FANDOM

2682325-zeus armor by dangem d2jw34x.jpg

Światowid (obrazek z deviantarta, autorstwa dangena)

"Sobory twierdzą że jestem Opętany, Intelektualiści że Mutantem, żołnierze że demonem a przed Zdarzeniem mówiono, że jestem Zarażonym. '''Ty natomiast, będziesz mnie nazywać Mistrzem."

Światowid- 316-letni mutant, Dukh oraz najemnik Carstwa Wszechmoskiewskiego.

HistoriaEdytuj

Światowid (prawdziwe imię nieznane) urodził się w -16PrZ (Przed Zdarzeniem) czyli w 1999 roku w Polsce. W roku 2015, uznanym za rok Zdarzenia, miał 16 lat i był jednym z pierwszych Opętanych/Zmutowanych/Zarażonych (jak kto woli). Podobnie jak każdy inny Opętany kierował się do Moskwy, choć zachował zdrowe zmysły i nie pragnął śmierci wszystkich dokoła. Wiadomo że jego ciało nie zmutowało od razu (jak innych Opętanych) tylko stopniowo. Gdy w połowie 2015 walczył z wojskami rosyjskimi i białoruskimi, jedynie jego lewa ręka i oczy były zmutowane.

BiałoruśEdytuj

Jak każdy Opętany w Europie, Światowid nie mógł oprzeć się pragnieniu dotarcia do Moskwy, mimo że nie wiedział czemu. W czasie swojej wędrówki (pieszej) przez pewien okres czasu nie napotykał większych przeszkód, poza tłumem ludzi próbującym przegonić Zarażonego. Jako że Światowid zachował świadomość i zdrowe zmysły, unikał większych skupisk i kierował się prosto do swojego celu. Problemy pojawiły się natomiast na Białorusi, gdzie wojska białoruskie i rosyjskie zapoczątkowały Operacje Bicz Boży, która miała na celu wybić wszystkich Opętanych na obszarze ich państw. Początkowo szło im świetnie, ale tylko dlatego że walczyli z bezmyślnymi i nielicznymi mutantami. Gdy nadeszła większa fala Opętanych (w większości bezmyślnych ale silnych) Operacja Bicz Boży napotkała trudności i wojska rosyjsko-białoruskie zaczęły się wycofywać. Światowid wolał nie wtrącać się i w miarę unikał walki do czasu aż na Grodno (wypełnione Opętanymi) zrzucono bombę atomową. Mimo że nie wiadomo, które państwo było za to odpowiedzialne, Polak był wściekły, że zniszczono miasto które przez stulecia było ważną częścią jego państwa. Zdołał połączyć się z dużą grupą Opętanych którzy nie byli bezmyślni, zorganizował broń i uderzył w siły rosyjsko-białoruskie. Wojska te nigdy nie widziały, aby Zmutowani używali broni, pokonanie ich była zatem dosyć łatwe. Najtrudniejsza batalia rozegrała się na przedpolach Mińska, gdzie grupa Światowida wraz z hordą bezmyślnych zostałaby pewnie zniszczona ładunkiem termonuklearnym gdyby nie to, że w tamtym okresie zaczęły się pojawiać Letaci (latające potwory) które zniszczyły głowicę. Po przejściu przez Mińsk, horda Opętanych kierowała się prosto na Moskwę,  po drodze zbierając krwawe żniwo.

Druga, Trzecia, Czwarta, Piąta, Szósta i Siódma Bitwa o MoskwęEdytuj

Gdy Światowid dotarł do okolic Moskwy, trwała akurat druga bitwa o to miasto. Brał udział w walkach na przedpolu miasta i jako jeden z niewielu zdołał nawet do niego wejść, ale siłą rosyjskim udało się obronić stolicę. Podobnie sytuacja miała się z następnymi sześcioma Bitwami o Moskwę. Pod koniec Siódmej Bitwy o Moskwę w 6PZ (Po Zdarzeniu)/ 2021 roku wyglądał już mniej więcej tak jak teraz. Wtedy też doszedł do wniosku, że przy pomocy takiej strategii nigdy nie dostanie się do Moskwy. Postanowił spróbować inaczej.

Ósma Bitwa o MoskwęEdytuj

Ósma Bitwa o Moskwę zwana również Wojną Palownika była trzecim największym starciem pomiędzy mieszkańcami Moskwy a Opętanymi. Miała miejsce 9PZ/2024 i rozpoczęła się w momencie gdy większość Opętanych uznała za swojego przywódce Palownika, Opętanego który zamiast rąk miał ostre jak brzytwa pale. Palownik w jakiś sposób zdołał do siebie przekonać wszystkich Opętanych i poprowadził ich na Ósmą Bitwę o Moskwę.

Opętani zaskoczyli Moskowian, bowiem nie zaatakowali bezpośrednio Moskwy tylko uderzyli od strony Zielenogradu, omijając najsilniej bronione części miasta. Zielenograd został szybko zajęty a nieliczni stacjonujący tam żołnierze bezlitośnie zmasakrowani. Palownik nie zamierzał teraz bezpośrednio atakować Moskwy, zamiast tego zatruł rzekę oraz rozkazał Opętanym oblegać miasto.

Wtedy do akcji wszedł Światowid. Nieznanym sposobem zdołał spotkać się z ówczesnym przywódcą Moskwy oraz zawrzeć z nim układ. Światowid miał zabić Palownika a w zamian za to, będzie utrzymywany przez Moskwę. Światowid nigdy nie ufał politykom, ale uznał, że ma niewiele do stracenia.

Światowid zdołał zabić Palownika przy pomocy kuszy z wybuchającymi bełtami. Dzięki temu że zrobił to z daleka, nikt nie wiedział że to on. Pozbawiona przywódcy armia Opętanych ruszyła bezpośrednio na Moskwę i została odparta. Światowid natomiast jak dotąd jako jedyny Opętany wszedł do Moskwy. Po długim napadzie morderczego szału, który przeżył w szczelnie zamkniętej izolatce przyjął pracę Dukha, samotnego żołnierza, mieszkającego poza Moskwą, lecz mogącego w niej przebywać.

ObecnieEdytuj

Niedługo po Ósmej Bitwie, w Moskwie doszło do przewrotu, w wyniku którego władzę nad miastem przejął Car Michaił I. Światowid zdołał się dogadać z nowym przywódcą, dzięki czemu utrzymał swój stołek.

Od 300 lat przyjmuje najróżniejsze zlecenia od najróżniejszych ludzi, otrzymując w zamian takie rzeczy jak jedzenie, picie czy książki. W chwili gdy otrzymał swoją pracę, w Rosji było 72 Dukhów. Po 300 latach, zostało ich tylko dwóch- Światowid i Ignatus.

UmiejętnościEdytuj

Jest bardzo zwinny i szybki, jego oczy widzą więcej niż ludzkie a jego słuch może spokojnie rywalizować ze słuchem najlepszych myśliwych. Całe jego ciało pokryte jest łuskam twardszymi niż metal i ochraniającymi Światowida niczym najmocniejsza zbroja. Zamiast prawej ręki ma niezniszczalne i nigdy nie rdzewiejące ostrze,  którego często używa.

Potrafi korzystać z łuku, kusz, muszkietów oraz różnorakiej broni palnej.

CharakterEdytuj

Ciężko jest określić jego charakter, bowiem po 300 latach nieustającej walki, nauczył się ukrywać swoje uczucia. Bywa bezwzględny i okrutny kiedy wymaga tego sytuacja, często też żartuje i się śmieje, lecz przez większość czasu sprawia wrażenie niezainteresowanego niczym.

Po tym jak pierwszy raz dostał się do Moskwy i po przeżyciu szału, miasto przestało mieć na niego jakikolwiek wpływ, więc przychodzi do niego głównie po zapłatę. Jednak zdarza się że odwiedza miasto z innych powodów, najczęściej jest to chęć wypicia czegoś mocnego. W większości dzielnic jest niemile widziany, jednak zawsze może liczyć na gościnie mniejszości węgierskiej i polskiej.

CytatyEdytuj

"Nawet teraz, doprowadzeni do ostateczności, siedzący po uszy we własnym gnoju, musicie się nawzajem wyżynać? Choć w sumie ja żyje z zabijania innych Opętanych, więc chyba nie jestem od was lepszy."

"Ej ty! Tak ty! Przynieś mnie tu zaraz alkohol!"

"Strach nie jest zły. Pomaga ci przeżyć."

"Życie ludzkie jest jak butelka wódki. Szybko się kończy."

"A tak, pamiętam! Znałem twojej prababci siostry kuzynki koleżanki brata psa sąsiada ciotkę! Jak mogłem zapomnieć?"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki