FANDOM

Kronika Upadku Gatunku Ludzkiego (znana także jako KUGL, Zdarzellion oraz Księga Świadków)- książka napisana w 7 roku PZ na Konferencji w Prowidieniji, ostatnim międzynarodowym przedsięwzięciu w historii ludzkości.

HistoriaEdytuj

Książka ta została spisana w trakcie trwania Konferencji w Prowidieniji, gdzie spotkali się przedstawiciele 7 prawdopodobnie ostatnich państw na Ziemi: Sojuszu USA Kanady i Meksyku (liczy się jako jedno), Federacji Rosyjskiej, Sojuszu Ālaya, Jednej Korei, Szwajcarii, Danii i Brazylii. Każdy z przedstawicieli wziął ze sobą setki stron, zapisanych opowieściami ludzi, którzy walczyli na pierwszej linii frontu z Opętanymi. nie tylko żołnierzy ale i cywilów, naukowców czy polityków. Opowieści te zostały w czasie konferecji umieszczone w jednej księdze a następnie zdrukowane tak, by każdy przedstawiciel dostał jeden egzemplarz. Książkę tą nazwano Kroniką Upadku Gatunku Ludzkiego, ponieważ wielu wtedy wierzyło, że dni ludzkości są policzone (i w większości mieli rację). Chciano by po gatunku który do niedawna rządził światem pozostało coś więcej niż skamieliny i co wytrzymalsze budynki. Takie było zadanie tej księgi: opowiedzienie ostatnich lat życia ludzkości.

W ciągu 293 lat większość państw obecnych na konferecji została zalana. Przetrwały tylko Federacja Północnoamerykańska, Carstwo Wszechmoskiewskie i Cesarstwo Himalajskie, które przez ten ogromny okres czasu zaczęły dopisywać własne historię. Dzięki temu KUGL każdego z nich jest 300-letnią historią walki ludzi z niemożliwym do pokonania wrogiem.

OpisEdytuj

Książka ta podzielona jest na 8 rozdziałów. 7 z nich przedstawia pierwsze 7 lat wojny z Opętanymi z relacji dziesiątków świadków z całego świata. Brano je głównie od uchodźców którzy uciekli do któregoś z 7 obecnych na konferencji krajów, ale niektóre z nich zostały zdobyte przez radio, od ludzi broniących się przed Opętanymi w najróżniejszych zakątkach globu. Ustalone w porządku chronologicznym przedstawiają w miare szczegółowy obraz upadku ludzkości.

8 rozdział jest najdłuższy i następne lata walk, aż do 300 PZ. Jednak ten rozdział jest różny w każdym z trzech ostatnich państw np. w Kronice Moskiewskiej, przedstawione są lata walki z perspektywy Carstwa. Podobnie jest w pozostałych dwóch państwach. Rozdział ten jest najczęściej przekłamywanym i poddawanym cenzurze ze wszystkich. Przez to jest najmniej obiektywny i rzetelny, ale nadal daje sporo informacji na temat życia ludzkości w najcięższym dla niej okresie.

CiekawostkiEdytuj

  • Książka ta jest Silmarillionem świata Po Zdarzeniu. Ma na celu wyjaśnienie tego dlaczego świat wygląda tak jak wygląda. Pisana jest takim samym stylem jak książka "World War Z". Tą drugą książkę a uniwersum łączą jeszcze dwie rzeczy: tematyka wojny ostatecznej pomiędzy dwoma gatunkami (choć w WWZ ludzie wygrywają) i motyw skrycia się USA za Murem w Górach Skalistych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki