FANDOM

0pxv/-SQVvfFTcEk1

Zweites Reich
Cesarstwo.png
Władca Willhelm III
Przywódca w Świecie Mieszanym Erwin Krauser
Położenie w Mieszanym Świecie Alternatywna Ziemia, tereny wschodnich Niemiec i część północnej Polski.
Oficjalna stolica Brak danych
Stolica w Świecie Mieszanym Berlin

Cesarstwo jest prawdopodobnie tworem pochodnym ze świata, w którym Niemcy nie doznali kryzysu po I Wojnie Światowej, Hitler nigdy nie doszedł do władzy a Cesarstwo Niemieckie ostatecznie osiągnęło światową dominację. Do Świata Mieszanego przedstawiciele tego państwa dostali się przypadkowo, Koniunkcja doprowadziła do anomalii, ale nie bezpośrednich. Poskutkowała jednak możliwością przeniesienia się Cesarskich do Mieszanego Śiata. Jednak prawdopodobnie w rodowitych stronach przedstawicieli Rzeszy sytuacja z dnia na dzień nie staje się coraz lepsza. 

PrzybycieEdytuj

Ominięte przez bezpośrednie skutki Koniunkcji, Cesarstwo pracowało nad nową, eksperymentalną bronią. Chodziło o narzędzie mające umożliwić teleportację licznej ilości wojsk lub zaopatrzenia w precyzyjne wybrane miejsce. Wymagało to jednak dwóch przekaźników, dlatego pierwsza osoba wysłana w stronę celu miała przy sobie mniejszą wersję teleportera. W wypadku wylądowania dalej od celu, miała rozstawić go w zaplanowanym miejscu i przekazać przy jego pomocy wiadomość, że zadanie wykonane. Pierwsze próby polowe, z rozstawionymi dwoma obiektami przebiegły pomyślnie. Jednak sytuacja zmieniła się gdy wysłano ochotnika z przekaźnikiem w zaplanowany cel, na kompletnie puste pole. Żołnierz jednak nie trafił do określonego punktu. Nawet w jego okolice, choćby najdalsze. Wylądował w nieznanym mu miejscu, o którym poinformował poprzez list wysłany teleporterem swoich przełożonych. Tym miejscem była Ziemia, nieznanego konkretnie świata, zamieszkana przez wszelakie rasy i dosyć rozwinięta technologicznie. Tam rozpoczęła się ekspedycja badawcza, a później kolonizacja Mieszanego Świata. 

Zasiedlanie i podejście do tubylcówEdytuj

Nazi soldier by yellomice.jpg

Elf z Cesarskich Oddziałów Szturmowych

Nie każdemu mieszkańcowi Mieszanego Świata podobało się pojawienie nowej potęgi na jego terenie. Jednak Cesarscy, uzbrojeni w nowoczesną broń i wszelkie środki umożliwiające zdobycie dominacji nad pewnymi połaciami terenu szybko ją zdobyli. Napięte linie zaopatrzeniowe były utrzymywane przez nowoczesne śmigłowce transportowe, a sytuację ułatwiało wsparcie miejscowych którzy uznali, że lepiej stanąć po stronie Cesarstwa. Cesarscy widzieli w tym wielkie możliwości, dlatego wprowadzono zakaz dyskryminacji i poniżania na tle rasowym, zachowano jednak system z rodowitych ziem przybyszy. Mianowicie, każda osoba zamieszkała na terenie Cesarstwa była tylko mieszkańcem, miała niewielkie prawa, nie przysługiwały jej zasiłki i była obciążona dodatkowymi podatkami. Nie mogła zajmować wyższych urzędów administracyjnych czy wojskowych, była traktowana wręcz jak nielegalny imigrant. Wszystko mógł zmienić status obywatela, który otrzymywała rodzina z której przynajmniej jeden mężczyzna wstąpił do służby wojskowej na okres pięciu lat. Tak zapewniał obywatelstwo sobie i swojej rodzinie. Dzięki temu wielu tubylców zasięgnęło do tej możliwości. Przez tę nierówność u miejscowych, coraz więcej chciało się zrównać i tak machina zaczęła napędzać się sama, a okres okupacji skończył się po upływie 8 lat od utworzenia Cesarstwa na terenie Mieszanego Świata. Ciągle trawją przygotowania do kolejnych ekspedycji w celu przejęcia coraz to większych połaci terenu i zasobów naturalnych. Przejęte tereny pełnią funkcję bazy wypadowej.

Sytuacja politycznaEdytuj

Cesarstwo jest w pełni uzależnione od władzy w świecie założycielskim. Ze względu na to, że oficjalnie jest tylko jego prowincją. W Mieszanym Świecie istnieje rząd przydzielony temu regionowi w którego skład wchodzą wojskowi, a przewodzi nim Feldmarszałek Erwin Krauser. Dążą oni do jak największej izolacji wobec reszty świata, jednak nie obawiają się robić wypadów na sąsiadów. Polityka zewnętrzna jest prowadzona tylko w tedy gdy jest to konieczne, a gdy już jest, to jest ona bardzo agresywna. Cesarstwo ma bogate zaplecze, którym jest drugi, wielki świat po przeciwnej stronie teleportera, dający perspektywę by mimo kontrolowania drobnej części światów objętych Koniunkcją mieć tam miano potęgi. Sytuacja wewnątrz państwa nie jest wspaniała, ale stabilna. Większość protestów, których nie da się rozwiązać na rękę władzy, jest tłumiona zbrojnie i funkcjonuje bogata siatka tajnej i jawnej policji. Wszelkie akty niepodporządkowania się są tłumione w zalążku i mimo wszechobecnego napiecia, większe ośrodki i miasta wydają się na prawdę spokojnymi i przyjemnymi miejscami. Najgorzej jest jak to mówią żołnierze, "na prowincjach". Tam najbardziej odczuwane jest między innymi przesadne wydobywanie surowców które są następnie przekazywane do rodzimego świata, badania na ludności cywilnej jak i bojowe powstrzymywanie partyzantki.

Stosunki dyplomatyczneEdytuj

Zakon Porządku Międzynarodowego - Cesarstwo ani nie przyjmuje publicznie istnienia tej organizacji, ani go nie podważa. Nie zezwala jednak na jego działalność na swoich terenach, nie dopuszcza go też do tereporterów, które są jedynym połączeniem ze światem domowym Cesarstwa.

Dialog- Aktualnie stosunki dyplomatyczne z tym ugrupowaniem nie istnieją. Ze względu na świętokradztwo Cesarstwo unika jakiejkolwiek styczności z Dialogiem, nie mogłoby się to skończyć dobrze, jednak władze nie chcą wojny z kimś, o kim niczego nie wiedzą. 

Federacja Mikronacji - Rzesza utrzymuje chłodne stosunki z tym państwem. Mimo chęci obydwu stron, relacje są napięte. Na granicy Cesarstwa z Federacją są utrzymane garnizony sił ekspedycyjnych, a żadna z federacyjnych flot powietrznych nie jest upoważniona do poruszania się po cesarskiej przestrzeni powietrznej. Akutalnie jednak jest dosyć stabilnie i nic nie przemawia ani za tym by stosunki się poprawiły, ani pogorszyły.

Federacja - Wiedza o tym że i to państwo nie wspiera organów Zakonu Porządku Narodowego sprawia, że Cesarstwo stara się mieć do niego przychylne podejście. Planowane są większe rozmowy z których może wyniknąć możliwe że i wszystko.

Legion Prawdziwego Światła- Szerzenie poglądów Legionu jest na terenie Cesarstwa zakazane. Nie są prowadzone żadne rozmowy, władza cesarska, której głosiciele Prawdziwego Światła mogliby zaszkodzić, pacyfikuje wszelkie przejawy tego kultu a wysłanników próbuje pojmać. W Rzeszy istnieje religia państwowa, wiara w Jedynego Boga. Wyznawanie innych nie jest zakazane, jednak gdy szkodzą one osobom postronnym sytuacja wygląda inaczej. Mimo istnego tępienia kultu Cesarstwo nie planuje zacząć z nim walczyć poza swoimi granicami.

Dewiza.jpg

Wzór na naszywkę z dewizą

Siły Kolonialne Drugiej Rzeszy Edytuj

Zwane przez mieszkańców Mieszanego Świata Cesarskim Wojskiem. Większość z jego żołnierzy pochodzi z rodowitego świata Cesarstwa, tak samo jak ich uzbrojenie, jednak nie brakuje sił tubylczych z ekwipunkiem wyprodukowanym w lokalnych zakładach. Siła liczebna tej armii jest nie do określenia, ponieważ poza garnizonami ważnych obiektów, większość wojska przebywa po drugiej stronie teleportu. Nie licząc żandarmerii, jest w pełni zawodowa.

Ciężka piechota.jpg

Oddział Grenadierów

Armia Cesarstwa w zależnie od jednostki posługuje się różnym wyposażeniem. Podstawą są Grenadierzy, piechota poruszająca się transporterami opancerzonymi drogą lądową, uzbrojona w liczną broń ciężką i posiadająca wsparcie pancerne. W tej grupie, mimo pozorów, żołnierze mają duże pole do indywidualizacij. Nie ma ustalonej jednej fryzury, dozwolone są polowe modyfikacje ubioru a nawet jego malowanie, oczywiście pod nadzorem specjalisty z dowódctwa. Podobnie sytuacja ma się z bronią i resztą ekwipunku, pótki coś nie zagraża skuteczności, może mieć miejsce.  Inaczej to wygląda w Oddziałach Szturmowych. Poruszją się one w śmigłowcach, ich broń jest lżejsza jednak nie mniej skuteczna niż Grenadierów. Szturmowcy są ujednoliceni, każdy z nich zewnętrznie wygląda tak samo a uzbrojenie ma być cały czas w tym samym stanie, w jakim żołnierz je otrzymał. Bywa że należą do nich inne rasy niż rasa ludzka, w tych sytuacjach wszyscy żołnierze muszą być tego samego pochodzenia, oczywiście poza dowódcą, który zawsze jest obywatelem Cesarstwa wyszkolonym w szkole oficerskiej, na terenie ich świata. Często są rzucani na najcięższe misje, by zapewnić czas na interwencję Grenadierów.  
Żandarmeria.jpg

Typowy Żandarm

Ostatnią, najmniej znaczącą jednostką jest żandarmeria. Składa się ona głównie z tubylców, oczywiście nie licząc dowództwa. Są uzbrojeni często w przestarzały sprzęt, albo wyprodukowany w lokalnych zakładach. Poruszają się zwykłymi ciężarówkami, marka ujednolicona jest tylko na obrębie działania danej jednostki żandarmerii. Przechodzą tylko podstawowe szkolenie, indywidualizacja jest dowolna a często nawet nie nadzorowana. Jednak w każdej jednostce zdażają się inspekcje, często kończące się wydaleniem z wojska, albo nawet społeczeństwa, kilku żandarmów. Większość żołnierzy innych jednostek za nimi nie przepada, lubi opowiadać o nich żarty i wyśmiewać to, że nawet oni posiadają "Wunderwaffe".

Broń PancernaEdytuj

P-lot.jpg

Platforma przeciwlotnicza

Podstawą sił pancernych Cesarstwa są liczne platformy bojowe. Są to poruszające się na czterech nogach maszyny kroczące bądź pojazdy gąsienicowe z możliwością modułowego montowania broni i napędu. W polowych serwisach można zdjąć z maszyny działa przeciwlotnicze i zrobić z niej samobieżną haubicę albo działo przeciwpancerne. W zależności od terenu nogi świetne do poruszania się w nadzwyczaj trudnym terenie można w kilka godzin zastąpić gąsienicami pozwalającymi osiągnąć większą prędkość i lepiej sprawdzające się w innych okolicznościach. Planowane jest skonstruowanie takiej maszyny na kołach.
Mech.jpg

Walker

Jednymi z większych maszyn bojowych Cesarstwa są Walkery. Mierzą do dziesięciu metrów wysokości i w zależności od uzbrojenia mogą ważyć do 218 ton. Poruszają się na nogach i osiąga niewielką prędkość, jednak wystarczającą by wyprzedzić atakującą piechotę. Poza działem, na przodzie kadłuba zamontowane są dwa karabiny maszynowe dużego kalibru, dodatkowo po dwa na bokach i jedno na dachu. Wszystkie zdalnie sterowane z wewnątrz. Istnieje jeszcze uzbrojona w lekkie działo wersja Walkera, Schritter. Dzięki mniejszemu rozmiarowi pocisków i mniejszej ich ilości, część ładowni została przerobiona na luk transportowy dla piechoty, a krótsza długość całkowita uzbrojenia pozwoliła zamontować na nim zabudowanie z kolejnymi miejscami. Dzięki temu w tym pojeździe może zmieścić się dwudziestu żołnierzy mogących się z desantować na linach z luku znajdującym się z tyłu pojazdu na środek bitwy. 

BWP.jpg

Lekko uzbrojony bojowy wóz piechoty

Jednak najważniejszym elementem potrzymującym zdolność Rzeszy do szybkiego natarcia są bojowe wozy piechoty, używane na masową skalę, uzbrojone w zależności od warunków od karabinów maszynowych po lekkie działa przeciwpancerne i o napędzie gąsienicowym. Są lekko opancerzone i mogą pomieścić po 12 uzbrojonych grenadierów gotowych do walki. Dzięki odpowiedniej technice i konstrukcji, luki desantowe pozwalają się z nich wydostać prawie natychmiastowo i dosyć bezpiecznie. 

Tajna BrońEdytuj

Cud.jpg

Pojazd przewożący Cud

Nazywana przez żołnierzy "Wunderwaffe" (Cudoowna Broń). Skutek uboczny próby stworzenia pola siłowego, kolejny eksperyment który mimo pozornego niepowodzenia okazał się wspaniałomyślny i wzmocnił szeregi wojska całego Cesarstwa. Jest to nadajnik w dówch wersjach. Mobilnej, o wymiarach 20 centymetrów na 30 centymetrów, ważący 5 kilogramów i z wysuwaną na 3 metry anteną. Pole przez niego generowane przy pełnym rozłożeniu osiąga do 20 metrów. Druga wersja jest statyczna, albo do zamontowania na pojeździe. Ma wymiary 2 metry na 3 metry, antena ma do 12 metrów, generowane przez nią pole przy wyciągnięciu na 6 metrów ma zasięg do 150 metrów i tworzy idealny okrąg. Jest niewidoczne dla oka. Przekroczenie go skutkuje tym, że wszystkie paranormalne funkcje danego organizmu, takie jak nieśmiertelność, nadludzka szybkość, możliwość teleportacji, wszystko, co jest a-normalne przestaje działać. Każdy człowiek nagle zostaje zrównany do jednego poziomu. Wszelkie akty magiczne stają się nieskuteczne, albo są na tyle zakłócone że nie przynoszą spodziewanego efektu, tylko o wiele mniejszy albo niebezpieczny dla osoby z niego korzystającej. Działa na wszystko, nawet mistyczne przedmioty które tracą swoje właściwości. Na każdy 6 osobowy oddział piechoty przypada 1 mobilny nadajnik, a dla każdej kompani liczącej po 300 żołnierzy, jest przygotowane 12 statycznych. Z "Wunderwaffe" jest związane pewne powiedzenie, często powtarzane przez żołnierzy. "Nawet bogowie krwawią."

Więcej z Fandomu

Losowa wiki