FANDOM

Lewiatan

"Nie."

Elias "Shipwrecker" na propozycje zapolowania na Lewiatana

(Być może istnieją nawet szersze relacje innych znanych osób na temat Lewiatana. Jeśli tak, autor prosi uprzejmie podzielić się nimi w komentarzach, lub zamieścić na początku artykułu)

Leviatan - po części legendarny stwór, monstrum zamieszkujące najgłębsze tonie oceanów i potwór czychający na przepływających po morzach ludzi.

Leviathan

Historia

Lewiatan pojawia się wśród wielu kultur mających styczność z wielkimi morzami. Pisali o nim starożytni Grecy, pojawia się też w Starym Testamencie. Bywał mylony z wielorybami z racji ich rozmiaru, oraz znacznie większej liczby spotkań z ludźmi. Stworzenie tak rzadkie w przyrodzie, iż przypuszcza się, że nie istniał nigdy gatunek Lewiatanów, a jedynie jeden długowieczny osobnik. Czy powstał naturalnie w skutek jakiejś mutacji, czy jako efekt zamierzonego działania ludzki lub innych istot, tego nie wiemy.

Zachowanie

Lewiatan jest morskim drapieżnikiem. Żywi się zapewne ławicami ryb, tudzież dużymi ssakami morskimi. Ludzkie łodzie mogą być mylone przez niego z pływającymi przy powierzchni wody wielorybami, lub rekinami. Nie ma dowodów na to, by Lewiatan specjalnie polował na ludzkie okręty. Nie mniej następują okresy jego wzmożonego działania. Szczególnym regionem działania Lewiatana ma być Trójkąt Bermudzki. Statki przepływające tamtędy często znikają tak nagle, jakby zostały na raz pożarte przez morskiego potwora.

16609

Wygląd i budowa

Przypuszcza się, że Lewiatan mógł powstać w wyniku mutacji prehistorycznego zwierzęcia morskiego. Jest monstrualnie olbrzymi. Wedle niektórych źródeł swoim wzrostem przekracza sto metrów i posiada kilkunastometrową paszczę, zdolną w całości pochłonąć dowolnej wielkości statek. Zgodnie z najpopularniejszą opinią posiada kilka par płetw w raz z ogonem. Niekiedy pojawiają się jednak zdania, że potwór ten przypomina bardziej wielkiego węża morskiego i posiada jedynie płetwy grzbietowe. Niektórzy z ocalałych po jego ataku marynarzy opowiadają, że jego ciało jest pokryte bliznami. Może to być efekt starożytnych walk z Krakenami lub efekt starcia z broniącymi się łodziami.

Faktem jest jego niebywała wielkość, siła i absolutna władza na morzu. Gdyby istniało więcej takich osobników, ludzkość musiałaby poświęcić większość swoich sił zbrojnych do walki z potworami, lub ruch na morzach umilkłby na wieki.

Lewiatan i Krakeny

Kiedyś Krakeny były znacznie bardziej liczne i jako jedyne zwierzęta były w stanie zagrozić Lewiatanowi. Czy powodowany strachem, czy głodem od stuleci pożerał pojedyncze osobniki. W końcu doprowadził gatunek na skraj wymarcia. Obecnie Krakeny są postrzegane przez ludzi, jako równie niebezpieczne i legendarne stwory.

Leviathan

przybliżony stosunek Lewiatana do zagrożonego przez niego Krakena

Więcej z Fandomu

Losowa wiki