FANDOM

- Słónce... czarne, choć blask od niego bije....

-..6...6....6....6....6....6...6...

-Niedonowski! Chociaż ty się opanuj! - Krzyknął major prosto w ucho wymienionego. To, jak i kilka siarczystych policzków jednak nie wyrwało go z transu. Major popatrzył po swoim kompletnie bezbronnym oddziale. Nic z tego nie rozumiał. na szczęście jeszcze Mirek zachowywał się normalnie. Leżał na skraju postarunku ze swoim ciężkim, roztawianym miotaczem ognia. O tak, moi drodzy. Cięzkie miotacze to jest coś! Normalne plecakowe wersje, slusznie zresztą, były używane głownie do dezynfekcji skażonych miejsc, zaś potwory z oddzielnym, kilkuset litrowym zbiornikiem na wysokociśnieniowe paliwo były bronią masowego rażenia, zdolną pluć ogniem nawet na 80 metrów! No to zgrubsza tyle o sprzęcie, który obsługiwał Mirek.

-A czterech ich było i nieśli zagłade...
Metro-last-light-art-3.jpg

-Mirek żyjesz tam!

-Yhmm - Odpowiedział zapytany.

-6...6....6....6....

-...jeden żelazem, drugi swym bytem...

-Zamknijcie się w końcu! - Nie wytrzymał major. Nie potrafił zrozumieć co się dzieje. W jednej chwili cały jego oddział przestał funkcjonować normalnie. To nie było straszne... To było przerażające!

-...a światło to- do pustki nas wzywa...

-mmmmmmhhhhhhmmm - Mruczał Stanisław. Miał zamknięte oczy i wciaż kiwał głową. major miał nadzieję, że chociaż on może się obudzić. Właśnie chciał zapytać Mirka czy nic nie widać w tunelu, kiedy ten odwrócił się do niego, wstał i zaczął patrzeć dowódcy prosto w oczy.

-Umarłem - odezwał się. - Mnie już nie ma.

I, prosto jak kłoda, runął twarzą w dół.

Major nie dowierzał, przez kilka długich sekund nie wierzył co się stało. Kiedy to do niego doszło nie wytrzymał.

-KURWAAAAAAAA! - wydarł się na cały tunel i w swym uniesieniu nie zauważył, że Staszek otworzył oczy i zgiął się w mdłościach. - Skyrwysyny! Pomioty ściekowe! Muchojeby, pizdokleszcze, kuwolachy! Syny pięciorękich dziewek i czterop[aszczych psów! Chodzcie po mnie! Mnie nie uda się wam złamać! I tak utoczę wam krwi płotojebcy!.

Przeszedł nad zwłokami mirka i zajął jego miejsce przy "ogniopluju" i położył swoją prądnice obok. Chętnie zamieniłby ją na cięzki karabin elektryczny Dobrowoja, chociaż po pierwsze nie chciał zdejmować baterii z pleców towarzysza, ze względu na jego stan, a po drugie- wciąż miał nadzieję, że jego kumpel się ocknie, a niadzieja, poniekąd, umiera ostatnia.

- .....a gwiazda i pomagała, a imię gwiazdy brzmi piołun...

-...6...6....6....6...6...6...

-No chodzcie po mnie skurwole!

- I po mnie. - niewyraznie wychrypiał Stanisław, który przyczołgał się obok dowódcy.

-O Staszek! Nawet nie wiesz jak się cieszę, że cię szłysze huncwocie.

-Ja też się ciesze panie majorze.

-Czternastu ich było, lecz siedmiu spłoneło.....

-Coś mi się widzi Staszek, że to nasze ostatnie chwile życia. Więc darujmy sobie łańcuch dowodzenia i inne formalności.

-Jeśli tak chcesz.... Bronek.

-... i sześciu potoneło i jeden zmiażdżony i jeden na Boga wyniesiony.

-Ale na zdrobnienie nie pozwoliłem! No, sprawimy aby na koniec zesrali się w gacie?

-Tez pytanie!

Trzeba bowiem wiedzieć, że w przygranicznym tunelu, jakim był właśnie ten nieszczęsny, zamontowano barierę elektryczno-szokową. Barią tą byłu dwie cewki Tesli po przeciwległych ścianach tunelu, oddalone od posterunku o 20 metrów. Po naciśnięciu przełącznika na sekundę obszar pomiędzy nimi zamieniał się w strefę śmierci pełną wielu tysięcy woltów. A jasno to było pieruńsko. Tak więc nasi bohaterowie założyli gogle ochronne (Major nieraz widział biedaków, którzy o tym zapomnieli i kręcili się po mieszkalnych tunelach na zawsze oślepieni) i przygotowali się do odpalenia ładunku. major przyłożył palec do przycisku....

-..6..6...6...6..1

.... i go nacisnął. Wiele tysięcy woltów wypełniło strefę śmierci i oświetliło TO co czaiło się po drugiej stronie bariery....

....

....

....

- Bogowie nas opuścili.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki