FANDOM

Kaldblodgie
Fryzyjczyk
Imię Kaldblodgie
Płeć Ogier
Gatunek Koń wierzchowy/pociągowy (domieszka "konia potokowego")
Rasa Mieszaniec
Wiek 3 lata
Właściciel Allie

Kaldblodgie (norw. Zimnokrwisty) - jedyna żyjąca mieszanka konia domowego i Backahasten*, koń używany do jazdy w teren. Należy do Allie.

Pochodzenie

Kz

Kiedyś był uroczy.

Kaldblodgie został wyhodowany na zamówienie w Holandii. W papierach napisali: "Od klaczy Backahasten po Rostarverze". Jest mieszanką kuca islandzkiego, fryzyjskiego i Backahasten. W wieku 9 miesięcy został przetransportowany na wyspę i poddany treningowi. Został szkolony w kierunku konia bojowego. Podobno jego ojciec wygrał tyle wyścigów na stałym lądzie, że nikt już nie chciał się z nim ścigać. A matka to Backahasten, wyszła z morza w czasie przypływu i została schwytana w sieci rybackie.

Cechy fizyczne

Kald.gallop

"Wolty"

Kaldblogdie jest maści karej, odcień kruczy. Masywny, sprawiający wrażenie potężnego i silnego. Szyja lekko wygięta, kończyny mocne. Zad lekko zaokrogląny, kłąb niewyróżniający się zbytnio.Posiada niezbyt obfite szczotki pęcinowe. Wygląd odziedziczył po ojcu (50% fryzyjski, 50% island). Jest podkuty na wszystkie cztery kopyta. W kłębie mierzy 213 cm, waży 456 kg.  

Dzięki domieszce krwi islanda jest wytrzymały na niepogodę i długie galopy. Galopuje z prędkością 70km/h. Przeważa u niego krew Konia Potokowego, dzięki której jest na mięsnej diecie i ma zęby jak u drapieżnika. U Kaldblodgiego nie występuje charakterystyczna dla koni przerwa w uzębieniu.

Cechy charakteru

Galop

Galopujący Kaldblodgie

Narowista bestia. Ciągnie go do słonej wody, często wyje po nocach do przodków. Nienawidzi zamknięć. Nieufny, ale lojalny wobec przyjaciół. Jest całkiem miły, prędzej by utopił jeźdzca niżby go zjadł. Poza tym nie da się z nim pracować na lonży. Niezbyt lubi jazdę pod siodłem, według niego wędzidło to badziew i należy to spalić, żeby przypadkiem ktoś nie pomyślał, że może mu to wsadzić do pyska. Reaguje na: "Kaldi", "Kald", "Kucyk!" i zwykłe "Kaldblodgie". Boi się żelaza, miedzi, metalu, pełni księżyca, ognia, błysków, własnego cienia, innych Backahasten i wszystkiego co wczoraj było, a teraz nie ma albo na odwrót. Jest sprytny, wykręca się od wszelakiej ciężkiej pracy.

Informacje dodatkowe 

Szalej

"No to chyba czyste uosobienie dzikości."

  • Utopił pierwszego trenera...
  • ...a drugiego pożarł.
  • Nie lubi hałasu
  • Niecierpi szpicruty, bo tak
  • Kiedyś przywlókł jakieś zwłoki do boksu
  • Lubi się przytulać
  • Allie, co to do chol*ry jest Backahasten?! Proszę, więcej tu: Backahasten

Więcej z Fandomu

Losowa wiki