FANDOM

Kochana Mario,

gdy przybyłem do Warszawy na sejm, nie spodziewałem się, że Batory zdoła przekonać tą bandę idiotów do zebrania pieniędzy na wojnę z tymi moskiewskimi kundlami. Jednak okazuje się, że Zamoyski potrafił pomóc mu przeforsować stworzenie nowej piechoty oraz dodatkowe podatki na wojnę. Weiher poprosił mnie abym pomógł mu werbować knechtów na Pomorzu. Osobiście nie ufam tym brutalnym szkopom, ale jedno mogę im przyznać, znają wojaczkę. Gdy się zbierzemy ruszamy pod Połock, wiem, że nie chcesz, żebym szedł na wojnę ale przyszłość mojego wnuka mogę ocalić jedynie krwią tych moskiewskich psów. Ruszam następnym latem, ku chwale Rzeczpospolitej!

                                                Twój kochający Ojciec, Witold

tło historyczne

W wyniku nierostrzygniętę wojny litewsko-rosyjskiej, śmierci Zygmunta II Augusta oraz mocy zawartego w 1570 rozejmu gdzie Rosja zachowała swoje podboje na Inflantach. W 1575 Ivan groźny uderzył na resztę polskich Inflant(w tym samym roku został wybrany król Stefan Batory który zwyciężył nad kandydatami; Habsburgów- synem cesarza Maksymiliana, Wazów-znajome nazwisko?oraz Rosji- sam car Ivan postanowił sie zgłosić). 2000 kawalerii Jana Hieronimowicza Chodkiewicza, nie mogło powstrzymać parcia wroga. Ludność uciekła do Rygi. Szacowania armii rosyjskiej dochodziły do 30 000. W 1578 w Warszawie zebrał się sejm walny, gdzie zostały przeforsowane ustawy uchwalające konstytucje piechoty wybranieckiej oraz podatki wojenne. Nastąpiła mobilizacja wojsk, piechotę węgierską miał przyprowadzić brat króla a do rzeszy niemieckiej wybrał się Ernest Weiher który miał przeprowadzić zaciąg knehtów...

od autora

Dobra pewnie nie wiecie o co chodzi. Ja sam zresztą nie wiem... Ale po przeczytaniu listu tego typu, postanowiłem stworzyć sobie serie która będzie się działa w wojnie polsko-rosyjskiej w 1578. „ale wasiu, z takimi listami to sobie możesz iść do historia wiki a nie tu“ tak byście pewnie powiedzieli. Tylko że... Mam zamiar sobie wpleść do tych listów pewną postać stąd. Właściwie cała seria będzie na listach, gdzie nasz bohater Witold będzie opowiadał jak walczył z Rosjanami razem z pewną dziwną personą. (Zgadnijcie któż to taki) Dla tych mniej kumatych w historii dorzucę tło historyczne(może wreszcie zrobię użytek z mojej wiedzy historycznej). Proszę o wypowiedzenie swojego zdania na ten temat bo przyda mi się trochu zapału do pracy i wiadomości czy seria ma racje bytu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki