FANDOM

Nieważne, która planeta.

Nieważne, która galaktyka.

Zawsze patrzą w górę z podziwem.

Niektórzy padają mi na kolana i oddają cześć.

Inni chowają się za murami i wieżami.

Ale najlepiej wychodzi im błaganie... O litość.

To takie... Urocze.

—Neytiri wypowiadając słowa swojego ojca

Neytiri Bauglir - jest  jedną z niewielu istot, które nosza nazwę Gwiezdnych Bytów. Na niebie pełni funkcję strażniczki gwiazd, a na ziemi wojowniczką walczącą za wolność wszystkich zniewolonych ludzi, elfów czy innych ras. 

Neytiri Bauglir
Lunarii.jpg
Imię i nazwisko Neytiri Aurelia Sol(kiedyś)/Bauglir(obecnie)
Płeć Kobieta
Wiek około 7499 lat
Rasa Gwiezdny Byt
Zawód Strażniczka Gwiazd (na niebie), wojowniczka Lunarii, wysłanniczka Aureliona Sol,
Status Żywa
Rodzina Aurelion Sol (ojciec)
Miejsce zamieszkania Nieboskłon (dokładnie jedna z mgławic), Gwiezdna Świątynia

HistoriaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Neytiri narodziła się prawie 7500 lat temu stworzona z Gwiezdnego pyłu przez swojego ojca. Nie miała imienia, ani domu, ani poczucia, że jest do czegoś powołana. Dopiero Aurelion Sol ofiarował jej opiekę oraz pracę Strażnika Gwiazd na niebie w dzień i wciągu nocy. Neytiri wychowała się pod jego opieką, aż do ukończenia 4000-nego roku swojego życia. Przez cały ten czas uczyła się wszystkiego o gwiazdach, planetach, innych światach czy wymiarach, gdzie także mogła się przedostać. Niezwykle interesowało ją wszelkie życie inne od tego jej oraz Aureliona. Obserwowała istoty żyjące na innych planetach oraz w innych światach i każde z nich zadziwiało ją. Wiele razy chciała przybrać cielesną postać, a potem zejść na ziemię, ale jej opiekun zabraniał jej tego. C.D.N

Wygląd Edytuj

CzłowiekEdytuj

Neytiri jest wysoką dziewczyną o smukłej figurze oraz kobiecych kształtach. Po siada długie, białe włosy oraz fioletowe oczy iskrzące się w blasku księżyca. Jasna cera lekko kontrastuje z pełnymi, różowymi ustami. Zwykle ubiera lekką zbroję z ciemno liliowymi, a także srebrnymi elementami. Na głowie nosi hełm z jej osobistym herbem oraz dwoma szpicami układającymi się wzdłóż twarzy dziewczyny. Zwykle dzierży również dwustronny miecz z zakrzywionymi klingami i tarczę w kształcie złożonego skrzydła. Dosiada też szablozebnego tygrysa o czarnej jak noc sierści oraz emitującymi fioletem oczami. 

Gwiezdny byt Edytuj

Strażniczka Gwiazd, podczas swojego życia na niebie, przybiera postać podobną do gwizdnego smoka, podobnie jak jej ojciec. Nie można dokładnie opisać jej wyglądu, ale czasem jest szansa dostrzec kontury jej gwiezdnego ciała. Wygląda wtedy jak konstelacja poruszającą się po nocnym niebie. 

Stardragon.png

Neytiri w postaci gwiezdnego smoka

CharakterEdytuj

ZaletyEdytuj

Neytiri jako Strażniczka Gwiazd na niebie jest bardzo sumienna i dokładna w swojej pracy. Nigdy bez powodu nie opuszcza posterunku oraz dba o dobro wszystkich niebiańskich istot mieszkających na niebie. Mimo odpowiedzialnego zadania, a także dużej ilości zadań, jest ona osobą nieśmiałą oraz ostrożną. Nie ufa zbyt wielu osobom, lubi tylko towarzystwo swojego ojca oraz pupila - Axeona. Ma dobre serce, a wszystko co złe rani ją i wzbudza poczucie, że to coś nie powinno istnieć. 

WadyEdytuj

Jedną z wad Neytiri jest wcześniej wspomniane poczucie, że to coś (złego) nie powinno istnieć. Dziewczyna chciałaby, żeby we wszystkich światach panował pokój, a zło zostało doszczetnie zniszczone. Jednak zawsze była przestrzegana, że we Wszechświacie musi zostać zachowana równowaga między złem, a dobrem. Czasem, gdy ktoś ją sprowokuje, wpada w szał i niszczy oraz zabija wszystko na swojej drodze. Nie lubi jednak używać swojej mocy w ten sposób i dlatego wystrzega się kontaktu z wszelkimi, okrutnymi oraz złymi istotami. 

Poza tym Neytiri ma wiele słabości, głównie ze względu na swój młody wiek. Jest niedoświadczona i ma tendencję do pakowania się w kłopoty. Kiedy przebywała na ziemi często  spotykała nieodpowiednie osoby, które próbowały ja kontrolowac i wykorzystywać do własnych celów. Zwykle ulega silniejszym od siebie. 

Jest również bardzo emocjonalna. Jeśli komuś zaufa, to łatwo się do niego przywiązuje. Dzięki temu, jeśli ktoś zabije bliską jej osobę, ta z żalu po stracie przyjaciela nie może walczyć przez dłuższy czas (przynajmniej miesiąc). Jest to wada ponieważ sprawia, że Neytiri staje się łatwym celem na długi okres czasu.

UmiejętnościEdytuj

Neytiri czerpie swoją siłę oraz moc z nocnego nieba, gwiazd, mgławic, komet, nawet czarnych dziur itp. Mimo iż jest nieśmiertelnym stworzeniem o ogromnych możliwościach to nie potrafi wykorzystać całej swojej mocy, ani nie jest tak doświadczona w tym co robi jak jej ojciec. Czasem nie panuje też nad tym co robi co może prowadzić do niezbyt miłych dla otoczenia sytuacji.

Zaklęcia i specjalne cechyEdytuj

  • Lunarii - Neytiri gromadzi pokłady księżycowej energii w swoich dłoniach (lub pysku w smoczej formie), a następnie uwalnia ją tworząc falę jasnego światła oślepiającą przeciwników. Może też służyć do przywołania hologramów różnych kosmicznych obiektów, np. pokazania jakiejś galaktyki.
  • Potrafi tworzyć gwiazdy
  • Siderea custodiam - może używać czarnych dziur, aby przemieszczać się między światami lub galaktykami
  • Astrorum ignis (tylko w formie smoka) - wchłania energię jednej lub wielu gwiazd, po czym zieje falą błękitnego ognia. 
  • Custodia mundi - wyczuwa lub wykrywa zakłucenia w równowadze wszechświata. 
  • Laminis mundi - ostrza miecza Neytiri stają się dłuższe oraz przypominają kosę o dwóch ostrzach. Mogą jednak zmienić się też we włócznię. 
  • Igneus ungula (tylko w smoczej formie) - pazury Neytiri zaczynają płonąć i palą wszystko czego dokną. 

Mimo potężnych mocy Neytiri nie opanowała wszystkich z nich. Nie używa ich zbyt czesto i nigdy nie szuka okazji do walki. 

Życie to dar niebios, który kiedyś będzie trzeba zwrócić...

Ale należy go chronić, bo ktoś zechce go ukraść.

—Neytiri po oszczędzeniu życia swojego przeciwnika

Słabości (inne) Edytuj

  • Nienawidzi małych, zatłuoczonych pomieszczeń (ma klaustrofobię). Czuje się w nich ograniczona i osłabiona. 
  • Boi się ogromnych pająków 
  • Jej umiejętności są ograniczone ze względu na młody wiek, każdej z umiejętności może użyć tylko raz na dłuższy czas (od godziny do kilku dni)
  • Uwielbia błyskotki, dlatego czasem z łatwością można ją przekupić, choć nie zawsze. 

Miejsce zamieszkania Mgławica Edytuj

Nebula margaritasEdytuj

Mgławica zamieszkiwana przez Neytiri, gdy znajduje się na niebie. Jest to piękne miejsce, w którym zbudowała z gwiazd swój własny zamek. 

Mgławica.jpg

Nebula margaritas

Znajduje się ona na północnej części nieba w okolicy gwiazdozbioru Andromedy. 

Gwiezdna ŚwiątyniaEdytuj

Ziemski dom Neytiri. Znajduje się w dolinie otoczonej górami, na środku jeziora. Prowadzi do niej most, który raz się pojawia, a raz znika. Jest to ogromny budynek, który został otoczony magicznym polem, aby uchronić wszystkich, którzy poproszą o azyl. Miejsce to jest uważane za święte, ale tylko dla niektórych plemion. 

Star Temple.jpg

CytatyEdytuj

Słońce daje życie... księżyc je zabiera... a gwiazdy opowiadają historie wszystkich tych żyć.

—Neytiri do jednego z wojowników

Nie jestem smokiem rycerzyku, tylko GWIEZDNYM BYTEM !

—Neytiri próbując wytłumaczyć rycerzowi kim jest

Za srebro można kupić pracownika, za złoto najemnika, ale za nic nie kupisz wiedzy, którą pragnie posiadacz każdy, ale nie każdy może.

—Do władcy chcącego wykupić od niej tajemnice wszechświata

Nudzenie mnie jest niebezpieczne...więc zadbaj aby to była ciekawa walka.

—Do płatnego zabójcy

Ciało jest świątynią, życie jest świętością...jednak to co zrobiłeś jest gorsze od zniszczenia wszystkich świątyń jakie widziałam...a widziałam ich wiele.

—Do swojego partnera po wykonaniu przez niego brutalnej egzekucji

C.D.N.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki