FANDOM

Chronologia Kraju- oś czasu, przedstawiająca ogólnie wydarzenia ze świata stworzonego przez użytkowników MWŚ w ramach uniwersum Kraju. Obejmuje czasy od samego początku aż do obecnego momentu w fabule uniwersum.
Kraj

Chronologia

Czasy mitologiczne

  • 13,798 ± 0,037 mld p.n.e- stworzenie Wszechświata, interpretowane jako Wielki Wybuch, początek Dzieła Stworzenia bądź wydanie z Pustki Mag'azgrad'letyh Hraf'mettg'lio.
  • 13,798 ± 0,036 mld p.n.e- ok. 2,5 mln lat p.n.e- Dzieło Stworzenia, powstają powoli nowe Galaktyki, Wszechświat zapełnia się życiem. Wszystko przy pracy Boga bądź wydanego z Pustki Mag'azgrad'letyh Hraf'mettg'lio (obydwa te pojęcia się nie wykluczają) i jego syna Upadłego.
  • 4,54 ±0,05 mld- stworzenie Ziemi. W okolicach tego momentu mają miejsce również inne Biblijne wydarzenia (np. bunt Szatana).
  • 2,5 mln p.n.e- Upadły tworzy Ludzi Czystej Krwi, powstaje państwo obejmujące trzy Galaktyki.

Lawan Ur i Wielka Wojna

  • 2,5 mln p.n.e- 500 000  p.n.e- okres rozkwitu cywilizacji Ludzi Czystej Krwi. Ich imperium staje u apogeum potęgi a technologiczne cuda  zapierają dech w piersiach nieskończonej ilości cywilizacji.
  • 2,2 mln p.n.e- powstanie Lawan Ur (Biały Blask).
  • 2 mln p.n.e- Vulaus staje się członkiem Białego Blasku.
  • 500 000 p.n.e- Upadły prezentuje swojemu ojcu swoje największe dzieło- ludzi. Mag'azgrad'letyh jednak wzgardza synem, co powduje u niego gniew. Upadły rozpoczyna eksterminację Ludzi Czystej Krwi oraz innych żyjących istot. Rozpoczyna się Wielka Wojna.
    Destruction-of-a-planet

    http://www.pickywallpapers.com/1920x1080/space/destruction-of-a-planet-wallpaper/download/

  • 500 000 p.n.e- 200 000 p.n.e- Wielka Wojna w czasie której Upadły dokonuje rzezi nieznanej wcześniej ani później. Całe systemy gwiezdne zostają zniszczone, życie w wielu częściach Wszechświata ginie bezpowrotnie. Mimo pokonania Upadłego i jego popleczników (np. stwora imieniem Jaaku) nie można nazwać jakiejkolwiek ze stron zwycięską. Ludzie Czystej Krwi zostają zniszczeni- przeżywa jedynie 12 członków Lawan Ur, którzy uciekają na Ziemię.

Prehistoria

  • Nieznane- powstaje ludzkość. W proces ten mieszają się dwie siły- Bóg i członek Lawan Ur, Lid'Og. Prawdopodobnie w okolicach tego wydarzenia powstają również smoki.
  • 42 000 r. p.n.e- narodziny Rico, Księcia Pustki i przyszłego mieszkańca CreepyTown.
  • Nieznane- założenie przez rasę syren miasta Deluded Depths.
    Deludeddepths-0
    Początkowo raczej słabo zaludnione staje się głównym miastem tej rasy.
  • 8003 r. p.n.e- narodziny córki Szatana, Salai.
  • ok. 5 000 r. p.n.e- narodziny Blakłuda, najpotężniejszego maga jaki kiedykolwiek żył.
  • ok. 4985 r. p.n.e- Jerycho przeżywa kryzys- mieszkańcy miasteczka postanawiają wysłać Blakłuda by znalazł smoka, który z pewnością wyciągnie ich z tych problemów.
  • ok. 4985 r. p.n.e- 4981 r.p.n.e- przygody Blakłuda, w czasie których m.in. spotyka członków Lawan Ur i uwalnia istotę z czasów Upadłego, znaną jako Jaaku. Ostatecznie po 4 latach udaje mu się znaleźć i namówić do współpracy Goruma o Wielkich Skrzydłach- potężnego smoka który ratuje Jerycho. Po tym wydarzeniu mag staje się wodzem wioski.
  • 4969 r. p.n.e- okolic 4910 r. p.n.e- kolejne przygody Blakłuda, w których poznaje m.in. mnicha Narendę Horokeu i poznaje spory kawał świata. Ostatecznie postanawia osiąść na w okolicach Wołgi, razem z plemionami Słowiańskimi.
  • 4905 r. p.n.e- Blakłud dowiaduje się że jego przyjaciel, Gorum, oszalał. Nie mogąc się jednak do niego dostać, prosi tajemniczą kobietę o pomoc a ta przenosi go na tereny obecnych Indii, gdzie przebywa Gorum. Gdy odnajduje smoka, ten z całą swoją mocą wyrzyna ludzkie osady. Gdy okazuje się że przyczyną tego jest opętanie Goruma przez Jaaaku, Blakłud zabija przyjaciela. Był to pierwszy raz w historii, gdy człowiekowi udało się zabić smoka.
  • 4890 lub 4004 (spora rozbieżność) r. p.n.e- podstarzały mag postanawia spojrzeć w przyszłość a ta nie okazuje się być
    13047-mage-1920x1080-fantasy-wallpaper

    Wizja przyszłości Blakłuda

    optymistyczna. Ludzkość zostaje wybita a świat spopielony. Nie przetrwało nic oprócz smoków, które są odpowiedzialne za te hekatombę. Przerażony tą wizją Blakłud nie wie co robić, gdy do jego domu wchodzą dwie potężne istoty- tajemnicza kobieta która okazuje się być demonem Baphometem oraz Archanioł Azazel. Dają oni Blakłudowi moc by zmienił przyszłość. Tak powstaje I Zabójca Smoków.
  • 4003 r. p.n.e- 200 r. n.e- trwa okres Zagłady Smoków- przychodzący kolejno po sobie Zabójcy Smoków, wspierani niepojętą dla ludzkości potęgą, wybijają praktycznie cały gatunek. Przeżywa tylko jeden.
  • 4003 r. p.n.e- 3938 r. p.n.e- okres działania I Zabójcy Smoków. W tym czasie ginie ok. 5% całego gatunku. Niemniej gdy w czasie jednej z walk Blakłud przez przypadek zabija niewinnych ludzi, postanawia skończyć ze swoją misją. Zgodnie z rozkazami Baphometa i Azazela, szuka następcy.
  • 4 000 r. p.n.e.- narodziny Przemysła, syna Słowiańskiego wodza Świętopeła. Chłopiec pod surowym wychowaniem ojca wyrasta na oddanego wojownika, by wkrótce zostać poważnym kandydaatem na następnego wodza.

Starożytność

  • 3980 r. p.n.e- dzikie plemiona atakują osadę Słowian. Wszyscy wojownicy stają do walki by chronić swoją ziemię- wszyscy oprócz Przemysła, który doznaje ataku paniki. Na jego oczach ginie cała wioska- w tym żona i matka. Przemysł wraz z ojcem dostają się do niewoli.
  • 3979 r. p.n.e- 3960 r. p.n.e- Przemysł zostaje wykupiony z niewoli przez mnicha imieniem Narenda Horokeu. Mnich postanawia nauczyć Słowianina reinkarnacji, jednak ginie nim mu się to udaje.
  • 3961 r. p.n.e- Lairaeyen Feelover, przyszła matka Mrs.Strange udaje się na polowanie. Syrena odnajduje dziwną, potężną acz humanoidalną (męską) istotę. Poczatkowo próbuje ją uwieść, jednak syrena szybko zostaje ofiarą brutalnego gwałtu ze strony mężczyzny. Owocem tej zbrodnii jest pierwsza córka, Avolin.
  • 3950 r. p.n.e- Przemysł sam uczy się wcześniej wspomnianej zdolności. W tym samym roku umiera i po nieznanym okresie czasu spędzonym w Zaświatach, wraca na Ziemię w postaci nowo narodzonego dziecka.
  • 3938 r. p.n.e- Blakłud znajduje zreinkarnowanego Przemysła, by z błogosławieństwem Baphometa i Azazela przekazać mu swoją misję, samemu udając się na emeryturę. W tym momencie Przemysł staje się II Zabójcą Smoków.
    4beb368784694,Death-of-a-Dragon
  • 3938 r. p.n.e- 30 r. n.e- okres w którym II Zabójca zabijał smoki. W tym czasie wybite zostało 90% gatunku.
  • 2344 r. p.n.e- przygarnięty przez Salai smok Nereus ginie w niewyjaśnionych okolicznościach.
  • 2348 r. p.n.e- Salai podejmuje pracę jako Shinigami.
  • 2021 r. p.n.e- rodzi się Quint, najbardziej znany smok. Jego dom zostaje zaatakowany przez II Zabójcę Smoków, a legowisko i cała rodzina wymordowana. Masakrę przeżywa jedynie smoczek, prawdopodobnie niezauważony przez Zabojcę. Po wszystkim zostaje on zabrany w niewolę, jednak jeszcze w tym samym roku wykupuje go Blakłud. Wydarzenia te są opisane w Smoczej Historii oraz Zabójcy Smoków: Smocza Historia.
  • 2001 r. p.n.e- na odległej planecie Paradise trwa krwawa, pół-legendarna wojna. Pewna potężna istota owładnięta całkowicie mroczną mocą jaką posiadła, zwróciła się przeciwko drugiej, równie potężnej, choć dobrej. W wyniku wojny planeta zostaje niemalże zniszczona, mroczna istota zapieczętowana a zamieszkujące planetę Hybrydy uzyskują dostęp do żywiołów. Wspomniane w opowiadaniu Los obłąkania.
  • 2000 r. p.n.e- w odległym wymiarze rodzi się Ienstret. Stulecia później staje się jednym z bardziej znanych żołnierzy Wojny Domowej w swoim świecie.
  • 2000 r. p.n.e- II Zabójca Smoków przypadkowo trafia do wioski gdzie przebywa Blakłud i wychowywany przez niego w sekrecie Quint (któremu mag dał na imię Serek). Skryty za przebraniem smok nie może się powstrzymać i atakuję Przemysła, ich walkę przerywa jednak Blakłud, który wyrzeka się własnego ucznia i karze mu się oddalić. Robi to by dać Serkowi czas na ucieczkę. Wieczorem dochodzi do walki pomiędzy obydwoma Zabójcami, w wyniku której Blakłud ginie. Sam Serek natomiast trafia na trójkę Shinigami: Salai, Frey i Michaela. Po kilku dniach jednak ich wspólne przygody się kończą a smok wraca do wioski gdzie rozpacza po stracie Mistrza. Opisane w Smoczej Historii i Zabójcy Smoków: Stary Znajomy.
  • 1763 r. p.n.e- Lairaeyen Feelover ponownie zachodzi w ciąże. Rodzi się Certhia.
  • 1500 r. p.n.e- II Zabójca Smoków reinkarnuje się w Ameryce, gdzie w czasie szukania ofiar dowiaduje się, że ktoś zniszczył pewną wioskę, zabijając nie tylko smoki ale i ludzkich mieszkańców.
    Bokor eyes
    Wściekły odnajduję odpowiedzialnego za to mężczyznę- istotę która tysiąclecia wcześniej zaatakowała matkę Strange. Rozpoczyna się krwawa walka w wyniku której Zabójca ledwo uchodzi z życiem. Po istocie zowiącej się Legionem nie ma śladu. Opisane w Zabójcy Smoków: Naśladowca?.
  • 373 r. p.n.e- rodzi się kolejna córka Lairaeyen- Rovena.
  • 56 pn.e-36 p.n.e- Salai pełni rolę namiestnika w Piekle.
  • 4 r. p.n.e- narodziny Jezusa Chrystusa.
  • 30 r. n.e- II Zabójca Smoków buntuje się. W Zaświatach stacza walkę z Baphometem i Azazelem, chcąc wymazać istnienie obydwu. Nie udaje mu się to jednak- mimo to Przemek uwalnia się od paktu i ucieka, zabierając ze sobą wszystkie otrzymane duchy. W tym samym roku Trzecim i ostatnim Zabójcą zostaje Narenda Horokeu.
  • 200 r. n.e- Narenda niszczy ostatnie znane skupisko Smoków- Baphomet ogłasza koniec Smoczego Exodusu.
  • 395 r. n.e- Hunowie niczym taran wchodzą do Europy, podbijając wszystko na swojej drodze. W tym roku przybywają na Kaukaz, gdzie jedna z grup próbuje obłowić się na małym, koczowniczym ludzie pochodzenia awarskiego. Wierzy się że w tym momencie nad ludem zlitował się sam Bóg, zamieniając jednego z nich, Baldanda, w istotę potrafiącą zmieniać swój wygląd. Tak powstali Baldandersi.
  • 379 r. n.e- Teodozjusz I, Cesarz Rzymski, będący jedną z wielu reinkarnacji Przemka, czyni chrześcijaństwo religią państwową.

Średniowiecze

  • Nieznane- Wódz Słowian (kolejna reinkarnacja Przemka) przeprowadza swój lud z Azji do Europy
  • Nieznane- Rebelia Mrocznego Anioła. Anielica Amelia, bliska przyjaciółka Przemka, doznaje dziwnego
    182063

    Mroczny Anioł (https://wall.alphacoders.com/big.php?i=182063)

    wypadku, w wyniku którego staje się spaczoną istotą wypełnioną Czarną Magią. Plugawi inne Anioły i Ludzi, zamieniając ich w swoje marionetki. dokonuje ataku na Niebo, gdzie rozgrywają się walki o skali nie widzianej od czasów Buntu Lucyfera. Ostatecznie Rebelia kończy się, gdy Przemek zabija Amelię. Wspomniane w serii Sąd Prawdopodobnie Ostateczny.
  • 481 r. n.e- rodzi się kolejna córka Lairaeyen, Karrea.
  • 1030 r. n.e- rodzi się kolejna córka Lairaeyen, Melinor.
  • 1096 r. n.e- papież Urban II wraz ze swym regatem, Ademarem z Monteil (kolejna reinkarnacja Przemka) rozpoczyna I wyprawę krzyżową. Jest to jedyna krucjata w którą reinkarnat zaangażował się osobiście.
  • 1295 r. n.e.- książe Wielkopolski, Przemysł II (też Przemek) po zjednoczeniu pod swoim panowaniem kilku dzielnic rozbitej Polski, zostaje koronowany na króla. Ginie rok później z powodu działań Brandenburczyków.
  • 1353 r. n.e- rodzi się kolejna córka Lairaeyen, Sevanah.
  • 1415 r. n. e.- nieznana z imienia reinkarnacja Przemka podpisuje pakt z potężnymi rodami europejskich Wiedźm- Blackwood i Whitewood. Przekazuje im resztki ciała Mrocznego Anioła i nakazuje rozpoczęcie prac pod kątem rozwikłania Dzieła Stworzenia. Bywa obecny na próbach, przez co naraża się na obcowanie z Czarną Magią.
  • 1429 r. n. e.- rody tworzą dla Przemka Sfery- magiczne, biologiczne pojemniki, rodzące obrzydliwe, pozbawione duszy istnienia. Spaczony Czarną Magią Reinkarnator uznaje że rozwikłał Bożą zagadkę. Przejmuje Sfery a następnie wraz z narodzonymi z nich potworami rozpoczyna proces wyżynania w pień czarodziejskich rodzin. Giną wszyscy męscy przedstawiciele, jednak jedna z wiedźm pozbawia życia Przemka a następnie spala żywcem wszystkie potwory.
  • 1430 r. n. e.- Przemek reinkarnuje się jako Heinrich Kramer, który miał się stać w przyszłości znanym inkwizytorem. Reinkarnator rozpoczyna nauki w Inkwizytorium i dosyć szybko staje się znaczącym członkiem kościoła. Jego celem jest odzyskanie Sfery.
  • 1432 r. n. e.- rodzi się Mehmet II, sułtan Osmański który zdobywa Konstantynopol oraz walczy na Wołoszczyźnie. Tamtejszy władca, Vlad Palownik zmuszony jest zostać Wampirem, by odciągnąć inwazję. Przemek twierdzi że był nim w przeszłości, jednak pojawia się tutaj oczywista nieścisłość, gdyż nie mógł być dwoma osobami na raz.
  • 1480 r. n.e.- po zyskaniu stabilnej pozycji w Kościele Katolickim Kramer udaje się do Niemiec, do głównej siedziby wrogich rodzin magicznych. Po krótkiej rozmowie okazuje się, że wiedźmy nie mają jego Sfer- zostały one niedługo po śmierci Przemka skradzione. Wściekły Inkwizytor rzuca się na członków magicznych rodzin. Tym razem wszystkie giną. Dla Kramera to jednak za mało- oszalały z powodu kontaktów z Czarną Magią, rzadny zemsty mężczyzna wypowiada wojnę wszystkim wiedźmom.
  • 1486 r. n. e.- wykorzystując swoją pozycję oraz niestabilne czasy Heinrich Kramer tworzy traktat o czarownictwie oraz "Młot na Czarownice", które rozpoczynają gorączkę Polowań na Wiedźmy. W wyniku tej prostej decyzji anihilowane zostają całe rodziny magiczne (zwykłe z resztą też).

Nowożytność

  • 1505 r. n.e.- śmierć Heinricha Kramera, Przemek reinkarnuje się jako nowa osoba.
  • 1514 r. n.e.- narodziny przyszłego Arcymaga, Mikhalna Shadowna.
  • 1533 r. n.e.- Mikhaln Shadown wyrusza do serca Rzeczpospolitej Obojga Narodów by posiąść wiedzę magiczną z czasów przedchrześcijańskich. Po przejrzeniu kilku archiwów udaje się do krajów Skandynawskich po więcej wiedzy.
  • 1534 r. n.e- Mikhaln spotyka Odyna. Rozpoczyna się 300-letni trening
  • 1675 r. n.e.- narodziny Edwarda Teacha, znanego bardziej jako Czarnobrody- jednego z najbardziej znanych piratów wszechczasów. Edward już w młodym wieku zainteresował się morzem
    Captain-Blackbeard-1080x1920

    Czarnobrody (http://vividscreen.info/pic/captain-blackbeard/6904/for-1080x1920)

    i szybko dostał się do marynarki brytyjskiej, gdzie przesłużył kilka lat w stopniu kaprala. Pewnego dnia przeprowadził bunt na pokładzie okrętu, w czasie którego poznał Jack'a (kolejna reinkarnacja Przemka) który pomógł mu obalić ówczesnego kapitana, zostając w nagrodę jego prawą ręką.
  • 1707 r. n.e- narodziny Essalie oraz Rossalie Feelover, ostatnich córek Lairaeyen. Niestety, ta pierwsza nie przechodzi Rytuału Perły, przez co ma zostać wygnana z DeludedDepths. Matka nie chce pozbyć się ukochanej pociechy, Essalie zostaje jednak porwana przez Aviolin, a następnie wyrzucona przez nią w odmęty oceanu. Na szczęście zostaje przez przypadek wyłowiona przez Czarnobrodego. Nadaje jej imię "Noelle" i postanawia przyjąć jako córkę, mimo stanowczego oporu ze strony Jacka II (trzylatka, będacego kolejną reinkarnacją Przemka).
  • 1712 r. n.e.- Czarnobrody ograbia port na Karaibach i bierze do niewoli córkę gubernatora, Louise, jako jeńca. Noelle szybko się z nią dogaduje. Obydwie dziewczynki jeszcze tego samego roku zostają porwane przez Wampira Vlada. Jest on w posiadaniu starożytnej broni, Zegara Nieskończoności, którego ma zamiar użyć by wybić ludzkość, jednak by to zrobić potrzebuje ofiary. Ze wściekłości zabija Louise, pozostawiając Noelle jako jedyny zbiornik dla potężnego urządzenia. Syrena zostaje Awatarem Zegara, nim jednak może zostać w pełni uruchomiony, przybywa ratunek w postaci załogi "Zemsty Królowej Anny". Vlad zostaje zamordowany przez Jacka II a mała Noelle uratowana przez Czarnobrodego.
  • 1718 r. n.e- angielski porucznik Robert Maynard niszczy Zemstę Królowej Anny. Na jej pokładzie ginie Czarnobrody i Jack, któremu przed śmiercią udaje się ewakuować Noelle na ląd. Po śmierci dusza Przemka trafia do Czyścia, gdzie czekają na niego siły Aniołów (dowodzone przez Archanioła Rafała) oraz Shinigami (dowodzone przez Takera), którym udaje się odebrać jego ducha-stróża. Samemu Przemkowi udaje się uciec.
  • 1719 r. n.e- 12-letnia Noelle musi trudnić się kradzieżą by przeżyć. Zostaje przyłapana na próbie okradzenia szefa cyrku, który próbuje pozbawić ją za to rąk. Dziewczynka zostaje jednak ocalona przez pracownicę imieniem Dawn, która zostaje jej przybraną matką. Noelle dostaje nazwisko Strange i zaczyna pracę w cyrku. W tym czasie dusza Przemka błąka się w Wymiarze Baphometa. By odnaleźć córkę Czarnobrodego potrzebuje nowego ducha. Podpisuje pakt z tajemniczą istotą. Owocem tej umowy jest nowy duch-stróż, Bill Cyferka.
  • 1725 r. n.e- śmierć Dawn. Strange odchodzi z cyrku, odnajduje resztki okrętu ojca i buduje Mer de Sang.
  • 1726 r. n.e- 1752 r. n.e- nieznane z imienia wcielenie Przemka wraz z Billem rozpoczynają poszukiwania Strange.
  • 1750 r. n.e- Mer de Sang jako pierwszy (z własnej woli) dociera do Kraju. Strange odkrywa CreepyTown oraz gigantyczną wyspę zamieszkiwaną przez najróżniejszego rodzaju magiczne istoty. Postanawia osiedlić się w wyludnionym miasteczku.
  • 1752 r. n.e- 1796 r.n.e- czasy życia Adolpha Franza Friedricha Ludwiga Knigge, kolejnej reinkarnacji Przemka. Przyłącza się ona do Zakonu Illuminati, sprowadzając ją z pozycji niewiele znaczącej organizacji do liczącego się gracza manipulującego sceną polityczną Europy z cienia. Wykorzystuje swoje wpływy m.in. po to by odnaleźć Strange.
  • 1803-1815 r. n.e- wojny napoleońskie, w których czynny udział bierze Przemek.
  • 1812 r. n.e- Quint w tajemniczych okolicznościach znajduje się w Kraju. Nie ląduje od razu w CreepyTown, a w królestwie Kryształowego Półwyspu. Zapoznaje się z tamtejszą królową i przez następne lata wspomaga Półwysep w rejonowych konfliktach.
  • 1817 r. n.e- Smok trafia do CreepyTown, zostając jego drugim, nieludzkim mieszkańcem. Szybko zaprzyjaźnia się ze Strange.
  • 1834 r. n.e- Mikhaln wydostaje się z Pustki w której trwało jego szkolenie. W Londynie poznaje legendarnego alchemika, Nicolasa Flamel.
  • 1838 r. n.e- Mikhaln i Nicolas tworzą Kamień Filozoficzny.
  • 1870 r. n.e- w czasie poszukiwań Strange na Karaibach, Przemek poznaje Claris, kobietę-pielęgniarkę w której się zadurza.
  • 1879 r. n.e- Quint wylatuje z Kraju, po czym udaje się do Londynu. Potajemnie dołącza do tajemniczego Zakonu Asasynów.
  • 1880 r. n.e- smok spotyka w Londynie starą przyjaciółkę, Salai.
    Forever

    XIX wieczny Londyn, w którym przebywało wielu głównych bohaterów.

  • 1888 r. n.e- Sherlock Holmes angażuje żyjącego w Londynie Przemka w sprawę kryminalną, która wymaga kontaktów z prostytutkami. Oczekujący z Claris dziecka mężczyzna niechętnie angażuje się w sprawę. Jego żona widząc jak czesto spotyka się z kobietami lekkich obyczajów, podejrzewa go o zdradę. Swoją zemste kieruję w stronę pracownic burdeli. Rozpoczynają się mordy na ulicach Londynu. Claris znana jest jako Kuba Rozpruwacz.
  • 1889 r. n.e- Przemek dowiaduje się o wybrykach Claris. Bojąc się ze zostanie pociągnięta do odpowiedzialności, próbuje uciec z nią z miasta. Ktoś jednak wyznaczył za kobietę nagrodę a Zakon Asasynów podejmuje się zamachu, w wyniku którego Przemek kończy ciężko ranny a jego żona i dziecko padają martwe. Budzą się w nim zalążki ciemności, która ogarnęła go w dobie Polowań na Czarownice.
  • 1889-1890 r. n.e- wiedziony chęcią zemsty Przemek rozpoczyna rzeź Zakonu. Udaje mu się wybić 90% członków organizacji, nim zostaje zamordowany przez połączone siły Sherlocka, Quinta i Salai. Pod koniec tego wydarzenia opuszcza go Bill.
  • 1891 r. n.e - Quint opuszcza Anglię i powraca do Kraju. Na świat przychodzi Rets - przyszła mieszkanka CreepyTown.
  • 1897 r. n.e- prawdopodobny rok przybycia Ienstreta do CreepyTown. Istota nie wiedząc gdzie się znajduje, tworzy swój Sklepik i odseparowuje się od reszty planety.

Nowoczesność

ARTYKUŁ W BUDOWIE