FANDOM

Dark.jpg

Nedim z trudem łapał oddech, na próżno przecierając oczy. Miał nadzieję, że to tylko zły sen. Daremnie łudził się, że dopadły go koszmary lub przewidzenia. Był wewnątrz ciemnej sali. Nie pamiętał dlaczego ani jak się w niej znalazł. Nie miała okien, ani mebli. Surowe zdobienia były nadgryzione zębem czasu. Pilastry przypominały niewyraźne maźnięcia po ścianach, ale każdy mógł na pierwszy rzut oka stwierdzić, że kiedyś musiały wyglądać pięknie i dumnie. Sklepienie kończyło się wysoko, pogrążone w zupełnych ciemnościach, rozświetlanych tylko przez delikatną żagiew trzymaną w rękach elfa. Wiedział co oznaczają takie ślady na ścianach. Odruchowo sięgnął po swój nóż. Nie znalazł jednak nic przy pasku poza pustą kieszenią. Rozległ się stłumiony rechot, a Nedim był bliski paniki.

‒ Kto tu jest? ‒ spytał przerażony, próbując odgonić kłębiące się dookoła niego ciemności.

Odpowiedział mu ten sam śmiech.

‒ Czego chcecie? ‒ zapytał, bezradnie błądząc wzrokiem po pustych ścianach i mroku. ‒ Ja jestem nikim. Na nic się wam nie przydam.

‒ Przeciwnie, mały elfie ‒ odezwał się ktoś.

Nedim skierował pochodnię w jego stronę. Ciemna sylwetka, lekko przygarbiona odcinała się nieznacznie na tle ciemnoszarej przestrzeni. W jej oczach odbił się błysk żagwi, a elf już wiedział z czym ma do czynienia.

‒ Jesteś tchórzem ‒ zauważył stojący w ciemnościach ork, a jego kły zabłysły w mroku na równi z oczami.

Mężczyzna drżał na całym ciele, nie mogąc jasno myśleć, wpatrywał się tylko w błyszczące ślepia orka. Wiedział, że potwór nie jest sam, a już na pewno w przeciwieństwie do elfa jest uzbrojony.

‒ I doskonale się składa, bo szukam właśnie takiego tchórza ‒ przyznał ork, a jego zęby ułożyły się w paskudny grymas.

‒ Czego ode mnie chcesz? ‒ spytał ponownie Nedim, czując, że jest gotów zgodzić się na wszystko dla ocalenia życia.

‒ Nic wielkiego właściwie ‒ odparł spokojnie ork.

Elf zobaczył w jego dłoni nieduże pudełko zawinięte w szary materiał. Jeśli ork prosił o coś elfa, nie mogła to być zwykła zabawka, tylko bardzo niebezpieczna broń.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki