FANDOM

HISTORIA

Przed dotarciem do CreepyTown:

Los obłąkania I - Początek

Los obłąkania II - Znajoma Twarz

Los obłąkania III - Amnezja

Los obłąkania IV - Wspomnienie, woda i dobro ze złem

Los obłąkania V - Zimne Dni i Bagienne Zło

Los obłąkania VI - Nowe Twarze  

Los obłąkania VII - U kresu

Los obłąkania VIII - "I nie zapomnij o nas..."

Po dotarciu do CreepyTown:

Przeznaczenie I - Szafir

Przeznaczenie II - Na wyspę

WYGLĄD

Posiada ona krótkie białe włosy do ramion, z wyjątkiem „bangsów” z przodu, które wykraczają poza ramiona i są splecione niebieskimi gumkami do włosów.  Jej skóra jest szara, zdobiona cyjanowymi znamionami. Nie jest wysoka, ledwo sięga 160 cm wzrostu.

Jej twarz zdobią intensywnie fioletowe oczy okalane białymi, gęstymi rzęsami. Brwi na jej czole są zaokrąglone i białe. Usta są w troszkę jaśniejszym odcieniu niż jej skóra, również są pełne. Nos jest lekko zadarty do góry. Jej lewe oko zdobi blizna przecinająca jej lewą brew jednym końcem, a drugim kończy się na lewym policzku. Cała twarz ma owalny kształt.

Wybiera częściej spodnie i bluzki, niż sukienki i spódniczki. Preferuje też bardziej trampki, niż jakiekolwiek szpilki czy koturny. Zwykle nosi czarne legginsy, niebieską bluzę z kapturem i kieszeniami, i pod tym czarny T-shirt, oraz miętowe trampki. Jako dodatki nosi czarne rękawiczki bez palców z zielonymi paskami i srebrny wisiorek z niebieskim brylantem, z którym nigdy się nie rozstaje.

Choć czasem może też ubrać szorty z jeanu sięgające do połowy uda, czarne zakolanówki i do tego T-shirt dowolnego koloru, dodatki i buty pozostawiając te same.

PSYCHIKA

Arisu jest dziewczyną ze zmazą na psychice. Tej zmazy nie wywołała jednak żadna śmierć, czy też widok wojny. Wywołała ją „harmonia” związana z jej mocą. W jej głowie jest – zwany przez nią – „rdzeń”. Nazwała go tak ze względu na to, że jest to pusta przestrzeń przypominająca kosmos, i zaledwie jedna linia dzieląca przestrzeń na dwie części. Arisu może się tam dostać medytując. Kiedy już się tam znajdzie, może spostrzec dwie postacie wirujące w koło, idealnie naprzeciw siebie. Jedna jest spowita bielą, druga czernią. Obie wyglądają tak samo jak Arisu, z tym, że różnią się od niej kolorami.

Dziewczyna postanowiła nazwać je po swoim pseudonimie – Insanity – by móc zwracać się do nich jakoś normalnie. Tak oto dostały one miana Yinsanity i Yangsanity. Ins ma możliwość prowadzenia konwersacji z nimi. Jest świadoma ich istnienia, a one są świadome istnienia Ins. „Żyją” w środku jej głowy, jak już było wspomniane, co wiąże się z tym, że mogą czasem przejąć kontrolę nad dziewczyną. Mogą to zrobić ze względu na to że jej psychika jest niestabilna. 14 latka, w przeciwieństwie do innych szalonych postaci, nie akceptuje tego że jest w jakiś sposób nienormalna, nawet wypiera tę myśl, przez co tylko pogarsza swoją sytuację, zaburzając spokój dwóch istot.

Gdy spokój zostanie zaburzony, Ins zostaje powoli wprowadzana w stan szaleństwa. Zaczyna się to drobnymi halucynacjami, stopniowo przechodząc do coraz głośniejszych szeptów znikąd i utraty kontroli nad sobą. Na szczęście jak dotąd Ins udawało się wyjść z opresji przy pierwszej fazie.

Wracając wyglądu istot, Yinsanity, zła strona, ma skórę czarną jak smoła, oczy białe i puste, bez źrenic i tęczówek. Włosy pozostają takie same, z tym, że gumki trzymające „bangsy” w ładzie są czarne. Znamiona na ciele nie są niebieskie, lecz białe. Jej strój to czarna szata z białymi akcentami.

Yangsanity, jako dobra strona, ma białą skórę, a znamiona, które ją zdobią są czarne. Jej oczy również nie posiadają tęczówek i źrenic, są całkowicie czarne. Włosy istoty są również czarne, a gumki splatające „bangsy” białe. Również nosi szatę, ale białą, z czarnymi akcentami.

Istoty te mają również własną świadomość, potrafią konsultować się pomiędzy sobą, nawet kłócić, przez co same potrafią zaburzyć spokój psychiczny.

UMIEJĘTNOŚCI

Dzięki wrodzonej mocy Arisu potrafi zawładnąć błyskawicą. Nie tylko opanować takową podczas burzy, ale też wygenerować własną. Właśnie dzięki temu na jej ciele są znamiona. Dzięki tej mocy może gromadzić prąd i wystrzeliwać go z rąk jako wiązkę błyskawicy, lub wytworzyć bicz z czystego prądu, który schwyta wroga i, jeśli taka wola dziewczyny, porazi go prądem. Z tego względu nie jest aż tak wrażliwa na ataki prądem. Moc pozwala jej też na bieganie z dużą prędkością.

Odkąd trafiła pod skrzydła Strange, nauczyła się od niej parkour’u, co przydaje jej się coraz częściej w codzienności.

Potrafi też latać, ale tylko wtedy gdy „aktywuje swoje skrzydła”, tzn. wyrosną jej one z pleców.

Tak samo może jej wyrosnąć ogon, który jest spowity srebrzystymi kolcami, co przydaje się w walce.

Ma również szpony, które w każdej chwili może „wysunąć”. Są one długie i ostre.

Może też mieć rogi na swojej głowie. Dość duże, od włosów krwistoczerwone, na czubku jasnożółte. Również są one ostre, mogą stanowić broń.

Ma ona również zdolność zmiany formy, co pomaga jeśli chce się gdzieś zakraść lub w innych sytuacjach.

WADY

Przez częste zaburzenia spokoju psychicznego ciężko jej się skupić, co nie pomaga jej w walce. Zaburzenia te zdarzają się też niespodziewanie, także mogą wystąpić w czasie snu, ale też i w środku walki. Jeśli takowe zaburzenie wystąpiłoby w środku walki, wystawiłoby Arisu na łatwy cel do zranienia, schwytania, a nawet zabicia. By to znikło, musiałaby ona zasiać zgodę między Yinsanity i Yangsanity, ale też i wejść z nimi w pokojowe warunki i stopniowo akceptować wszystko. Ale by tego dokonać, potrzeba wiele lat medytacji i prób.

Z powodu jej młodego wieku nie opanowała dokładnie swojej mocy. Choć w sumie bardziej zależy to od opanowania Yinsanity i Yangsanity, niż od wieku. Dotychczasowe techniki jakie poznała mogą jej zagrozić. Zbyt długie używanie mocy może spowodować zbyt wielką kumulację energii i grozić to może paraliżem niektórych części ciała na nieokreślony okres czasu. Mimo tego że potrafi szybko biegać, trwa to krótko i męczy dziewczynę. Używanie „bicza z prądu” może obrócić się przeciwko niej i zamiast złapać wroga, złapie ją. I o ile paralizator czy zwykłe kopnięcie prądem jej nie zrani, to o dziwo jej własna moc zadaje jej ból.

Używanie też jej mocy nie jest rozsądne przy kontakcie z wodą, bo jak wiadomo woda przewodzi prąd i zamiast usłyszeć krzyki cierpień wroga od porażeń, dziewczyna porazi siebie prądem. I o ile nic jej się nie stanie, to osobom w pobliżu, które też miały kontakt z wodą lub pływają z nią w wodzie mogą zostać skrzywdzone.

Umiejętność parkour’u jest dla niej przydatna, ale ze względu na jej średnią sprawność fizyczną, potrafi ją ona zmęczyć.

Jeśli chodzi o ogon, szpony i skrzydła, to jak wyrastają zadaje niewiarygodny ból postaci i póki nie przyzwyczai się do bólu, może nawet mdleć z tego powodu. I o ile już przyzwyczai się do tego, dużo czasu minie nim nauczy się chować i z powrotem wyłaniać kolce z ogona oraz nim ruszać, ruszać skrzydłami i latać, oraz jak walczyć szponami.

Co do rogów, faktycznie stanowić one mogą broń w walce, lecz też mają swoje wady. Są wrażliwe i łatwo je uszkodzić, a uszkodzenie takowych zada ból 14 latce i być może nawet już się nie zregenerują. Więc jako broń można je używać tylko w ostateczności.

Zmiana formy jest przydatna, ale działa ona krótko. A jeśli będzie używana dłużej niż powinna, zacznie osłabiać dziewczynę, prowadząc do krwotoków z nosa, omdleń i może nawet zagrażać jej życiu.

Arisu ma też wady każde jak inny człowiek. Nie regeneruje się szybko, co oznacza że złamana kość nie zrośnie jej się w tydzień, a w miesiąc. I jak człowiek posiada swoje fobie.

Być może nie wygląda, ale Ins cierpi na hemofobię, czyli lęk przed widokiem krwi. Jest wrażliwa na te tematy i widok krwi oraz słuchanie o niej osłabia ją i doprowadza do omdleń. Może z czasem przywyknie do widoku krwi, która jest wszechobecna w walkach. Właśnie, obecność krwi w walkach nie jest korzystna dla dziewczyny.

Cierpi też ona na arachnofobię, czyli lęk przed pająkami i pająkopodobnymi stworzeniami. Nie ważne czy pająk będzie mały czy duży, czy to będzie kątownik domowy czy tarantula, ona zacznie krzyczeć i uciekać jak najdalej. Nie będzie w stanie zebrać się żeby sama go zabić. Jeśli przeciwnikiem w walce będzie gigantyczny pająk, można się spodziewać z jej strony omdlenia lub ucieczki.

Lecz powodem do ucieczki z pola walki nie będzie zawsze pająk. Arisu boi się wrogów z którymi walczy, choć może nie widać tego po niej. A gdy strach weźmie górę, zwieje ona zostawiając wroga i przyjaciół, jeśli z nią byli.

Ataki z prądu nie zrobią nic przedmiotom lub ludziom, którzy mają tarczę bądź zbroję z materiałów nie przewodzących prądu.

Można ją zamknąć w tzw. Klatce Faradaya. Ciężko jej będzie się wydostać z owej klatki.

RELACJE

Kaszub

Po tym jak znalazła smoka w lesie, zaprzyjaźniła się z nim. Odkryła, że mają ze sobą wiele wspólnego, jak np. gust muzyczny czy humor. Traktuje go jak dobrego przyjaciela. Bardzo dobrze rozumieją się i wymieniają zmartwieniami.

Strange

Strange jest jedną z najbliższych jej osób z CreepyTown. Traktuje ją jak swoją przyszywaną ciocię i dobrą przyjaciółkę. Piratka pomogła jej w jej pierwszym dniu w CreepyTown, kiedy ta była ranna i wystraszona. Przygarnęła ją też pod swoje skrzydła i nie tylko dała mieszkanie w postaci kajuty na Mer de Sang, ale też i nauczyła kilku rzeczy, jak np. parkour'u.

Vellox

Vellox jest bardzo dobrą przyjaciółką Ins. Żartują razem, świetnie się dogadują i rozumieją. Choć czasem się kłócą, nie chowają do siebie długo urazy.

Clarity

Mimo sporów (przyjacielskich i wrogich) dalej pozostały w przyjacielskiej relacji. Clarity jest dla Ins kumpelą nie do zastąpienia, i choć ranią się czasem w kłótniach, to i tak sobie wybaczają.

Mikhaln

Ins zna Mikhalna, ale słabo. Nie za bardzo wie co o nim myśleć. Jedni mówią jej, że jest on całkiem spoko, ale nie wie czy im wierzyć, zwłaszcza jeśli Strange nazywa  go "Aroganckim Dupkiem" i nie jest do niego przyjaźnie nastawiona. Nie chce się opierać na opinii ludu, dlatego stara się być do niego neutralnie nastawiona. Chociaż jest do niego jednak bardziej przyjacielsko, niż wrogo nastawiona. Uważa że mag jest bardzo miły, co kłóci się z opinią Strange o nim.

BananowyHajs

Jako że Serek i Strange są jej przybraną rodziną, Ins ma zaufanie do Angeli i ją lubi. Fascynują ją moce Angeli i zegarek, jaki posiada młoda Bogini. Czasem wypytuje ją o to jak to jest być Boginią, a w wolnym czasie chętnie wyszłaby z nią na spacer albo dręczyć Serka.

Przemek0980

Jeśli chodzi o niego, Ins nie wie co o nim myśleć. Strange niby z nim jest i go bardzo lubi, ale potrafi także niemiłosiernie go pobić. Ins uważa tę relację za leko niezdrową, ale skoro Strange jest z tym szczęśliwa to nie będzie się wtrącała do tego związku. Przemek natomiast jest według niej spoko, ale martwią ją czasem jego pomysły.

Smąriusz

Nie zna go tak dobrze jak inni, ale według Ins jest on bardzo uroczy. I zdecydowanie nie jest źle nastawiona przeciwko niemu.

DizzY

Mimo wielu zmian imion przez chłopaka, Ins wciąż nazywa go Dizzem. Lubi go, według niej jest on zabawny. Choć czasem potrafi zaleźć za skórę i być z deka zboczonym. Ale i tak jest dla niej przyjacielem.

Noworoczna

Nowa jest dla Ins najsłodszą osobą z CreepyTown. Uwielbia z nią gadać, jeść czekoladę, jak i siedzieć pod kocem. Są w dobrych relacjach.

Rebele

Według Ins, Rebele są całkiem cool, choć przeraża ją trochę Krakowska Sprawiedliwości. Fascynuje ją statek, jaki Rebele posiadają. Dziewczyna jednak nie przywiązuje się do Rebeli, pozostaje do nich neutralna.

Renzan

Nie ma pomiędzy nimi wojny, choć często się sprzeczają, tudzież są w dobrej relacji. Mimo sprzeczek Ins szanuje go i lubi, czasem nawet prosi go o pomoc w pewnych sprawach.

LoboTaker

Jako że Lobo jest miłą osobą dla Ins, to Obłąkana cieszy się mając ją w gronie przyjaciół. Podoba jej się sposób w jaki ubiera się Lobo, oraz jej kapelusz. Są w dobrej relacji. Mentorzy Lobo ciągle nazywają ją "młoda", co jej niebyt pasuje, ale boi się zwrócić im uwagę, bo goście wyglądają przerażająco i mocnie zarazem. Mimo to nie przeszkadza jej to w przyjaźnieniu się z Baldanderką.

Salai

Salai i Ins są w stosunkach bardzo dobrych, traktują się nawet jak siostry. Salai wciąż upiera się że Ins jest demonem, na co ona odpowiada jej że nie. Demonica wciąż próbuje ściągnąć Ins na stronę Szatana, jednak Ins pozostaje neutralna co do tego wszystkiego. Mimo to uwielbia Salai, choć czasem demonica działa jej na nerwy.

CHARAKTER

Ins z charakteru jest osobą z lekka buntowniczą. W końcu jest dzieckiem. Zdarza jej się uciekać z pola walki z powodu tchórzostwa. Przejawia też czasem objawy agresji, łatwo ją wyprowadzić z równowagi. Potrafi być wredna i bezczelna wobec osób, które ją otaczają. Jest też bardzo ciekawska, dlatego lubi chodzić po statku Strange, CreepyTown i CreepyForest, oraz wypływać na wyprawy ze Strange (jeśli ma pozwolenie od niej), by odkrywać to co nowe.

Jest gadatliwa, potrafi czasami nawijać bez końca, doprowadzając słuchacza jej wywodów do szału. Przejawia też czasem hipokryzję. Mimo wszystko potrafi zachować cierpliwość i powagę. Jest oszczędna. Zbiera pieniądze na rzeczy, które jej się przydadzą teraz albo kiedyś. Jest też leniwa, dlatego często Strange musi ją zmuszać groźbami do sprzątania swojej kajuty, czy też wywalać siłą ze statku, bo zwyczajnie nie chce jej się ruszyć. Ma bardzo bujną wyobraźnię i jest kreatywna, więc jeśli lenistwo jej nie trzyma w objęciach, to może stworzyć coś ciekawego, np. domek z zapałek. Jest nieśmiała. Ciężko jej zawrzeć nowe znajomości jeśli jest ktoś nowy w CreepyTown, ponieważ nie ma odwagi by do niego podejść i pogadać.

Niektóre słowa naprawdę mocno ją ranią i doprowadzają do płaczu, ponieważ jest wrażliwa. Mimo wszystko jest szczera i nie owija w bawełnę.

RODZINA

(IN DA PROGRESS)

CYTATY

Huzzah!

—Na powitanie

Hazzuh!

—na pożegnanie

Mam zakaz gadania z latającymi, gadającymi doritos...

—do Billa Cyferki

Dallas nie potrafi? JA NIE POTRAFIĘ?!

—Gdy jest podjudzana do działania

Sergiusz, ty podrabiańcu!

—Gdy Serek wybiera pepsi zamiast coca-coli

Jestem Arisu Dante Dallas, ale mówią mi Insanity, w skrócie Ins!

—witając się z kimś nowym

Oni są straszni... Przerażają mnie...

—o Federacji

PRZESTAŃCIE SIĘ DO CHOLERY KŁÓCIĆ!

—do Yin i Yang

I kim ja niby jestem...?

—spoglądając w lustro lub wisiorek

Mam szóstkę przyrodniego rodzeństwa i jestem z tego najmłodsza, z czego najstarsze z nas jest o 9 lat starsze ode mnie. I dalej narzekasz na swoją jedną siostrzyczkę albo brata?

Nie jestem słodka! Jestem groźnym obłąkaniem!

—odpowiedź na "Jesteś słodka"

Moja ksywa bez powodu się nie wzięła...

AAAAAAAA! PAJĄK! WEŹ TO! SPAL! ZABIIIIIIJ!

—na widok pająka

Jestem w 50% czystym prądem, yo~

Moje dłonie są jak przewody. Mogą pie#dolnąć

Jestem ładowarką! Kontaktem! Żarówki się w mojej gębie świecą!

Wiesz, że jak podłączysz telefon do ładowarki, a potem wsadzisz mi do gęby wtyczkę, to twój telefon będzie się ładował?

WOOOOHOOOO! BURZA! DAJESZ ZEUS! PIE#DOLNIJ TYMI PIORUNAMI!

To nie jest anarchia. To raczej przypomina politykę.

— widząc pijanych ludzi tłukących się w Vanilla Unicorn

CIEKAWOSTKI

  • Pochodzi ona z innej planety, zwanej Paradise (więcej w opowiadaniach).
  • Kolor jej krwi jest inny niż u innych postaci. Zamiast czerwonej krwi, ma ona cyjanową krew.
  • W związku z kolorem krwi mięśnie w jej ciele też są cyjanowe.
  • Posiada węża o imieniu Riven, który jest skrzyżowaniem Kobry i Grzechotnika.
  • Uwielbia oglądać Komedie Romantyczne.
  • Czasem popada w tzw. "laga mózgu". To znaczy, że kiedy coś mówi nagle przestaje, skupia wzrok na jednym punkcie jakby się zagapiła i liczy do dziesięciu, a potem jak gdyby nigdy nic kontynuuje.
  • Miewa huśtawki nastrojów... Dość często.
  • Lubi grać w koszykówkę.
  • Czasami zdarza jej się zasnąć w ciągu dnia.
  • Tak, z racji tego że pochodzi z innej planety może być nazywana 'kosmitką'.
  • Maluje rzęsy mascarą, by ukryć ich biel i uniknąć mylenia jej z albinosem.
  • Na swojej planecie jest uznawana za albinosa, jednak słońce (oraz Gammena) nie jest jej wrogie. Jest to rodzinne dla kogoś z jej rodu.