FANDOM

Sea dog

jedno z bardziej wiarygodnych przedstawień

O Morskich Psach krąży wiele legend, a współcześnie tyle samo teorii. Są to istoty na poły legendarne. Obdarzone niezwykłym zmysłem orientacji nie dało się ich podejść, ani zaskoczyć.

Historia

Pierwsze wzmianki o dziwnych, ciekawskich istotach spotykane są wśród ludności Majów około XII wieku. Stowrzenia te miały przynosić wieści od bogów, jak zresztą całe może łączyć świat ludzi i zwierząt.

Następnie pojawiają się relacje Portugalczyków i Hiszpanów. Piszą o porośniętych gęstym futrem istotach, które potrafią warczeć i gryzą pływających w morzu ludzi. Zbierają się niekiedy w stada i zawsze wiedzą, gdzie należy szukać pożywienia. Tę niezwykłą właściwość stosowali rybacy. Gdy do ich łodzi zaglądała uśmiechnięta mordka z wystawionym jęzorem, było jasne, że zaraz wskoczy do wody i popędzi w stronę najbliższej ławicy ryb.

Pomimo licznie podejmowanych prób, nigdy nie złapano żadnego z Morskich Psów. W ten sam sposób, w jaki zdobywały jedzenie, wyczuwały też nadchodzących ludzi. Wydostawały się nawet z potężnych sieci zawieszonych na łodziach, tylko po to, by np. zaraz do nich wskoczyć i wywrócić znajdujących się w nich ludzi.

Udomowienie?

Wbrew obiegowej opinii nie ma mowy o udomowieniu Morskiego Psa. Nawet jeśli jakiś z marynarzy został obdarzony zaufaniem przez takie stworzenie, to nie działo się to bez przyczyny. Te zwierzęta nie miały natury głupich psów lądowych, które były w stanie obdarzyć uczuciem byle kogo. Jeśli jakiś przedstawicel tego gatunku zechciał odwiedzać jakiegoś człowieka, był on niebywale uczciwy i nie pozwoliłby skrzywdzić tak niezwykłego stworzenia.

Legenda

Współcześnie nie spotyka się Morskich Psów. Pojawiają się głosy, że w rzeczywsitości takie istoty nigdy nie istniały, bo zapachy roznoszą się w wodzie znacznie gorzej, a taka istota nie mogła bazować na słuchu w czasie sztormów, czy krzyków ludzi. Przekonuje się, że widywano jedynie jakąś rasę fok, a cała reszta historii to zupełna bujda. Jaka jest prawda? Tego raczej się nie dowiemy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki