FANDOM

0pxv/gIEvlJExX5Y1

Pogrzeb Heinricha-
183094

gallery.minitokyo.net

pogrzeb I przywódcy Federacji, Heinricha Welffa. Miał miejsce kilka dni po jego zabójstwie. Wydarzenie to było przy okazji wielką manifestacją kultu Welffa, spotęgowanego jeszcze bardziej po jego śmierci.

Śmierć

Heinrich Welff zginął pod koniec Inwazji, zastrzelony przez własnego gwardzistę, którego opętał Przemek0980. Heinrich nie próbował nawet walczyć ze swoim przeciwnikiem, co było dziwne, biorąc pod uwagę, że był bardzo potężnym wojownikiem.

Federacja jednak podała swoim obywatelom zupełnie inną wersję wydarzeń. Informacja podana mieszkańcom mówiła, że Heinrich Welff został zabity w skrytobójczym zamachu na swoje życie, które przeprowadził przedstawiciel rasy Baldanders, który przyjął wygląd gwardzisty. Służby Federacji zdołały złapać nawet pewnego zapijaczonego przedstawiciela tej rasy. Oskarżono go o zabójstwo Welffa i bez procesu rozstrzelano na oczach ludzi i kamer.

Pogrzeb dla przywódcy Federacji postanowiono przeprowadzić dwa dni po rozstrzelaniu Baldandersa.

Uroczystość

Zwłoki Heinricha Welffa zbalsamowano oraz włożono do specjalnej trumny, wykonanej z najlepszej jakość drewna. Tuż przed zamknięciem trumny księża różnych wyznań oraz kapłani najróżniejszych religii wyznawanych przez mieszkańców Federacji dokonali zmarłemu ostatniego, symbolicznego namaszczenia.

Trumne z ciałem nieśli wspólnie Arise, Gloria, Elizabeth, Carnor oraz Marcus. Obok nich szli Tardsihe oraz Tadeusz, a niektórzy twierdzą że widzieli tam nawet Szaloną Kapelusznik. Przed Dziećmi Heinricha jechali kawalerzyści z 1 Brygady Kawalerii a za nimi szedł orszak złożony ze zwykłych ludzi. Trasa prowadziła przez całą Metropolię, od Pałacu do zbudowanej specjalnie na te okazję Kaplicy Wieczności.

Pomimo ulewnego deszczu jaki towarzyszył uroczystości, w pogrzebie wzięło udział tysiące ludzi (niektóre szacunki mówią o nawet milionie) nie tylko z samej stolicy. Specjalnie na tę okazję mieszkańcy wielu innych miast Federacji (i nie tylko) przyjechało do Metropolii.

Pogrzeb Heinricha Welffa trwał 4 godziny i zakończył się włożeniem trumny z ciałem twórcy Federacji do sanktuarium w Kaplicy Nieskończoności. Pomimo próśb policji a nieraz nawet użycia przez nią siły, tysiące ludzi przez następne godziny nie chciało odejść od trumny swojego przywódcy. Jakby liczyli na to, że jakimś cudem wstanie, by znów poprowadzić Federację i jej mieszkańców.

Wśród nich było wielu spośród Dzieci Heinricha oraz najbliższych jemu generałów.

Żałoba

O śmierci Heinricha Welffa poinformował mieszkańców Federacji Arise (który zaczął się już wtedy podawać za Przemka) w swoim przemówieniu w ostatniej części Inwazji.

Od dnia w którym ogłoszono jego śmierć do dnia jego pogrzebu, w kraju panowała żałoba narodowa. Wiadomość o śmierci Heinricha Welffa wywołały w Federacji olbrzymie wrażenie. Na gmachach publicznych i prywatnych wywieszono flagi państwowe przyozdobione czarnym żałobnym kirem i czarne flagi żałobne. W nocy restauracje i lokale przerwały koncerty i inne imprezy. W dzień przed pogrzebem wojskom wydano oświadczenie:

"Przywódca nasz Heinrich Welff zakończył swoje życie. Jednak w imię misji którą nam pozostawił nie możecie pozwolić żeby żal w jakikolwiek sposób osłabił waszą wartość bojową lub uśpił czujność. Najlepszym sposobem by oddać mu hołd jest kontynuowanie Jego dzieła. Wielu jeszcze wrogów pozostało a waszym zadaniem jest chronienie waszych rodzin, przyjaciół oraz wszystkich mieszkańców Federacji przed nimi. Twórca Federacji patrzy teraz na nas wszystkich. Nie możemy go zawieść, prawda?"

W oświadczeniu tym zarządzono również żałobę w wojsku: flagi miały zostać opuszczone do połowy masztu, chorągwie i sztandary oznaczone czarnymi, żałobnymi kokardami, zaś oficerowie i podoficerowie zawodowi mieli założyć czarne opaski.

Reakcje z Kraju

Pałac został wręcz zalany falą listów z kondolencjami oraz żalami na temat śmierci Heinricha. Wiele z nich było pisanych przez zwykłych, prostych ludzi z Federacji. Poniżej jednak przedstawiono listy wysłane przez przedstawicieli miast w Kraju.

Miasta Federacji

Dystrykt Władze tego miasta wysłali oficjalne kondolencję, byli również na pogrzebie. załoba w Dystrykcie była całkowita- do zakończenia pogrzebu, miasto praktycznie stanęło w miejscu. Fabryki, kopalnie i inne miejsca pracy zostały zamknięte co odbiło się na sytuacji ekonomicznej miasta, ludzie byli jednak tak wstrząśnięci, że nie obchodziło ich to. W Dystrykcie doszło do fali samobójstw (po pogrzebie gubernator miasta również się zabił). Jednocześnie wielu mieszkańców miasta oskarżyło władze Metropolii że nie zadbały o odpowiedni poziom bezpieczeństwa w Pałacu, przez co przyłożyli rękę do jego zabójstwa. W Dystrykcie powstał symboliczny drugi grób, pod którym przez wiele tygodni mieszkańcy składali kwiaty oraz palili znicze.
Głębokie Gardło

Oficjalny list mnichów z klasztoru w dolinie mówił:

"Jesteśmy ogromnie wstrząśnięci wiadomością o śmierci największego spośród ludzi. Patrzymy z żalem w przyszłość, pozbawioną jego światła. Jednak mimo całego smutku, będziemy sumiennie wykonywać jego rozkazy, które wydał nam przed śmiercią."

Do listu dołączony był również fragment dla Carnora Nekrio, ostatniego żyjącego człowieka który był z Heinrichem w klasztorze. Poza tym żołnierze z koszar w dolinie uhonorowali zmarłego przywódcę kilkunastoma salwami z karabinów maszynowych.

Hegana Władze miasta wysłały do Metropolii kondolencje. Ogłoszono że w ramach hołdu dla Heinricha Welffa ukończą budowę nowej kopalni diertcylu dwa dni przed terminem i nazwą ją jego imieniem. Słowa dotrzymali.
BeyondDepths Władze miasta wysłały kondolencję do Metropolii. Uczcili pamięć Heinricha Welffa bombardując wyspę na której mieszkały wilkołaki.
Thing Władze miasta wysłały do Metropolii kondolencje oraz karabin którym zabito ostatniego nie-człowieka na terenia miasta, prosząc by złożono go w Kaplicy Wieczności.
Przedstawiciele wyznań i religii Federacji

Kapłani wszystkich wyznawanych w państwie religii wysłali kondolencje oraz ogłosili, że dzień śmierci Welffa jest czarnym dniem dla każdego wiernego.

Jeden z biskupów mieszkających w Mirai napisał list do II przywódcy Federacji:

"Bierzemy (kościół) żywy udział w żałobie Pana i w żałobie Federacij (...) Modlimy się o wieczny spoczynek dla duszy nieodżałowanego syna tej ziemi, oraz o pokój i pomyślność dla Federacji, którą błogosławimy w Pana czcigodnej osobie"

Reszta miast Federacji

Władze innych miast wysłały do Metropolii kondolencje. W wielu miastach stwierdzono samobójstwa z rozpaczy po śmierci Heinricha, ale nie były one tak wielkie jak w Dystrykcie.

Reszta Kraju

Centralia

Wysłała kondolencje dla władz oraz mieszkańców Federacji.

Nieoficjalne stronnictow sympatyzujące ze zmarłym Księciem Ferianem ogłosiło żałobę oraz pojawiło się na pogrzebie Heinricha.

HallenWest

Do Metropoli dotarł list dyplomatyczny z HallenWest:

"Ssij Szatanowi druta w Piekle, mały k#tasiarzu."

CreepyTown

W CreepyTown postanowiono symbolicznie, stanowczo i bardzo subtelnie pokazać, że nie są smutni z tego faktu.

Skończyło się na tym że większość mieszkańców upił asię do nieprzytomności i zaczeła rysować karne Heinrichy gdzie tylko popadnie.

DizzCity Informacja o śmierci Heinricha nie przerwała Drugiego Wielkiego Konkursu Fapania, który odbywał się w tym mieście.

Ciekawostki

  • W czasie pogrzebu, służby bezpieczeństwa wykryły Smąriusza, co może oznaczać że Przemek0980 był obecny na uroczystości.
  • Śmierć Welffa spowodowała w Federacji wzrost sympatii do zabitego Księcia Feriana, który odpowiedzialny był na zagładę Baldanderii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki