FANDOM

Operacja Mechanismus
Mechanismus.png
Logo Operacji Mechanismus
Cel Zlikwidowanie gniazda Hoor'ar
Miejsce Góry Skaliste, Mount Robson, Kanada
Uczestniczące jednostki GSG9, SAS, Wojsko Niemieckie, Wojsko Amerykańskie

Operacja Mechanismus (12 października 2091 - 13 października 2091) - misja, której zadaniem było zniszczenie największego odnotowanego gniazda Hoor'arczyków na świecie.

Plan Edytuj

  • O porannych godzinach nastąpiło rozpoczęcie wspinaczki w kierunku gniazda.
  • Przednie barykady zostały zniszczone przez moździerze.
  • Nastąpił szturm piechoty.
  • Dostanie się do środka; zebranie ważnych dokumentów mogących przydać się w znalezieniu kolejnego gniazda-matki.
  • Dostanie się do głównego generatora.
  • Podłożenie ładunków wybuchowych oraz ewakuacja całej piechoty ze szczytu
  • Wysadzenie generatora, powodując zniszczenie całego gniazda.
  • Powrót do bazy.

Siły Edytuj

W operacji uczestniczyło łącznie 32 450 ludzi oraz 60 robotów. W walce wspomagało ich lotnictwo (10 myśliwców). Jeden kilometr za atakującymi znajdowało się 12 moździerzy, które odegrały ważną rolę w dostaniu się do gniazda. Ludzie posiadali również elitarny squad prowadzony przez Sledge'a, Foxtrot 3.

Gniazdo.jpg

Górne wieże gniazda, w najbardziej oddalonej znajdował się generator główny.

W walce uczestniczył Sledge.

Hoor'arczycy posiadali 79 tyś. sprawnych bojowników, dwie moździerze oraz 3 przejęte Jednostki Szturmowe.

Przebieg Edytuj

Przygotowania Edytuj

Siły ludzi zgromadziły się przy podnóżach Mount Robson; o godzinie 5:41 pierwsze szeregi zaczęły wspinać się już w kierunku gniazda.

W międzyczasie 12 moździerzy rozstawiało się 1 kilometr za atakującymi, by wspierać ich i chronić przed większymi wrogami oraz żeby niszczyć poszczególne ściany blokujące drogę.

Myśliwce natomiast przygotowywały się do bombardowań w tylne części gniazda, aby zdezorientować wroga.

Atak Edytuj

Atak rozpoczął się o godzinie 6:32, gdy moździerze oddały pierwsze strzały niszcząc prowizoryczne barykady oraz umożliwiając piechocie przedostać się dalej. Odbył się szturm, pochłaniający ok. 3 tysięcy ludzi, jednak przednie wejście zostało sforsowane przez co atakujący przedostali się dalej. W tym samym czasie zostały zbombardowane tylne części gniazda, powodując dezorientację Hoor'arczyków. Oficjalnie zostało zebranych 31 dokumentów na temat położenia innych gniazd-matek, same dokumenty zostały później odszyfrowane.

Ludzie przedostając się do generatora stracili łącznie 893 żołnierzy, gdy po drugiej stronie śmierć poniósł każdy osobnik broniący generatora (ok. 1 200 ofiar). Podczas ucieczki drogę zablokował Khaarov, gdzie w walce z nim poległo 540 osób. Ostatecznie pokonał go Felix (który to prawie stracił życie przyjmując ostrzał skierowany w rannego na siebie), jednak samemu Khaarovi udało się uciec po tym, jak ludzie stwierdzili, że został zabity. Atak skończył się o godzinie 9:43 następnego dnia (13 października).

Pozostali przy życiu bezpiecznie się ewakuowali, a gniazdo-matka pozostało jedynie wspomnieniem.

Ofiary Edytuj

  • Po stronie ludzi: 4 890, dwa myśliwce
  • Po stonie Hoor'ar: wszystkie jednostki (większość zginęła w wyniku wybuchu)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki