FANDOM

"Wszystko kręci się wokół pieniądza. Oprócz samego pieniądza, w którym kryje się władza."

- motto ISB
1039050937.jpg

Jedna z siedzib Banku

Interfederacyjna Służba Bankowa- największy i obecnie jedyny bank w Federacji.

Historia

De facto historia ISB jest starsza niż historia Federacji. Przed przybyciem do Kraju Heinrich Welff poszukiwał nie tylko jednostek z nadludzkimi zdolnościami- szukał również wybitnych ludzi, którzy mieli stać się elitą mającego wkrótce powstać państwa. Idealnego kandydata odnalazł w osobie ekscentrycznego spekulanta walutowego i byłego bankiera amerykańskiego pochodzenia, Franklina Zoroza. Heinrich nie miał problemu z przekonaniem jego i opłaconych przez niego doradców do wyruszenia do Kraju.

Gdy Metropolia została już wyzwolona, rozpoczęto rozwijanie zarówno struktur militarnych, jak i społeczno-ekonomicznych. Wtedy właśnie w świeżo budowanym Pałacu Imperialnym Zoroz ogłosił powstanie Interfederacyjnej Służby Bankowej, zwanej również Bankiem Federacji lub po prostu Bankiem. Organizacja ta od początku cieszyła się wielką przychylnością ze strony Przywódcy Federacji, dzięki czemu w Metropolii szybko powstały odpowiednie struktury. W miarę rozrostu Federacji budynki z szyldem ISB powstawały w kolejnych miastach i miasteczkach, jednak właśnie wtedy powstał pewien problem. Miasta które często nigdy o sobie nawzajem nie słuszały miały oddzielną walutę- nie w sposób było w pełni uczciwie stwierdzić wartości każdej z nich. Wtedy właśnie w Pałacu Metropolii doszło do pierwszego spotkania tzw. Grupy Welesa (nazwa od słowiańskiego boga kupców i bogactwa) gdzie z inicjatywy Welffa oraz Zoroza spotkali się przedstawiciele różnych organizacji gospodarczych i społecznych na terenie rozwijającego się państwa. Nie zabrakło tam oczywiście ISB oraz innych, przypominających banki służb. Gdy 3 stycznia 2010 roku spotkanie się zakończyło ogłoszono powstanie jednej, wspólnej waluty Federacyjnej- Opesu. Spotkanie to było na tyle udane, że jest organizowane co roku, jednak nie w Pałacu a w mieście Harperton, które uważane jest za bankowe centrum Federacji.

ISB doszła bardzo szybko do niezwykłej potęgi, a to za sprawą zmysłu ekonomicznego Zoroza i...perfidnych oszustw. Wiele terenów zajętych przez Federacja było przez stulecia nękane i niszczone przez nieludzi- skupiona na walce o przetrwanie ludność nigdy nie wykształciła żadnych większych struktur ekonomicznych, co wykorzystała Interfederacyjna Służba Bankowa. Bardzo często wydawali pożyczki na wysoki procent (nieraz nawet 200%!) przez co całe rodziny w ciągu dnia potrafiły stracić majątki. Historie o oszustwach ISB dotarły dosyć szybko do uszu Heinricha Welffa. Nie miał zamiaru ich tolerować.

11 maja 2010 roku, w środku nocy Franklina Zoroza ze snu przebudził szturm policji Federacji, prowadzony przez dwóch członków Dzieci Heinricha: Prawilniaka i Tardsihe'a Łowrowa. Zarekwirowano majątek prezesa ISB a jego samego dotkliwie pobito i szantażowano możliwością pozostawienia sam na sam z Tardsihem. Po tygodniowej odsiadce Zoroz wrócił na stanowisko i rozpoczął proces oddawania poszkodowanym ich zależności. Obywatelom oddano sprawiedliwość a władze Federacji pokazały, że nie pozwolą nikomu bezkranie oszukiwać mieszkańców. Przez następne lata Interfederacyjna Służba Bankowa  robiła wiele by odzyskać dobrą reputację: opłaciła budowe ok. 12 szpitali, oddała sporo pieniędzy na rzecz budowy Linii Cere oraz zaangażowali się w zaopatrywanie żołnierzy i akcje charytatywne. Chociaż samą organizację zaczęto przez to lepiej postrzegać, o tyle osoba Franklina Zoroza nadal wzbudzała w ludziach niepokój. Wiedziano że musi on zostać zastąpiony- cieszył się jednak mimo wszystko poparciem Przywódcy, a na jego niepokój nikt nie chciał się narażać.

W połowie 2012 piorunującą karierę w Banku zrobił 24-letni Żyd z Harpetronu, Binjamin Binks który z szeregowego pracownika awansował na dyrektora Harpeńskiego Wydziału Interfederacyjnej Służby Bankowej a potem na jednego z doradców Zoroza. Niedługo po jego nominacji doszło do szeregu dziwnych wydarzeń- Franklin Zoroz zaczął poważnie chorować. To co początkowo wzięto za niegroźną gorączkę okazało się poważną chorobą, która uziemiła Zoroza w domu. W tym okresie spotykał się tylko ze swoimi najbliższymi współpracownikami- między innymi z Binksem, za którym podobno nie przepadał. Tym dziwniejsze było że 24 października 2012 roku gdy Franklin Zoroz zmarł z powodu zatrucia (przyrządzone mu ślimaki nie były odpowiednio ugotowane, przez co wciąz przebywające na ich ciałach bakterie dosłownie wyżarły mu mózg) okazało się, że w testamencie na swojego następce wybrał młodego Żyda. Oczywiście rozpoczęto śledztwo, jednak nie można było stwierdzić, czy Zoroz zginął w wyniku wypadku czy celowego działania.

Pod zarządem Binksa ISB rozpoczęło szereg nowych zadań. Pierwszą decyzją nowego prezesa było zatrudnienie Katów z Baszty Mirai jako ochrony dla ich interesów, nie rezygnując jednak z perfekcyjnie wytrenowanych wilkołaków. Następnie rozpoczęto szereg zadań, które miały znacznie wzmocnić pozycję Banku. ISB zainwestowało bardzo dużo w kampanie marketingowe, mające znacznie poprawić jej wizerunek- dziwnym sposobem miało to miejsce w tym samym okresie, w którym inne banki na terenie Federacji zaczęły przechodzić najróżniejsze kryzysy, od napadów po ujawnienie korupcji na wysokich szczeblach. Interfederacyjna Służba Bankowa zaczęła później przejmować konkurencję, w konsekwencji zostając jedynym bankiem w Federacji. Elity tego ekonominczego kolosa zaczęły również pojawiać się na różnych politycznych oraz kulturowych spotkaniach, nawiązując bardzo korzystną współpracę z wieloma znamienitymi osobami. Niewiele było trzeba by aktorzy, prezesi różnych spółek a nawet gubernatorzy miast zaczęli się u nich zadłużać.

Na dzień obecny ISB jest kolosem, któremu raczej nic nie jest w stanie zagrozić.

Opis

Zasięg występowania

ISB posiada swoje placówki na terenie całej Federacji- najstarsza umieszczona jest w Metropolii i pamięta czasy założenia państwa. Po tym jak władze w Banku przejął Binjamin Binks siedzibe przeniesiono do Harpetronu, do 13-piętrowego wieżowca, w którego podziemiach odbywają się spotkania Grupy Welesa.

Nieoficjalnie mówi się jednak, że wpływy ISB sięgają znacznie głębiej- do prywatnych posesji i salonów najważniejszych osób w Federacji.

Siła robocza

W Interfederacyjnej Służbie Bankowej pracują przede wszystkim ludzie. Zajmują się oni wszystkim tym, czym powinien zajmować się bank- czyli okradaniem ludzi w taki sposób, by Ci byli z tego powodu szczęśliwi. Obroną siedzib ISB zajmują się przede wszystkim słono opłacani Kaci z Baszty Mirai oraz specjalnie przetrenowane Wilkołaki. W instytucji tej pracuje również spora liczba różnego rodzaju robotów- zarówno na wyższych i niższych stanowiskach jak i w ochronie.

AdMach

Advanced Machineries nigdy nie miało w podrodze z ISB. AdMach zawsze cieszył się wsparciem Przywódcy (I jak i II) toteż nie znajdował żadnego powodu by pożyczać jakiekolwiek pieniądze od Banku. Mimo to Interfederacyjna Służba Bankowa zawsze starała się w jakiś sposób uzyskać tam wpływy- najskuteczniejszym okazała się pospolita łapówka, dzięki której na pewien okres czasu jedyny producent sprzętu wojskowego znalazł się w orbicie wpływów ISB. Nie trwało to jednak długo- w pewnym momencie skorumpowani członkowie AdMach zaczęli ginąć i to w miejscach publicznych. Mimo wszczętego śledztwa żaden świadek nie był w stanie powiedzieć nic konkretnego, jedni twierdzili że nic nie widzieli, inni mówili że zabójcą była rudowłosa kobieta a jeszcze inni, że przed zamordowaniem ofiar dało się słyszeć czyiś śmiech. Mimo prób Interfederacyjnej Służby Bankowej takie działania odstraszały innych pracowników od przyjmowania łapówek. Niedługo po serii przerażających, do dziś niewyjaśnionych morderstw zarządcą AdMach został Kharlez. Binjamin Binks do dziś przekonany jest że to on odpowiada za utratę wpływów ISB, dlatego właśnie Bank nie oszczedza pieniędzy na psucie reputacji zarówno instytucji jak i jej zarządcy. Wiele firm pod wpływem Interfederacyjnej Służby Bankowej ograniczyło swoje kontakty z jedynym producentem broni w państwie. Oczywiście ISB nigdy nie odważyła się na żadne śmielsze kroki- w końcu ich rywale cieszą się łaską Przywódcy a sam zarządca został ostatnio włączony do Dzieci Heinricha...

Ciekawostki

  • Artykuł powstał dzięki inspiracji wyniesionej z lektury "Darth Plagueis" autorstwa Jamesa Luceno.
  • Macki wpływów ISB sięgają nawet czarnego rynku oraz organizacji przestępczych w Federacji. Oczywiście nieoficjalnie...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki