FANDOM

Automat Duera
Automat Duera.JPG
Państwo Federacja
Konstruktor Alejandro Duero
Rodzaj Karabinek Automatyczny
Kaliber 5,56 mm, 6,8 mm, 7,62 mm
Długość i masa wariantu bezkolbowego 760 mm, 3,4 kg
Długość i masa wariantu klasycznego 980 mm, 3,7 kg

Automat Duera - modułowy i uniwersalny karabinek automatyczny zaprojektowany przez Alejandro Duera. Podstawowa broń piechoty Federacji.

HistoriaEdytuj

Już od poczatku swojego istnienia, Federacja potrzebowała broni która zapewni siłę ognia która nadrobi braki liczebne w wojsku. Pracę nad potrzebną konstrukcję zlecił sam Heinrich Welff swojemu przyjacielowi, Alejandro Duerowi. Nie wiadomo ile czasu twórca potrzebował na przygotowanie pierwszego prototypu, jednak wiadomo że zrobił to w krócej niż pół roku. Już pierwsze modele karabinka były bardzo udane i zdominowały wojskowość w Kraju, Federacja zaprzestała prac nad innymi projektami i rozpoczęto program stworzenia rodziny broni na podstawie Automatu Duera. Pracowało nad nimi kilka zespołów naukowych, jednak nazwy nie zmieniono.  

WersjeEdytuj

Powstały cztery odmiany broni

  • karanek podstawowy
  • karabinek w układzie bezkolbowym
  • karabinek wyborowy
  • karabinek maszynowy

Modułowa konstrukcja broni pozwala na zastąpienie części jednej odmiany, na części drugiej odmiany. Dzięki temu naprawa jest łatwiejsza i nie potrzeba produkować różnych wariantów części zamiennych.

KonstrukcjaEdytuj

Każdy Automat Duera jest bronią samoczynno-powtarzalną, może prowadzić ogień pojedynczy, serią, lub ciągły. Wprowadzono dodatkowo ogień powtarzalny, co oznacza że gazy prochowe wyrzucają pocisk z pełną siłą. Wymaga to ponownego naciągnięcia suwaka znacząco zwiększjąc moc i celność pocisku. Zamek swobodny jest przystosowany by po otwarciu broni w warunkach polowych można go dostosować do strzelania amunicją trzech różnych kalibrów, z taśmy, magazynka podstawowego na 30, bądź bembenkowego na 71 pocisków. Jego konstrukcja, stosowana dotychczas tylko w pistoletach maszynowych, pozwoliła na wykorzystanie większej długości lufy bez zwiększania długości broni i znacząco zmniejsza odrzut broni poprawiając jej stabilność. Praktyczna szybkostrzelnośc pozwala na wystrzelenie około 600 pocisków kalibru 6,8 z jednej taśmy, bez zmiany lufy w ciągu minuty. Oczywiście jest to możliwe tylko w specjalnych warunkach. Łuski wyrzucane są w przód pod niewielkim kątem, dzięki czemu z jej obsługą nie ma problemu ani osoba praworęczna, ani leworęczna. Karabinek posiada jedną długą szynę na grzbiecie, dwie szyny w przedniej części łoża i jedną od spodu. Można do nich zamontować wiele celowników i akcesoriów, także specjalny, demontowalny granatnik podlufowy.

Postanowiono w pewnym momencie, że w związku z kolejnymi odkryciami technologicznymi, Automat Duera zostanie zmodyfikowany i temu zabiegowi zostanie poddany każdy, pojedynczy egzemplarz. Kolejna wersja rozwojowa karabinku miała pozwalać na wykorzystanie nowych rodzajów pocisków. Była to amunicja wybuchowa, sabot (po wylocie z lufy następuje ponowny wybuch i wypuszczenie pocisku mniejszego kalibru), a nawet mini pociski kumulacyjne mogące przedrzeć się przez prawie każdy pancerz osobisty. Najnowszym nabytkiem okazał się pocisk o napędzie własnym. By móc wykorzystać te nowości, była potrzebna zmiana wewnętrzna w broni. Wprowadzono minimalnych rozmiarów mechanizm hydrauliczny i pneumatyczny, co poskutkowało że Automat Duera stał się czymś pomiędzy karabinikiem, a mikro-działem czołgowym. Ze względu na rozmiary i kaliber postanowiono nie zmieniać podejścia reminologicznego do tej broni. Dzięki modułowej konstrukcji zmiany wprowadzono szybko i bez zbędnego marnotrastwa zasobów.

Do produkcji Automatu Duera stosuje się najnowocześniejsze możliwe materiały, jednak są to koszty któe Federacja jest w stanie ponieść za wysoką skutecznośc i niezawodność. Wszak w porównaniu do innych konstrukcji tego państwa jest to broń tania. Konstrukcja Automatu Duera mimo swojego wieku ciągle jest obiektem zazdrości innych mocarstw, niewiele osób zna sposoby działania poszczególnych elementów konstrukcji i samą ich budowę. Pozostaje to bardzo porządanym sekretem, którego nie wykradł żaden szpieg ani żaden zdolny człowiek nie podrobił.

CiekawostkiEdytuj

  • Prototyp spoczywa w muzeum w Metropolii

Więcej z Fandomu

Losowa wiki