FANDOM

Napęd teloniczny- Napęd przeznaczony do podróży kosmicznych. Wynaleziony przez Epilon Corporation.

Historia Powstania Edytuj

Napęd teloniczny był początkowo tajnym projektem firmy Epilon Corporation miał on doprowadzić do tego by podróże kosmiczne były szybkie i przyjemnie. Początkowo projekt nosił kryptonim Husar. Napęd miał dostarczyć ludzi na Epilon planetę w układzie Terekke. Od momentu rozpoczęcia prac nad napędem do czasu skonstruowania prototypu minęły 3 lata.

Działanie Edytuj

Napęd działa na zasadzie odrzutu i tenonacji tellonu. Proces ten wyzwala olbrzymie pokłady energii które wykorzystywane są do odrzucenia yinu czyli gazu powstałego na skutek tenonacji tellonu z ogromną siłą. Co pojazdowi z lądownikiem Eris który doprowadził pierwszych ludzi na Epilon szybkość 68 machów.

Ciekawostki Edytuj

Podczas telonacji tellonu powstają niewielkie ilości platyny która jest o wiele bardziej cenna od tellonu.

Tellon potrzebny do działania napędu nie jest taki rzadki jak mogło by się wydawać. Księżyc ziemski w 6% składa się z tellonu a można go też wytworzyć sztucznie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki