FANDOM

Droga Środka

Popiel III opanowany szałem bitewnym i wściekłością po stracie konia atakował Ajaksa z niebywałą siłą. Ajaks ochronił się tarczą, która musiała jednak ulec sile ostrza stworzonego przez samego Peruna. Podobnie było z mieczem Ajaksa, który po starciu się z bronią dzierżoną przez Popiela rozpadł się w rękach greckiego herosa. Popiel miał już zadać decydujący cios Ajaksowi, ten jednak złapał walczącego tuż obok Bisa i zasłonił się nim. Ostrze stworzone ręką słowiańskiego boga wbiło się w ciało przerażonego leśnego demona. Król Popiel nie mógł uwierzyć, że właśnie odebrał życie wojownikowi własnej armii i zawahał się przed zadaniem następnego ciosu. Grecki heros wykorzystał okazję i rzucił się na staropolskiego króla, powalając go na ziemię i łamiąc żebra jednym uderzeniem. Przymierzał się również do zgniecenia mu głowy, lecz gdy pięść Ajaksa była tuż przed twarzą Popiela, król zdołał odciąć ją mieczem. Dłoń Ajaksa wylądowała na trawie, a krew tryskała wszędzie wokół. Popiel opierając się na swoim ostrzu wstał, mimo bolesnych obrażeń wewnętrznych.

- Nieźle jak na barbarzyńskiego króla pastuchów. - powiedział pewien podziwu Ajaks

- Nieźle jak na samobójce spod Troi. - odpowiedział Popiel

Jarowit oglądał całe pole bitwy znad doliny. Widział jak w okolicach jeziorka Bagienniki wspierane przez schowane do tej pory małe, przypominające baśniowe wróżki Brzeginki rozrywały Chabarydy na strzępy i jak Wąpierze, powoli acz metodycznie dziesiątkując Mormalyke pomagają Wietrzycom w walce z Satyrami. Pewnym problemem pozostawała dominacja Harpii w powietrzu, której Latawce nie były w stanie podważyć oraz nieustępliwi hoplici, którzy mimo poważnych strat wciąż nacierali. Jednak największym problemem pozostawał wściekły Ares, niszczący zgrupowania wojsk Jarowita jednym uderzeniem.

- Zabierz go jak najdalej. - powiedział Jarowit do swojego konia.

Biały rumak usłuchał rozkazu i pobiegł na pole bitwy, wymijając zarówno swoich sojuszników, jak i próbujące go zabić wojska Olimpijczyków. W końcu dotarł do Boga Wojny zabijającego z wielką wściekłością żołnierzy (głównie swoich wrogów, lecz wśród ofiar znaleźli się również jego ludzie). Ares gdy tylko zobaczył konia schował swój miecz i próbował go złapać za kopyta, biały rumak uniknął jednak tego losu i uderzył Olimpijskiego Boga w czaszkę, po czym rzucił go na swój grzbiet i nagle zniknął.

Marco Andersen rozglądał się po miejscu w którym się znajdował. Wielka polana, pokryta bujną roślinnością oraz kilkoma udeptanymi drogami, która z całą pewnością nie była jego laboratorium.

- Co do cholery się stało?! - pytał sam siebie, po czym złapał się za koronę którą założył sobie na głowę - Może starożytni włożyli w to jakieś starożytne dragi?

Dalsze przemyślenia Marco przerwała dosyć dziwna sytuacja. Mknący w powietrzu biały koń, niosący na swoim grzbiecie jeszcze większego człowieka upadł naglę na ziemię. Marco nie wiedział co się stało ale po przyjrzeniu się całej sytuacji zobaczył, że wielki człowiek wykręcił rumakowi kopyta. Gdy obydwoje już wylądowali, skręcił koniu kark.

- Co na miłość Boską? - powiedział Marco, zwracając na siebie uwagę Aresa.

Olbrzymich rozmiarów człowiek, przypominający Andersenowi hoplitę, stanął przed Włochem.

- A ty kim niby jesteś?- spytał Ares.

- M...Marco. Marco Andersen.

Nowo-przybyły, pomyślał Ares. Nie wygląda na Barbarzyńce i przypomina tych głupców, którzy przez tysiąclecia czcili Olimpijczyków, nawet o tym nie wiedząc. Zbudowali nawet całkiem spore imperium. Jak oni się nazywali? Rynkanie? Coś takiego. Nagle Ares zobaczył co przybysz ma na głowie.

- Korona! Tak dawno jej nie widziałem...- powiedział Bóg Wojny, oblizując usta- Zmiażdżę całe twoje ciało i ci ją zabiorę.

- Nie zbliżaj się! - krzyknął Marco po czym wyciągnął z kieszeni pistolet - Ostrzegam cię!

- Co to za zabaweczka? Mierzysz do Boga Wojny jakimś małym gównem? Nie rozśmieszaj mnie!

Przerażony Marco zamknął oczy i strzelił. Pocisk trafił Aresa między oczy, a grecki Bóg Wojny padł martwy na ziemię.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki