FANDOM

Państwo którę za sprawą nienaturalnych zawirowań czaso-przeszczeni zostało "zamienione miejscami" w 2 światach 20 lat temu, trafiając tym samym do nowego świata.

OpisEdytuj

Cesarstwo posiada 1250 letnią historię która napawa dumą jego mieszkańców. W  "swoim świecie" było ono wielkim imperium które już 700 lat temu posiadało Baltyk jako jezioro wewnętrze a przed przeniesieniem rozciągało sie od Renu do Uralu. Jednak przeniesione zostały tylko tereny wewnętrze z stolicą w Krakowie. Natomiast podczas przeniesienia wywołane zostały liczne trzęsienia ziemi przez które śmierć poniosło ok. 1 mln obywateli a 12 mln zostało rannych, doprowadzając tym samym do zniszczenia infrastruktury, ośrodków przemysyłu oraz wielu miast. Jednak cudem nie dotkneły one terenów Śląska i Wielkoposki przez co stolica i najważniejsze ośrodki przemysłu pozostały praktycznie nietkniente. Mimo wielkich zniszczeń i zatracenia wielu technologii kraj zaczyna odzyskiwać swój dawny pazur.

Społeczność Edytuj

Społeczeństwo dzieli sie na 2 główne grupy: Szlachtę oraz lud, mimo  że takie podziały wydają sie prymitywne to są one zgone z poszanowaniem praw człowieka, ponieważ status Rycerski (mimo że dziedziczny) oznacza więź krwi z ludem i ziemią. Społeczność od najmlodszych lat jest wychowywana w duchu patryjotyzmu, honoru i wolności. Jest ono też wysoce tolerancyjne dla innych wiar, kultur ect ect

SzlachtaEdytuj

Kiedyś ta grupa społeczna była największą elitą posiadającą praktycznie nieograniczoną władzę, dziś natomiast każdy arystokrata posiadający status ziemski jest tylko przedstawicielem danego regionu (miasta, księstwa czy hrabstwa) a władze sprawuje rada wybierana przez lud której on przewodniczy(może on składać na zgromadzeniach propozycje jednak nie ma wpływu na jej postanowienia). Należy wspomnieć iż tylko status szlachecki pozwala na uczestnictwo w obradach sejmu. Dodatkowo każdy arystokrata ma za zadanie przeszczegać zasad kodeksu szlacheckiego. 

Podział administracyjny oraz WładzaEdytuj

Kraj jest podzielony na 26 księstw które średnio mają 5 hrabst następnie dzielące sie na gminy. Władzę zwięrzchnią sprawuje Cesarz przewodniczący sejmowi oraz Premier(sprawujący wladzę ustawodawczą) który przewodniczy parlamentowi. Sądy pozostają niezwiązane z nikim w świetle prawa.

TechnologiaEdytuj

Przeniesienie spowodowalo utracenie wielu technologii  ponieważ większość baz danych znajdowała sie na terenach skandynawii i karpat które nie zostaly przeniesione a inne mocno ucierpiały na skutek trzęsień ziemi. Starając sie odzyskać swoje zaawansowanie technologiczne Cesarstwo uruchomiło wiele programów mających na celu poszukiwanie osób oraz baz danych mających wiedzę i dane które pomogą odzyskać dawny jego dawną świetność. Jednak pozostało wiele technologii które pozostały zatracone.

GospodarkaEdytuj

Mimo zniszczenia wielu ośrodków przemysłu i infrastruktury powoli staje na nogi. Dominuje w niej przemysł, związany z dużym zapotrzebowaniem na stal i materiały budowlane w celu odbudowy kraju. Jedynym szczęściem związanym z przeniesieniem jest to że trzęsienia ziemi odkryly nowe złoża surowców co pozwala na wysoki rozwój bez obawy o skończenie sie zasobów naturalnych.

ArmiaEdytuj

Jest ona jedną z najlepiej zoorganizowanych oraz zdyscyplinowanych armii na świecie. Mimo zatracenia wielu technologi podczas przeniesienia, ciągle są wprowadzane nowinki techniczne mające na celu usprawnić działanie armii, jednak armia ta do najbardziej zaawansowanej technologicznie nie należy.

PsionicyEdytuj

Zaczeli pojawiać sie w Cesarstwie ok.100 lat temu a od około 75 lat wykorzystuje sie ich umiejętności w armii

Psionicy CesarscyEdytuj

Specjalna wojskowa jednostka badawcza mająca na celu badanie i usprawnianie swoich umiejętności. Każdy psionik ma każdego roku oddawać wyniki swoich prac w celu zachowania statusu.

WidmaEdytuj

Specjalna jednostka pobierana z rekrutów posiadających umięjętności psi. Pełnią oni funkcje jednostek do zadań specjalnych posiadających cały wachlarz różnych rodzajów broni oraz zadań(od zwiadowców na zabójcach kończąc)

Państwa protekcji cesarskiejEdytuj

Są to państwa posiadające własny ustrój oraz administracje jednak uznające protekcje i zwierzchnictwo cesarstwa oraz oddające 3% swoich dochodów mających na celu utrzymanie sił zbroinych ochraniających kraj dodatkowo utrzymując własną armię 

CiekawostkiEdytuj

  • Wraz z duchem czasu rycerze dla pokazania swego statutu noszą tylko miecz(w różnych formach: od przypientego do pasa miecza po broszkę). 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki