FANDOM

Bitwa Europejska
Bitwa.jpg
Zrzut żołnierzy w Warszawie w 2089
Czas trwania 2089-2090
Siły Ludzi Unia Europejska, NATO
Siły Hoor'ar Hoor'ar, Buntownicy
Ofiary Ludzi ok. 750 000 ofiar, Praga
Ofiary Hoor'ar ok. 100 000 ofiar
Bitwa Europejska (2089 - 2090) - bitwa, która odbyła się na terenie Berlina, Warszawy, Pragi oraz Londynu. Została ona spowodowana atakiem rasy Hoor'ar oraz podlegającym im ludziom. Oficjalna data rozpoczęcia bitwy to 26 maja 2089 roku, gdy grupa podległych zaatakowała ówczesnego niemieckiego prezydenta za to, że poparł masową produkcję Jednostek Szturmowych. Buntownicy sprzeciwiali się temu od początku, jako iż uważają, że technologia tylko szkodzi ludzkości. Prezydent przeżył, jednak odniósł poważne rany, grupa została zabita w akcji przez JS "Phoenix 4553".

Atak ten wykorzystała rasa Hoor'ar, która masywnie wsparła buntowników w walkach.

Pierwszy szturm Edytuj

Pierwszy atak ze strony Hoor'ar nastąpił dnia 1 czerwca 2089r. i skupił się na Berlinie, ponieważ to tam mieściła się fabryka robotów szturmowych.

Siły Hoor'ar Edytuj

Siły najeźdźców wynosiły ok. 37 tyś. jednostek, z czego w czasie bitwy zostało przejęte ok. 50 pojazdów ludzi. Ze swojego gniazda wydostało się 100 tyś. przedstawicieli tego gatunku, jednak tuż przed najazdem na Berlin reszta (ok. 63 tyś) rozdzieliła się i przy granicy Czech powstało nowe gniazdo, tym razem w celu przygotowań do Drugiego Szturmu.

Hoor'ar posiadało również umieszczony na orbicie ziemskiej stację kosmiczną, z której to mogły być bombardowane miasta.

Siły ludzi Edytuj

Berlin, który posiada największą fabrykę Jednostek Szturmowych na świecie do obrony użył 600 robotów, wsparcie powietrzne zapewniało 50 helikopterów bojowych, natomiast w samej walce robotom asystowało 10tyś żołnierzy oraz policjantów.

Dodatkowo w obu szturmach uczestniczył zaprawiony bojownik Felix Strauss.

Przebieg Edytuj

Oficjalnie sama bitwa (pomijając zamach na prezydenta) rozpoczęła się dnia 26 maja 2089 roku o godzinie 16:43. Hoor'ar przejmując Jednostkę natychmiast rozpoczął ostrzał na niczego nie świadomych cywili niedaleko fabryki. W całym Berlinie ogłoszony został alarm a cała okolica została ewakuowana do bezpiecznego miejsca. Walki o najważniejsze budynki i ulice trwały do 2 czerwca, gdyż od godziny ok. 12:00 uznano, że do obrony została tylko sama fabryka. Na pozostałą część miasta spadło bombardowanie kinetyczne, które również później zostało użyte w walkach o Pragę oraz Londyn.
Miasto.png

Berlin chwilę po bombardowaniu kinetycznym

Ofiary i straty Edytuj

Od dnia 26 maja (pierwsze oddane strzały przez najeźdźców) do dnia 4 czerwca (odwrót Hoor'ar) łącznie zginęło ok. 354 tyś ludzi, obca rasa zaś straciła 30tyś. swoich jednostek, przez co musiała wycofać się z miasta, aby pozostałe jednostki mogły wspierać kolejny szturm.

Berlin w większości został zniszczony poprzez niszczycielskie bombardowania z orbity a samo centrum głównie przez walki, jednak samo centrum zostało najmniej naruszone. Najmniej uszkodzonym budynkiem została fabryka, którejże zniszczenie mogłoby spowodować przegraną ludzi w kolejnych walkach.

Po stronie ludzi liczba straconych robotów wynosiła dokładnie 456 oraz 43 mocno uszkodzonych jednostek. W walkach jak i podczas bombardowań zginęło ok. 400 tyś ludzi (licząc i walczących, i nie walczących).

Drugi i ostatni szturm Edytuj

Siły Edytuj

Siły Hoor'ar wynosiły ok. 70 tyś bojowników plus stacja kosmiczna. Przejęte we wcześniejszej walce roboty oraz pojazdy zostały w większości zniszczone podczas wycofywania się z miasta, ostały się tylko 4 helikoptery bojowe oraz 64 roboty.

Dokładna ilość ludzi uczestniczących w walkach nie jest do końca znana, gdyż nawet cywile porywali się do bitwy. Wiadomo jednak, że w Warszawie znajdowało się 500 jednostek szturmowych, natomiast w Pradze jedynie 100.

Przebieg Edytuj

Dnia 19 września o godzinie 6:43 odbyło się pierwsze bombardowanie, którego celem był Londyn. Miasto jednak posiadało nadal sprawną tarczę antyrakietową, która przepuściła do miasta jedynie 2 rakiety. Następnym celem bombardowań była Praga. Jej tarcza została zniszczona od środka przez buntowników, umożliwiając Hoor'ar swobodny ostrzał. Doszczętnie zniszczone zostało całe miasto, podziemne magazyny jednak zostały wykorzystane jako zaopatrzenie dla atakujących.

Niemcy, bojąc się utraty kolejnego magazynu wysłały zapas 300 robotów do Warszawy, gdzie zadebiutował późniejszy Generał Ogólnoświatowy JS "Thunder". Atak na Warszawę odbył się dnia 20 września o godzinie 11:34, ludzie jednak korzystając z dostarczonych robotów obronili miasto jeszcze tego samego dnia o godzinie około 23:00. Stacja kosmiczna została przejęta i natychmiast skierowana w jednostki wroga, powodując natychmiastowe wycofanie. Szacuje się, że pocisk wyeliminował 69 tyś. przedstawicieli rasy Hoor'ar. Ludzkość odniosła zwycięstwo dnia 4 stycznia 2090r. tymczasowo wstrzymując Hoor'ar od dalszych ataków, jednak ponosząc ogromne straty.

Skutki Edytuj

Skutkami walk było z pewnością zniszczenie większości Berlina, całej Pragi oraz częściowe zniszczenie Warszawy. Berlin z czasem został odbudowany, zamieniając się w całkowicie futurystyczne miasto bez starszych budynków, odbudowę zakończono w roku 2094.

Praga.jpg

Praga w 2103 roku.

Praga w czasie walk została doszczętnie zniszczona przez bombardowanie kinetyczne. Czechy nie podjęły się odbudowy miasta, przenosząc stolicę państwa do Brna w 4 września 2091 roku. Brno stało się dobrze prosperującym miastem za sprawą produkowania części do celów militarnych. W roku 2099 w wielkości i liczbą mieszkańców przegoniło Warszawę.

Sama Warszawa została jedynie naruszona, jest to efektem niszczycielskiej mocy Jednostek Szturmowych. Najbardziej uszkodzone zostały największe budynki miasta.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki