FANDOM

Img3-preview.jpg

Flaga Federacji

Federacja Północnoamerykańska- jedno z trzech ostatnich państw na Ziemi. Zajmuje głównie obszar schronu Raven Rock Mountain.

OrganizacjaEdytuj

Oficjalnie Federacja Północnoamerykańska ma ustrój demokratyczny, jednak w praktyce jest to pół-dyktatura. Władzę w państwie posiada Triumfirat, złożony z trzech prezydentów (zgodnie z tradycją dwóch jest białych a jeden jest latynosem) którzy posiadają dożywotnią władzę.

Federacja obejmuje swoją władzą głównie tereny Raven Rock Mountain, jednak przez niemal 300 lat ludzie zdołali wykopać więcej tuneli.

HistoriaEdytuj

Koniec U.S.AEdytuj

Jedynym Żywym miastem na kontynencie Ameryki Północnej był Nowy Jork, toteż wszyscy Opętani (nazywani w FP Mutantami) kierowali się właśnie tam. Prezydent U.S.A nie mógł sobie pozwolić na stratę tak ważnego miasta, kazał więc armii bronić go do upadłego. W tym czasie miliony uchodźców z północy i południa przekraczało granice, gonieni przez oszalałe Mutanty a większość ważniejszych polityków i wojskowych przeniosło się do tajnych bunkrów i schronów położonych w rejonie Gór Skalistych. Cały aparat państwowy trafił szlag, gdy Prezydent wraz z Pierwszą Damą ulegli mutacji, wybijając wielu ważnych urzędników, zanim nie zostali zabici przez własnych ochroniarzy. Wtedy właśnie Pentagon, wraz z członkami CIA, FBI i Secret Service przeniosło się do Raven Rock Mountain- podziemnej bazy wojskowej zbudowanej w latach 50. Mieli z tamtąd prowadzić obronę rejonu Gór Skalistych w imieniu prezydenta.

Jako że Bitwa o Nowy Jork nie szła zbyt dobrze, dowództwo Armii Stanów Zjednoczonych postanowiło wycofać siły z miasta, ewakuując przy okazji tylu cywilów, ilu się dało. Na krótko po ewakuacji, arsenał nuklearny któregoś z mocarstw wymknął się spod kontroli i bomby atomowe spadły na takie miasta jak Nowy Jork, Waszyngton, Filadelfia czy Los Angeles. Być może to właśnie głowice atomowe samych Stanów Zjednoczonych wymknęły sie spod kontroli, co wyjaśniałoby dlaczego w Raven Rock nie zarządzono kontruderzenia. Zarządzono natomiast zebranie cywili z okolic bazy, wraz z całym jedzeniem, dobytkiem i zwierzętami.

Już na początku wojny, wielkim nakładem środków oraz mas ludzkich w Górach Skalistych zbudowano wielki mru, mający odgrodzić ludzi od Opętanych. Mur ten nie był bynajmniej zbudowany z cegieł, jednak dokładny skład jego budowy nie jest dokładnie znany. Budowa muru trwała trzy lata, w trakcie którego cały kontynent (i świat) zamieniły się w piekło. Upadły ostatnie resztki Kanady, zalanej przez Opętanych a Meksyk był w samym środku krwawych rzezi. W samym USA na wschód i zachód od Gór Skalistych ludzkość była dziesiątkowana. Spokój panował jedynie w Raven Rock Mountain, skąd resztki władz Stanów Zjednoczony sprawowały kontrolę nad strefą w Górach Skalistych. Przynajmniej teoretycznie, bowiem de facto rządzili tam najbogatsi i najsprytniejsi politycy i biznesmeni. Nie minęło wiele czasu i do władzy doszli również członkowie najróżniejszych gangów, rabujących zwykłych ludzi.

Sytuacja ta trwała do 8 PZ, gdy na Góry Skaliste przypuściła atak wielka horda Opętanych, która wybiła mieszkających tam ludzi. Tym sposobem na całym kontynencie Ameryki Północniej przetrwali jedynie ludzie z Raven Rock Mountain.

Początek nowego świataEdytuj

Na początku nie podawano cywilom ani większości pracowników informacji o upadku pseudopaństwa w Górach Skalistych, by morale zbytnio nie upadło. Przez niemal rok fabrykowano doniesienia z "frontu". Ludzie byli zbyt zajęci by wykryć kłamstwa, zajmowali się uprawą grzybów i pokrzyw, hodowlą krów i świń oraz kopaniem tuneli. Gdy jednak w 9 PZ władze schronu postanowiły opowiedzieć mieszkańcom prawdę, doszło wśród ludności do fali samobójstw, nie tak jednak wielkiej jak wielu zakładało. Ludzie ufali władzom Raven Rock i czuli się przy nich bezpieczni. Miało to przynieść niespodziewane skutki.

Początkowa administracja robiła wszystko by zapewnić ludziom możliwie jak najlepsze warunki oraz wszelkie jej działania były przejrzyste. Władze oraz urzędnicy byli traktowani z szacunkiem, nie wykorzystywali jednak swojej pozycji w nieuczciwych celach. Co innego ich następcy, którzy postanowili wykorzystać sposobność by stać się w oczach ludzi Bogami. Powoli, w ciągu dziesięcioleci wzmacniali propagandę oraz uczyli dzieci (nie pamiętających świata przed Zdarzeniem) fałszywych faktów na swój temat. To, wraz z faktem że władze zaczeły się odgradzać od ludzi, pozostawiając za sobą aurę tajemniczości, zaczęło wpływać na ludzi. Szybko powstały pierwsze kulty, które szybko się rozrosły, by po 60 latach religijny fanatyzm ostatecznie ogarnął wszystkich mieszkańców Raven Rock. Nie można im się dziwić, bowiem władze schronu kontrolują całą aparaturę tego miejsca. Kontrolują przepływ wody, rozdzielanie pożywienia a nawet światła latarni oraz dostęp tlenu. Ich władza jest despotyczna w każdym tego słowa znaczeniu.

OrganizacjeEdytuj

Secret ServiceEdytuj

Ss.png

Odznaka Secret Service

GommorraEdytuj

Gommora.jpg

Budynek Gommorry (zdjęcie pochodzi z gry "Fallout:New Vegas")

Siły Defensywno-OfensywneEdytuj

Fb43999bb13bcdac25f2b511e7d2ccdf.jpg

Żołnierz Federacji na plakacie propagandowym (autorka:vignette4, deviantart)

W BUDOWIE

Więcej z Fandomu

Losowa wiki