FANDOM

Kanały Moskwy

Światowid i Mariusz szli ciasnymi, śmierdzącymi tunelami dawno opuszczonych kanałów. W podrodze deptali przypadkowo ciała szczurów, których płuca nie wytrzymały starcia z gazem łzawiącym.

- Może powinienem jednak załatwic sobie maskę przeciwgazową?- spytał Mariusz, trzymający w jednej ręce Hakownice, a drugą zasłaniając sobie usta i nos

- Spokojnie, ten gaz szybko się ulatnia.- powiedział Światowid- A Hakownice trzymaj porządnie, po jakiś gryzoń upierdzieli ci rękę.

Mariusz ustosunkował się do rady i wziął przyrząd do rąk. Zarówno on jak i Opętany szli dalej przez ciasne korytarze, poszukując śladów wąpierza. Całe szczęście, czerwonooki poważnie krwawił i drogę do jego legowiska znaczyły ślady białej krwi.

- Właściwie, to dlaczego krew wąpierzy jest biała?- spytał Mariusz

- Brak czerwonych krwinek.- powiedział Światowid- Dlatego właśnie muszą żywić się krwią. Swoją drogą, nigdy nie dotykaj krwi wąpierza.

- Dlaczego?

- W każdej kropelce gnieżdżą się dziesiątki pasożytów. Wystarczy że jeden będzie miał styczność z twoją skórą i już się przez nią przebije do twojego krwioobiegu. Pierwsze co robi w takiej sytuacji to rozmnaża się jak szalony. Potem trafia do serca i zaczynasz mutować.

- Zmieniam się w wąpierza?

- Nie od razu. Najpierw zaczyna się bolesna transformacja. Wszystkie twoje narządy wewnętrzne, poza sercem, są masakrowane a potem wydalane przez ciało. Pasozyt robi to w taki sposób, że jesteś w stanie to przeżyć. Potem cholerstwo gnieździ się w twoim mózgu i poddaje go mutacjom. Cały proces trwa mniej niż godzinę.

- I co wtedy?

- Jeszcze nie zamieniasz się w wąpierza, raczej w coś co bardziej przypomina zombi. Wiesz co to zombi? Przed Zdarzeniem były takie w filmach. Powolne, łaknące ludzkiego jedzenia żywe trupy. Tym jesteś na początku, bezmózgim ścierwojadem, podatnym tylko na wole tego kto cię stworzył. Ale twój zmutowany mózg zaczyna się rozwijać, podobnie jak serce, które przestaje byc po prostu pompą w twoim ciele. Staje się wielozadaniowym narządem którzy oprócz pompowania twojej krwi zajmuje się implementowaniem krwi ofiar. Gdy twój mózg i serce będą już rozwinięte, wtedy stajesz się wąpierzem.

- To ile takich trupów czy wąpierzy może latać po mieście?!

- Zero. Ten tutaj wydaje się nie wiedzieć, że jego krew ma takie właściwości. Dlatego zawsze wyrywa serca albo niszczy głowy swoich ofiar, nieświadomy tego że w gruncie rzeczy szkodzi sobie samemu.

- A powiedz mi jeszcze czy...- Mariusz zaniemówił gdy zobaczył dziesiątki szczurzych oczy, patrzących z ciemności na niego i Światowida.

Światowid wyciągnął puszke z gazem łzawiącym i chciał juz ją odkręcic i rzucić, ale jeden ze szczurów którzy przemieszczał się po suficie zdołał doskoczyć do butelki i przebić ją zębami. Z puszki zaczął wylatywać gaz, który zabił szczura i oślepił Światowida oraz Mariusza. gdy szczury zobaczyły że ich wrogowie są ślepi, ruszyły do ataku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki