FANDOM

Alchemia- umiejętność do kontrolowania i zmieniania struktury materii. Osoby, które ją opanowały nazywane są alchemikami. Prawdopodobnie jedynym gatunkiem mogącym opanować alchemię są ludzie.

Opis:

„I rzekł Bóg: «Oto wam daję wszelką roślinę przynoszącą ziarno po całej ziemi i wszelkie drzewo, którego owoc ma w sobie nasienie: dla was będą one pokarmem. A dla wszelkiego zwierzęcia polnego i dla wszelkiego ptactwa w powietrzu, i dla wszystkiego, co się porusza po ziemi i ma w sobie pierwiastek życia, będzie pokarmem wszelka trawa zielona». I stało się tak.”

~ Księga Rodzaju 1, 29-30; Bóg daje ludziom ziemię w posiadanie.

Alchemia jest tak naprawdę pierwotnym darem Boga dla ludzkości. Człowiek otrzymał od Stwórcy w posiadanie całą ziemię, wraz ze wszystkimi jej dobrodziejstwami i pierwotnie mógł kształtować ją według swojej woli. Po wygnaniu z Edenu ludzie musieli zacząć pracować i zapomnieli o tej umiejętności. Dopiero po wielu latach sztuka za została na nowo odkryta.

Niezależnie od poziomu alchemii jeden czynnik jest zawsze niezbędny. Jest nim wiedza alchemika. Nie można przeprowadzić transmutacji, nie znając struktury materii, ani związku który chce się stworzyć.

Poziom 0:

Teortycznie nie jest tu potrzebny żaden większy treningu. Polega na wykorzystywaniu ziół, minerałów i innych składników do tworzenia wszelkiego rodzaju substancji. Jednak już tutaj pojawia się zasada „Równorzędnej Wymiany”, czyli nie można stworzyć czegoś, nie poświęcając w zmian innych rzeczy lub też nie można stworzyć czegoś z niczego. Na tym poziomie do jakichkolwiek zadań potrzebne jest wykonanie pracy.

Poziom I:

Nazywany także alchemią właściwą. Człowiek, który opanuje ją jest w stanie przeprowadzić tak zwaną transmutację materii. Oznacza to, że energią własnej duszy, która jest tak naprawdę cząstką pochodzącą od Boga może zmieniać strukturę materii, czyli: tworzyć nowe związki chemiczne, rozkładać je do prostych pierwiastków oraz zmieniać kształt oraz stan skupienia. Nadal jednak obowiązuje zasada „Równorzędnej Wymiany”. Ponadto samo używanie alchemii jest niezwykle męczące. Plusem jest jednak to, że nie wymaga żadnych specyficznych przyrządów.

Podczas transmutacji pojawiają się charakterystyczne przebłyski energii, przypominające wyładowania elektryczne. Na tym poziomie przyjmują barwę niebieską. Odcień zależy od alchemika.

Poziom II:

Nazywany także spaczonym lub przeklętym. Sami alchemicy na tym poziomie określają ją mianem alchemii dusz. Jej twórcą i pierwszym użytkownikiem był Nicolas Flamel. Wiąże się ona bezpośrednio z stworzeniem kamienia filozoficznego. Przedmiot ten jest skrystalizowaną duszą ludzką. Kamień jest niejako baterią dla alchemika. Nie czerpie już on energii z własnej duszy, ale z mocy kamienia filozoficznego. Skrystalizowana dusza zostaje jednak odcięta od Boga, przez co się zużywa. Po wyczerpaniu mocy kamień pęka, co jest równoznaczne ze zniszczeniem duszy.

Używanie alchemii na tym poziomie nie powoduje u człowieka praktycznie żadnego zmęczenia. Wielokrotnie alchemicy, którzy stworzyli kamienie filozoficzne wszczepiali je sobie w ciało, co powodowało, że mogli bez kłopotu się regenerować, zatrzymując tym samym proces starzenie. Pierwszym człowiekiem, który tak postąpił był Nicolas Flamel. Wiadome jest, że zrobił to też mag Mikhaln. Należy jednak pamiętać, że kamienie wówczas nieustannie się zużywają, podtrzymując ciało w nienaruszonym stanie. W momencie kiedy się zużyją, ciało w jednej chwili wraca do stanu, w jakim nie byłoby kiedykolwiek odmładzane.

Magom, którzy opanowali alchemię przychodzi ona dużo łatwiej, ponieważ kontrola energii jest dla nich czymś dużo prostszym.

Podczas transmutacji w tym poziomie także obowiązuje zasada „Równorzędnej Wymiany”, jednak alchemik mający wystarczającą moc, czyli po prostu mający dość dużo kamieni filozoficznych, może przeprowadzić transmutację na poziomie jąder atomów, tworząc tym samym nowe pierwiastki. Jest to jednak niezwykle męczące, nawet dla najlepszych alchemików oraz bardzo czasochłonny, co czyni jego skuteczność w walce niemal zerowym.

Podczas transmutacji materii także pojawiają się elektryczne przebłyski, jednak tym razem przyjmują barwę czerwoną, niezależnie od alchemika.

Poziom III:

Poziom, który jak do tej pory osiągnął tylko Mikhaln (wersja w Alternatywie Post-Apo). Po utracie mocy magicznej, poprosił o trening mentora LoboTaker, Wysokiego Shinigami Undertakera. Zgodził się on, jednak pod warunkiem, że alchemik doprowadzi się do porządku ze swoją wiarą. Mentor dziewczyny, wiedział jak ważna dla młodej Baldanderki jest religia, nie chciał więc, by jakiś grzesznik kręcił się w jej obecności.

Mikhaln nie mając innej perspektywy udał się do spowiedzi. Kapłan udzielający mu sakramentu pokuty nie był w stanie uwierzyć okropieństwom jakich dawny mag się dokonał. Za jego największy grzech uznał zgładzenie tak wielu ludzkich dusz i zaprzepaszczenie na zbawienie kolejnych. Nawet wówczas Mikhaln miał w swoim ciele kamienie filozoficzne. Spowiednik kazał jako pokutę udać się alchemikowi na pustkowie i modlić się za dusze tych, którzy są uwięzieni przez niego.

Mikhaln udał się posłusznie na pustkowie i rozpoczął swoją pokutę. Drugiego dnia stało się coś, czego alchemik się nie spodziewał. Zaczął słyszeć głosy ludzi, których dusze wykorzystał do kamieni filozoficznych. Polegli w czasie I wojny światowej żołnierz, kobiety zostawione przez mężów, małe sieroty, które umarły na ulicy. Mikhaln usłyszał głos ich wszystkich. Ich dusze zaczęły ponownie żyć. Mimo iż nadal znajdowały się w jego ciele, to w jakiś sposób ponownie zyskały połączenie z Bogiem. Alchemik spędził na pustkowiu kolejne tygodnie tocząc rozmowę z wszystkimi tymi ludźmi, prosząc ich o przebaczenie. Ku swemu zaskoczeniu od wszystkich uzyskał je. Mikhaln pojednał się z kilkoma setkami ludzi, których dusze zniewolił.

Kiedy alchemik wrócił z pustkowia, poczuł że osiągnął całkiem nowy poziom w alchemii. Podczas kolejnych transmutacji, odkrył że są one znacznie silniejsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek.

Ten poziom alchemii pozwala na czerpania energii z dusz ludzkich. Dusze te są jednak nieustannie w złączeniu z Bogiem, co sprawia że alchemik dysponuje wielką mocą. Nadal może poczuć zmęczenie, jednak jest ono niemalże niezauważalne.

Podobnie jak w poprzednich poziomach istnieje zasada „Równorzędnej Wymiany”. Jednak podobnie jak na drugim poziome alchemik może przeprowadzić fuzję jądrową, tworząc pierwiastek, którego potrzebuje. Jednak nawet teraz jest to niezwykle męczące i czasochłonne.

Na tym poziomie pojawiające się podczas transmutacji elektryczne przebłyski mają żółto-złoty kolor. Jak do tej pory tylko jedna osoba osiągnęła ten poziom, więc nie wiadomo, czy jest to stała reguła.

Magnum Opus:

Wraz z ponownym odkryciem alchemii pojawiło się pojęcie Magnun Opus (łac. wielkie dzieło). Były to dzieła alchemiczne, które alchemicy chcieli szczególnie stworzyć. Na chwilę obecną mówi się o trzech Magnum Opus, z czego przynajmniej jedno zostało już osiągnięte:

  • ·         Kamień Filozoficzny- skrystalizowana dusza ludzka. Niezbędna do używania alchemii drugiego poziomu. Ma kolor krwawo czerwonego kryształu, lekko mętnego w środku. Po dokładnym przyjrzeniu się widać, jakby w jego środku panowała burza. Został stworzony na samym początku przez alchemika Nicolasa Flamela. On jako jedyny użył do syntezy Kamienia Filozoficznego Atanora (arab. tannur = „piec”)  oraz Jaja Filozoficznego  (łac. ovum philosophicum), przy użyciu wskazówek z Tablicy Szmaragdowej. Kolejne Kamienie były już tworzone przez transutacje.
  • ·         Panaceum- lek na wszelkie choroby, być może zapewniający też nieśmiertelność. Mikhaln widząc przezroczysty proszek Mrs.Strange zastanawiał się, czy być może nie jest on substancją potrzebną do stworzenia Panaceum.
  • ·         Homunkulus (łac. homunculus – człowieczek)- ostatnie z Magnum Opus. Sztuczny człowiek, mający wszystkie cechy ludzkie prawdziwego. Istnieją plotki jakoby został stworzony przez Nicolaca Flamela, jednak jak do tej pory nikt tego nie potwierdził.

Czasami pojawia się w alchemii pojęcie Tynktura (łac. tinctura - "nalewka"). Jest to tak naprawdę Kamień Filozoficzny w formie ciekłej, zazwyczaj pierwotnej. Dopiero później przeprowadza się jego krystalizację. Podczas transmutacji zazwyczaj pomija się ten poziom.

Użytkownicy:

  • ·         Nicolas Flamel
  • ·         Mikhaln Shadown

WPISYWAĆ SIĘ JAK TWOJA POSTAĆ MA NAWET POZIOM 0

Więcej z Fandomu

Losowa wiki