FANDOM

Epilan Edytuj

Epilan - trzecia licząc od gwiazdy macierzystej planeta. Jest średniej wielkości planetą w układzie Tekkere. Epilan pierwotnie nie był planetą zdolną do podtrzymania życia, ponieważ jej klimat przypominał nieco ten na Marsie.

Warunki Naturalne Edytuj

Warunki na Epilan są łagodne. Średnia temperatura w ciągu dnia wynosi 18 stopni celciusza. Kąt nachylenia osi planety wynosi 72 stopnie. Rok na Epilanie trwa 384 doby a jedna doba 23.8 H. Atmosfera składa się głównie z azoty następnie tlenu i na końcu dwutlenku węgla.

Geografia Edytuj

Planeta.jpg

Zdjęcie z sondy Bongo.

Epilan dzieli się na 5 kontynentów:

Golgię - Największy kontynent na planecie. Jest pokryty lasami i równinami na południu i tajgą na północy a na wschodzie stepami.

Ereję - Trzeci pod względem wielkości kontynent Epilanu. Pokryty jest we większości wilgotnymi lasami i w części pustyniami.

Unirę - Drugi pod względem wielkości kontynent planety. Znajduje się prawie całkowicie w strefie koła 

podbiegunowego. Jest pokryty pustyniami lodowymi, znajduje się tam też tajga.

Yri - Najmniejszy kontynent planety, który jest w całości pokryty gęstymi i wilgotnymi lasami równikowymi.

Fodor - Czwarty pod względem wielkości kontynent na Epilanie. Jest pokryty stepami pustyniami tundrą oraz lasami liściastymi.

Historia Kolonizacji Edytuj

Epilan miał niegdyś surowy klimat. Przez większość doby na 75% planety temperatura nie przekraczała 0 stopni celciusza. Jednak ludzka ciekawość i chęć kolonizowania obcych nam terenów wzięła górę nad niesprzyjającymi warunkami. Firma Epilan Corporation (daw. NanoSpace) Wysłała na Sokur sondę która składała się z dwóch części - orbitera i lądownika. Miały one dokładnej zbadać warunki tam panujące min: dokładną temperaturę, długość dnia, możliwość występowania wody oraz skład atmosfery. Kiedy okazało się że skład atmosfery jest podobny do tej ziemskiej i potwierdzono występowanie wody oraz że dzień trawa tam 23.8 H, postanowiono wysłać tam misję załogową którą poprzedziły dla pełnego bezpieczeństwa 4 loty bezzałogowe. Jednak w obliczu rosnącego napięcia na Ziemi postanowiono zredukować ich ilość do 3 lotów.

Podczas 2 lotu lądownik Sojer wykrył zamarznięte ślady życia roślinnego. Postanowiono w ciągu 2 do 5 lat wysłać pierwszych ludzi na Nową Ziemię. Przygotowania przebiegły sprawnie i szybko. Do napędzania statku wykorzystano ulepszony silnik teloniczny. Kiedy lądownik wszedł w atmosferę Epilana pojawił się pierwszy kłopot; 1 z 4 osłon termicznych przestała działać. Ludzie na Epilanie przebywali przez półtora tygodnia by zbadać jej wpływ na ludzkie ciało i przetestować technologie potrzebne do jego kolonizacji. Zbudowano tam małą bazę Terak I ( sypialnię, pomieszczenia sanitarne, mobilną farmę oraz laboratorium). Po przylocie z powrotem na ziemię badaczy przywitano ich jak wielkich bohaterów.

Przekazali oni firmie NanoSpace ( dziś. Epilan corporation ) tajną informacje o złożach diamentu i platyny na planecie co tylko zwiększyło chęć kolonizacji. Po 3 latach na planetę przybyłą grupa pionierów, którzy mieli wybudować sieć kotłowni, które ocieplały klimat planety oraz założyć tam małą osadę aby przygotować się na przybycie innych grup kolonizatorów. Przez 50 lat nie wprowadzono żadnej innowacji do projektu kolonizacji. Po czym okazało się że w ciągu 50 lat udało podnieść się średnią temperaturę o 14.4 stopnia.

Było to sensacją i dało nadzieję na zamieszkanie planety przez większą liczbę osób. Wtedy ruszyła lawina lotów załogowych na początku wysyłano specjalistów później zwykłych inżynierów a na końcu robotników. Tak powstało pierwsze miasto na planecie o nazwie Tetraki. Liczba mieszkańców wynosiła wtedy 24 tys. Uważa się to za początek epoki Kolonizacji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki