służba-mym życiem."

- motto Pretorian

Pretorianie Kraju-
Assassin assassins creed futuristic grim artwork 1280x1024 wallpaper www.wall321.com 59.jpg
formacja złożona ze 100 żołnierzy, których zadaniem jest obrona Linii Cere. Każdy z członków jest magiem, majacy za sobą zaawansowane szkolenie w używaniu broni palnej oraz sztuk walki. Trening przechodzili pod okiem samego Heinricha Welffa.

HistoriaEdytuj

Ludzcy magowie istnieli w Kraju praktycznie od zawsze. Często to właśnie dzięki nim, ludzkim enklawom udawało się bronić przed atakami potworów i demonów. Sprawiało to jednak, że magowie stawali się celem co ambitniejszych nie-ludzi, tworząc z nich swoich niewolników.

Większość magów rodziła się ze swoimi uzdolnieniami i bez odpowiedniego szkolenia nie byli w stanie rozwinąć swoich umiejętności. Nieliczna grupka magów z wyszkoleniem wsród ludzi urosła do rangi bogów, co było nieraz dobre (autorytet pomagał magowi w obronie ludności) ale najczęściej prowadził do tego że owładnięci władzą absolutną "bogowie" budowali własne, prywatne królestwa. Standard życia ludzi w takich królestwach nie różnił się wiele od warunków w np. Dystrykcie.

Gdy Heinrich Welff uwolnił Metropolię i budował Federację, wysyłał swoje Dzieci by rozprawiały się z "bogami", samemu spotykając się z magami, którzy poświęcili się ochronie ludzi. Jeśli któryś z magów pokonanych przez Dzieci Heinricha wyrażał skruchę, był zabierany przed jego obliczę.

Pewnego dnia przywódca Federacji rozkazał przyprowadzić przed siebie wszystkich magów, jakich wtedy posiadało jego państwo. Do Pałacu wprowadzonych zostało 120 czarowników część zaproszonych, część wciągniętych siłą. Heinrich opowiedział im dokładnie o przeznaczeniu Linii Cere oraz o tym co czai się w nieznanej części Kraju po czym przedstawił "dobrym" magom propozycję: albo dołączą do organizacji chroniącej Linię, albo przeniesie ich do rezerwy. Oczywiście "bogowie" nie dostali takiej propozycji tylko zostali zmuszeni żeby poświęcić się dla ludzkości. Ogółem 20 magów uznało, że woli przenieść się do rezerwy, reszta postanowiła oddać się w ręce Heinricha.

Cała setka przeszła rygorystyczny trening w posługiwaniu się bardziej zaawansowanymi zaklęciami ale również bronią palną oraz sztukach walki. Byli dodatkowo indoktrynowani przez specjalną muzykę Glorii, która miała sprawić, żeby byli fanatycznie oddani sprawie.

W ten sposób powstali Pretorianie Kraju.

OpisEdytuj

Organizacja liczy 100 członków, każdy z ich jest jednostką co najmniej wybitną pod względem umiejętności. Większość z nich pozbawiona została tożsamości- imię, przeszłość oraz wspomnienia zostały wymazane. Co ciekawe, był to pomysł magów, którzy uznali że w ten sposób będą mogli lepiej skupić się na swojej pracy.

97% członków ubranych jest w zaawansowane pancerze wspomagane Federacji, oraz specjalne, magiczne kaptury ukrywające ich twarze. Mają obowiązek mieć zawsze pod ręką co najmniej jeden rodzaj broni palnej (lub laserowej, plazmowej) oraz białej, w których posługiwaniu się są mistrzami.

Oprócz wyżej opisanych rzeczy, standardowy ekwipunek członka Pretorian stanowią:

- przedmioty ułatwiające rzucanie zaklęć (najczęściej różdżki, zdarzają się jednak inne przedmioty jak np. noże albo pistolety)

- środki łączności zapewniające łączność satelitarną i radiową

- urządzenia określające położenie wojsk własnych

- liofilizowane jedzenie oraz butelkę wody

- sprzęt noktowizyjny umożliwiający prowadzenie działań w nocy

Umiejętności magiczne wszystkich członków stoją na wysokim poziomie. W każdej z Twierdz Linii Cere znajduje się Magiczna Księga, w której znajdują się najróżniejsze zaklęcia.

Jako że członkowie organizacji w większości nie posiadają tożsamości, Federacja zastąpiła ich imona numerami od 0 do 96. Co ciekawę, wielu członków przywiązało się do swojego numeru i z dumą pisze go na swoich plecach lub barkach.

Wszyscy członkowie są fanatycznie oddani Federacji oraz ludzkości, a jedynym celem ich życia jest nie dopuszczenie do tego, żeby Linia Cere upadła. Pragnienie to było silne już wcześniej, jednak po treningu stała się wręcz obsesją. Pretorianie Kraju są w stanie poświęcić życia swoje i swoich towarzyszy, byleby ochronić Federację.

Mocną słabością Pretorian Kraju jest ich brak samodzielności. Ich trening sprawił że poziom dyscypliny jest niesamowicie wysoki, ceną tego jest niemożność dostosowania się do szybko zmieniającej się sytuacji. Z tego powodu dowódcy Linii Cere mają stały i ciągły kontakt z Pretorianami, by móc jak najszybciej wydać im rozkazy. Gdyby jednak komuś udało się przerwać tę łączność, elita Federacji nie mogła by zrobić wiele więcej niż stać w miejscu i się bronić. Nie byłoby wtedy mowy o żadnej strategii ani o wycofywaniu.

3 ŻywiołyEdytuj

3 Żywioły to nazwa drużyny istniejącej wewnątrz Pretorian. Składa się ona z trzech magów na tyle potężnych i obeznanych w sztuce magii, że postanowiono pozwolić im zachować pamięć oraz tożsamość. Każdy z nich stacjonuje w innej Twierdzy

Wirius TropeEdytuj

Hqdefaultf.jpg

(z gry Dawn of War II: Chaos Rising)

Wirius Trope jest członkiem 3 Żywiołów, który do perfekcji opanował Czarną Magię. Stacjonuje w Twierdzy 1.

Wirius urodził się w Elementarsis, miasteczku słynącym z posiadania bibliotek i szkół magii. Gdy miał 8 lat, przystąpił do nauki w jednej ze szkół, gdzie nauczył się podstaw magii a w wieku 12 lat był już całkiem dobry w sztukach czarnodziejskich. Chciał stać się potężnym magiem, wiedział jednak że nie zdoła zaspokoić swoich ambicji w Elementarsis, więc postanowił udać się do CreepyTown. Jednak w czasie swojej podróży został złapany przez demony, których Królestwo znajdowało się wtedy w Dystrykcie.

Jego talent magiczny został dostrzeżony przez władcę Królestwa, Asakku, który postanowił wykorzystać Wiriusa. Kazał rzucić na maga klątwę, która miała wypełnić jego serce ciemnością, goryczą i nienawiścią do gatunku ludzkiego. Młody czarodziej zdołał opanować klątwę a nawet wzmocnić swój talent magiczny przy jej pomocy, wielokrotnie zwiększając swoje umiejętności opanowywania Czarnej Magii. Jednak udawał że jest inaczej, dzięki czemu szybko stał się jednym z najbliższych Asakku osób. Planował nawet obalić demona i wywołać powstanie ludzi, jednak wcześniej do miasta przybyła Federacja, która szybko zajęła miasto.

Po zdobyciu miasta Wirius Trope zaoferował swoje usługi Heinrichowi Welffowi i sukcesywnie zwiększał swoje umiejętności, dzięki czemu stał się jednym z członków 3 Żywiołów.

Lia WhitewoodEdytuj

28152.jpg

http://art.alphacoders.com/arts/view/28152/Blue-Storm-Art

Lia jest członkinią 3 Żywiołów która opanowała do perfekcji Magię Powietrza oraz Przywoływania. Stacjonuje w Twierdzy 3.

Niewiele wiadomo o Lii, poza tym że pochodzi ze sławnego rodu czarodziejów. Urodziła i wychowała się prawdopodobnie w Isla de Clara, obecnie największym porcie Federacji. Niewykluczone że będąc już małą dziewczynką zdradzała potencjał magiczny, prawdopodobnie mając 10 lat rozpoczęła naukę czarów które pozwoliły jej manipulować powietrzem. Niedługo później wyjechała do Elementarsis gdzie nauczyła się Magii Przywołania- starożytnych zaklęć pozwalających rzucającemu przywoływać do pomocy potężne stwory.

Do Isla de Clara wróciła będąc już pełnoletnia i dzięki swoim umiejętnościom zdołała bardzo wspomóc swoje miasto. Jej ojczyzna powiększała się a po niedługim czasie Lia stała się jego przywódczynią. Właśnie wtedy przydarzyła się tragedia.

Do miasta przybył członek Konklawe imieniem Yrabryn, twierdzący że szuka czegoś w mieście i mieszkańcy tylko mu zawadzają. Gdy Lia próbowała z nim porozmawiać, Yrabryn stracił cierpliwość i zaatakował czarodziejkę. Cios, który normalnie pozbawia życia, pozbawił ją przytomności na kilka minut, w czasie których przybysz zniszczył znaczną część miasta i przeprowadził rzeź mieszkańców. Gdy czarodziejka obudziła się, zaczęła walczyć z członkiem Konklawę i ku jego zaskoczeniu, poważnie go zraniła. Poważnie rannego Yrabryna wyrzuciła do CreepySea, gdzie sądziła że przybysz utonął, ciała jednak nie odnaleziono. By nie potwórzyć do takich tragedii, Lia użyła całej swojej mocy by osłonić miasto ścianą powietrza, na wszelki wypadek przywołując też stwory które miały być drugą linią obrony.

Isla de Clara przez kilka lat pozostawało odcięte od świata, do czasu aż w okolice miasta przybyły wojska Federacji. Delegacja pod przywództwem Arise, Doc i prawdopodobnie Szalonej Kapelusznik, której udało się jakimś cudem wejść do miasta, gdzie spotkali się z Lią. Zostawili ją sam na sam z odbiornikiem by porozmawiała z przywódcą Federacji. Nie wiadomo co Heinrich jej powiedział, ale Lia doszła wtedy do dwóch wniosków- Isla de Clara musi stać się częścią Federacji a ona sama- Pretorian Kraju.

C4H-12Edytuj

Robot birds android 1680x1050 wallpaper www.wall321.com 81.jpg

http://www.wall321.com/Animals/Birds/monsters_birds_magic_the_gathering_giant_realistic_warriors_1600x1171_wallpaper_1758

C4H-12 jest członkiem 3 Żywiołów i mistrzem w posługiwaniu się Magią Ognia. Patroluje te same tereny co Twierdza 2.

C4H-12 został odnaleziony w należącym do Federacji ReiCity w pewnej zawalonej jaskini, podczas budowania Proautostrady przez miasto. Robot był wtedy zdezaktywowany, ale wszystkie jego systemy były w pełni sprawne- poza pamięcią. Wykorzystała to Federacja, która wszczepiła C4H-12 własną kartę pamięci i wgrała w nią bezgraniczne oddanie Federacji.

C4H-12 jest najbardziej tajemniczym członkiem 3 Żywiołów. Poza tym że jest robotem i magiem z ogromną siłą magiczną, potwierdzone zostało że został wytworzony z tej samej technologii co Twierdza 2. Nie wiadomo wiele więcej.

Poziom umiejętności magicznych członków 3 Żywiołów wychodzi daleko poza to, co potrafią nawet najsławniejsi magowie. Niekiedy nazywani są wprost "Bogami Federacji".

CiekawostkiEdytuj

  • Propozycje dołączenia do Pretorian Kraju dostały jak dotąd dwie osoby: Mia Blackwood i Mikhaln Shadown. Mikhaln po dostaniu listu zwyczajnie wyrzucil go do kosza, podczas gdy Mia nie miała nawet szansy swojego przeczytać, ponieważ jej skrzynka na listy została zniszczona przez Przemka, gdy ten był u niej po raz pierwszy.
  • Mimo że Pretorianie Kraju służą wyłącznie do pilnowania Linii Cere, nieraz są wysyłani na misję w inne rejony Federacji, lub nawet poza nią.
  • Wśród wielu pogłosek dotyczących 3 zywiołów najsławniejszą jest historia w której wszyscy członkowie mieli udać się na któryś z kontynentów i zniszczyć tak wiele miast jak tylko potrafią. Wirius zniszczył 5 miast, Lia 15 a C4H-12, stworzył płomień który spalił cały kontynent. To zwykłe kłamstwo, ale pokazuje jak wielkie wrażenie w Federacji robią członkowie tej grupy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki